Próbáld a lehető legjobban megválaszolni az alábbi kérdéseket, mert ha nem tudod, akkor fájdalmas és lassú szenvedésre ítéled a vállalkozásod.
Aggódnod nem kell, mert a válaszok megtalálásában is segítünk. A válaszokat viszont meg kell találnod! Ez most sokkal fontosabb bármi másnál. Komolyan. Minden másnál fontosabb.
Ha van, amire nem tudsz válaszolni, akkor addig semmi mást ne csinálj, csak gondolkodj, olvass és kutass a legjobb válasz után. Csak akkor olvass tovább, ha megvan.
Célszerű a kérdéseket és a válaszokat felírnod egy papírra. Csak egy egyszerű jegyzet, de a legértékesebb kincsed lesz.
Vágjunk is bele ...
Mit csinál a vállalkozásod? PÉNZT!
Úgy, hogy megoldja a vevők problémáját. Az emberek csakis ezért hajlandóak fizetni, hogy megoldják a problémáikat.
Az nem probléma, hogy nincs tv-m,
Az nem probléma, hogy nincs autóm,
Nem étteremre van szükségem hanem:
Az emberek NEM a termékedet akarják, csak az ELŐNYT, amit a megvásárlásával megszerezhetnek.
Sikerült válaszolnod a kérdésre, hogy milyen problémát old meg a vállalkozásod? Több is eszedbe jutott? Akkor írd fel mindet. Mert hamarosan megmutatom, hogyan derítheted ki, hogy mi is kell a legjobb vevőidnek. Mi lesz az a probléma, aminek a megoldására kell fókuszálnod a vállalkozásod összes kommunikációját.
Tudnod kell, hogy kik az ideális vevőid, mert nekik kell kommunikálnod. Ott és olyan formában, ahogyan azt elvárják tőled.
Teljesen más a beszédstílusa a menedzsereknek, a mérnököknek, a kamaszoknak az anyukáknak vagy a nagymamáknak…
Ha nem az Ő nyelvükön beszélsz, nem jól szólítod meg őket, akkor nem jut el hozzájuk az üzeneted.
Egy átlag embert, naponta 2.873 reklámimpulzus ér! Csakis az a reklám érdekli őket, ami kapcsolódik ahhoz a problémához, ami éppen a fejükben jár.
Feltűnt, hogy egyre több hír szólt arról a helyről, ahova nyaralni készültél?
Hogy, egyre több Mazdát láttál az utakon, amikor Mazdát készültél venni?
Amikor valami leköti a figyelmed, amikor valamit meg akarsz oldani (hova menj nyaralni, milyen autót válassz), akkor olyan dolgok tűnnek fel, amik felett korábban elsiklottál. Ott voltak eddig is, de az agyad tökéletesen kiszűrte. Így működnek a vevőid is.
Ezért úgy kell kommunikálnod feléjük, hogy az kapcsolódjon az aktuális érdeklődésükhöz és figyelmükhöz.
Tudnod kell azt is, hogy hol találod meg a célközönséged és mi az érdeklődési körük, hogy a megfelelő helyen tudj hirdetni:
Ha tudod, hogy mi az amit árulsz, tudni fogod, hogy ki a célközönséged. Ha bárki lehet a vevőd, akkor igazából senki sem lesz az!
Írd fel. Ki a legjobb vevőd. Mi jellemző rá és hol fogod nagy számban megtalálni.
Több olvasóra van szükséged? Akkor használd ezt az egyszerűmódszert.
Töltsd le - INGYEN - az olvasószerző anyagot
Technikák, amiket sikeresen használhatsz a tartalomgyártáshoz. Nem kell profi írónak lenned, de még csak a téma szakértőjének sem. Mégis 'zabálni' fogják a cikkeidet.
Tudd meg, hogy mi van a vevőd fejében és tedd az áraidat összehasonlíthatatlanná a konkurenciával.
Ennyire egyszerű. A vevőddel csak beszélgetned kell és maguktól elmondanak mindent. Hívd fel a régi vevőidet, hívd fel az összes új vevődet és kérdezd meg őket. Miért választottak, miért rendeltek tőled. Mi győzte meg őket és volt-e valami, ami elbizonytalanította a vásárlás előtt.Összehasonlíthatatlan pedig akkor leszel legegyszerűbben, ha kapcsolt terméketl vagy szolgáltatást adsz minden vásárláshoz.
Tipikus példa a szobaárak. Nagyon egyszerű összehasonlítani a szobákat ár alapján: fő/éj. Ezért...
Kínálj olyan szolgáltatást, amire van kereslet és mégsem kerül neked jelentős többletkiadásba.
Ez lehet egy kedves apróság vagy egy figyelmesség. A lényeg, hogy igazodjon a célközönséged elvárásaihoz, és kiegészítse azt az alap terméked, ami a lehető legjobban oldja meg a vevőid legnagyobb problémáját!
Mondok egy példát is.
Egy vásáron mindenki emléktárgyakat, bögréket, apró porfogókat árul.
Itt hogyan tudna kitűnni bárki is egy ellenállhatatlan ajánlattal?
A győztes ezt írta ki a standjára:
„Szomjas? Kérdezzen egyedi ajándék bögréinkről és jutalmul teletöltheti a kézi készítésű ajándékpoharát tetszőleges üdítővel.
Ajándék pohár MA csak 1990 Ft”
Nézd meg, hogy azon a piacon, ahol mozogsz milyen konkurensek vannak:
Mindig van konkurencia, csak néha nem egyértelmű, kikkel is versenyzel.
Keress konkurenseket. Figyeld meg őket. Teszteld Őket és legyél jobb náluk. Akár odaállhatsz egy üzlet elé és a kijövő vásárókat meginterjuvolhatod, hogy mennyire voltak elégedettek a vásárlással. Volt-e bármi, ami nem tetszett és javítanának rajta? Ez lesz az a kérdés, amire minden válasz aranyat ér.
Ilyenkor tervezd át a szolgáltatásod,pozícionáld máshogy a terméked (nem joghurt, bifidus essensis). Nem üdítő, hanem Hohes C (természetes C vitaminnal).
Ahol sok a konkurencia, ott a legjob. Mert azon a piacon van igény a termékre. Egyszerűen csak jobbnak kell lenned. Nem olcsóbbnak, hanem jobbnal. Adj hozzá valami pluszt a termékedhez és máris nyertál.
Gondolkodj el, hogy az alap probléma megoldásával kapcsolatban a vevőnek még milyen problémái merülhetnek fel:
Eddig tetszett? Olvasd el a következő 5 kérdést.
Címkék : pozícionálás, sikeres vállalkozás, induló vállalkozás
Adatkezelési szabályzat | ASZF