Összegyűjtöttem neked 10 olyan teendőt, amit ha elkezdesz használni, garantáltan több olvasód lesz és többen fogják megosztani a cikkeidet. Így végre megkaphatod azt a figyelmet, amit a cikkeid megérdemelnek . Ezek sem csodamódszerek, de segítenek,hogy az értékes tartalmadat a csúcsformába hozzad
.
Ezt a listát akkor érdemes átfutni, amikor már megírtad a cikkedet.
Itt a poszt címsora alatt van egy mentés a Facebookra gomb. Kattints rá és mentsd el a cikket, hogy bármikor elő tudd venni, ha szükséged lesz rá.
Nagyon fontos, hogy a cikkeidet a megfelelő formában írd meg. Vannak olyan bevált cikk típusok, amiket garantáltan imádnak az olvasók. Ezekről bővebben írtam a Tartalommarketing a gyakorlatban című könyv első nagy fejezetében.
Csak fusd át és javítsd az írásod, ha szükséges. 1,5 perc, de elképesztően hatékony.
- Legyen bizalomépítő domain neved. A domain a legolcsóbb marketing eszköz. Regisztrálj beszédes, kulcsszavas domaineket.
Sokkal jobb hatást érsz el, ha saját domain név alól blogolsz, mintha az ingyenes blogod által adott URL címeket használod.
A legtöbb ingyenes blogszolgáltatónál lehet egyedi domain nevet kapcsolni a blogodhoz, így nem kell emiatt tárhelyet vásárolnod (bár idővel érdemes lenne)
- Mindig adj lehetőséget a cikk megosztására! Célszerű, ha a cikk végén és elején is vannak a social/közösségi megosztási ikonok.
Ha nincs ott a lehetőség, ne várd el, hogy majd az olvasód fog dolgozni helyetted. Nem fog!
- A cikk szövegében és a végén kérd meg az olvasót, hogy ossza meg a cikket. Egyszerűnek hangzik, de ha direkt kéred, az 42%-val növeli a megosztási kedvet.
- Minél jobb a kép minősége, annál többen osztják meg.
A képek kiválasztására fordíts elég időt. Mivel ez rendkívül fontos része a jó cikknek, erről készíteni fogok egy külön bejegyzést. Amiben leírom a képválasztás gyakorlatát.
- Minél színesebb képeket használsz, annál jobban tetszik az olvasóknak. Ez pedig növeli a cikked megosztását.

- Használj infógrafikát. 230%-kal többen osztják meg a cikket, ha van benne infógrafika. (Találtam egy kiemelkedően jó oldalt, ahol egyszerűen és ingyen tudsz infógrafikákat készíteni: www.easel.ly).
- A cikked hasson az érzelmekre. Az érzelmeket tartalmazó cikkeket 29%-kal többen osztják meg.
Hogyan lehet az érzelmekre hatni?
Nagyon egyszerű, miután megírtad a cikked, végzel rajta egy kis utómunkát.
Felhasználod a VAKOG módszert és az átlagos cikkedből, máris lett egy fantasztikus cikk, ami tele van érzelemmel. Ennek a technikáját részletesen leírtam a Tartalommarketing a gyakorlatban című könyvben.
- A cikkedben hivatkozz szaktekintélyekre (azt mondta, úgy csinálta), és tegyél róla, hogy ezt meg is tudják a hivatkozott tekintélyek. Ilyenkor, általában hiúságból, ők is megosztják a saját csatornáikon a cikked. Ezzel ingyen forgalmat generálnak neked.
Célszerű hivatkozni, hogy hol mondta vagy írta (egy honlap URL). Lehetőleg valami olyat keress, ami pozitív színben tünteti fel a szaktekintélyt, mert akkor van esélyed arra, hogy meg is fogja osztani.
- Használj rövid bekezdéseket, nagy sortávolságokat és felsorolásokat, hogy könnyen szkennelhető legyen a szöveged! Ez a módszer 47%-kal növeli a cikk elolvasásának arányát.
Minél tömörebbnek vagy zsúfoltabbnak tűnik egy cikk, annál kevesebben olvassák el és osztják meg.
- Praktikus cikkeket írj! Az embereket nem érdekli, hogy mit gondolsz. Azonnal használható tudást akarnak.
Ez a legnehezebb egy szakértőnek. Ő a tudását akarja leírni úgy, ahogy a szaktársainak is mesélne róla. Ha szakértő vagy, akkor meg kell tanulnod érdekes formában átadni a tudásod.
Ne aggódj ezt lesz a legkönnyebb megtanulnod. Hamar belejössz, hogyan lehet a valódi és értékes tudásod az olvasók számára is érdekes formába önteni. Sokkal könnyebb, mint magát a szaktudást elsajátítani.
Szeretnél még több olyan módszert, amivel nem csak könnyebben fogsz írni, még az olvasóid is jobban fogják szeretni, szétlájkolják, megosztják és futótűzként terjeszti a híred?
Ha igen, akkor neked készült a Tartalommarketing a gyakorlatban című könyv, ami 360 oldalon keresztül tanítja meg a vevőszerzést a tudás megosztásával. Nem csak a könnyed írást tanítja meg, benne van a minél több olvasó elérésének gyakorlati módszere, és a lényeg: hogyan lesznek az olvasókból végre vásárlók is.
Ha tetszett és a tudás megosztás híve vagy, kérlek oszd meg a cikket a Facebookon. Köszönöm.