Használd ki a közösségi vagy Social média erejét. Itt van hozzá 15 bevált módszer.
Az e-mail lista gyűjtésének fontosságáról ebben a cikkünkben olvashatsz.
A CTA egy rövid, de hatásos cselekvésre felszólítás. Szinte minden közösségi oldalon van egy rész, ahol be kell mutatnod magadat. Ezt a részt remekül használhatod arra, hogy feliratkozókat vigyél a landing page oldaladra.
Használhatsz linkrövidítőt, mint a www.bit.ly vagy a www.goo.gl, ha hosszú a domain neved.
Érdemes link nevébe beletenni az ingyenes szót. PL: domained.hu/ingyenes-kurzus
Ezeken az oldalakon, a képek köré épül a közösség. Szinte mindenhol van lehetőséged arra, hogy leírást csatolj a képekhez.
A leírásba pedig beleteheted a CTA linked, ami már egy landing page oldalra visz.
Akár magára a képre is ráteheted az oldalad linkjét, ha az elég rövid és könnyen megjegyezhető. A linkeidet a www.bit.ly szolgáltatásával megszépítheted:
bit.ly/sminktanfolyam
A Facebook oldaladon lehetőséged van akció gombok beállítására. Többféle akciót beállíthatsz, de az e-mail címek gyűjtéséhez a legjobb a „kapcsolatfelvétel”, „regisztráció” vagy a „további információ”.
Itt megadhatsz egy linket, amire jut a látogató, amikor kattint. Ez a link legyen a landing page oldaladé, ahol bekéred az e-mail címét.
Egyenesen a Facebook oldaladról is gyűjthetsz e-mail címeket, csak készítened kell egy Facebook tabot, amire elhelyezed a hírlevél feliratkozó formodat.
A Facebook Tab lényegében egy sima html oldal.
Fontos kritériuma, hogy
Lényegében iframe –ben fogja betölteni az oldal tartalmát a Facebook.
Csak létrehozol egy új APP –ot a https://developers.facebook.com oldalon, majd hozzáadod a landin page oldalad URL címét a Facebook oldaladhoz. Ezt úgy teheted meg, hogy meghívsz egy speiális URL címet:
https://www.facebook.com/dialog/pagetab?app_id=YOUR_APP_ID&next=YOUR_URL
YOUR_APP_ID – Ez az APP ID száma
YOUR_URL – Ez a feliratkozó oldalad URL címe https-el kezdve.
Elképzelhető, hogy a Facebook követőid egy része már szerepel a hírlevél adatbázisodban, de mindneki biztosan nem.
Egy facebook like, nagyon kicsi elköteleződést jelent az emberektől. Ezért a legtöbb likeolód csak likeoló marad. Semmi mást nem csinálnak.
Ezért fontos, hogy időnként olyan posztokat tegyél ki a Facebook oldaladra, ami ráveszi a likolókat, hogy feliratkozzanak a hírlevél listádra.
Semmi extra. Célszerűen azokat a csali termékeidet posztolod, amik már beváltak. Csak egy figyelemfelkeltő cím, egy link és egy jó kép kel hozzá.
Te szoktál Facebookozni. Én is szoktam. Az emberek 88%-a szokott.
Ez azt jelenti, hogy a potenciális vevőid jelentős része használja a Facebookot. Ma már szinte minden lehetséges témára létezik egy támogató Facebook csoport. Így a leendő vevőidet meg is találod ezekben a csoportokban.
Nem kell mást tenned, mint a megfelelő csoportokba a megfelelő dolgokat posztolni.
Ezek a posztok legyenek értékesek, ne reklámozz!
Tartsd be azt a szabályt, hogy előbb értéket adj a csoportnak és csak aztán posztolj olyan tartalmat, ami feliratkozókat gyűjt.
A feliratkozást gyűjtő posztod is legyen értékes. A poszt folytatásához vagy a letöltéshez kelljen csak feliratkozni a hírlevél listádra.
Ugyan így posztold a csalidat is. Ne csak a címsort gépeld be, hanem adj értéket.
Írj hasznos dolgokat és tedd a végére a landing page oldalad linkjét.
Érdemes a linket is megindokolnod: „Mivel a Facebook poszt nem alkalmas, hogy megfelelően kifejtsem a témát, ezért a folytatáshoz kattints a linkre”.
A Facebook csoport számos előnyt biztosít a vállalkozásodnak, ezért mindenképpen használd. Ki nem találnéd, de még arra is jó, hogy felhízlald a hírlevél adatbázisos méretét :)
Egyszerűen csak csinálsz egy zárt Facebook csoportot, amibe csak azok kerülhetnek be, akik előtte feliratkoztak a hírlevél listádra.
Ezt a feltételt beleírhatod a csoport leírásába is. Ahogy növekszik a csoportod tagszáma, úgy fog növekedni az e-mail adatbázisod is.
Minél többen lesznek a csoportban, annál erősebb lesz a szociális hatás és egyre többen akarnak majd csatlakozni. Így egyre több e-mail címed lesz.
Csinálhatod azt is, hogy nem a csatlakozáshoz kérsz e-mail címet, hanem olyan posztokat raksz ki néha, amivel gyűjteni tudod a tagok e-mail címeit.
Igaz, hogy a Google nem lett sikertörténet, de még mindig vannak aktív tagjai.
Csatlakozz olyan csoportokhoz, amik kapcsolódnak a tevékenységedhez vagy a potenciális vevőidet fogják össze.
Ha értéket adsz, akkor könnyen beilleszkedsz. Ráadásul posztolhatod ugyan azt a tartalmat, amit a Facebookra is.
Ha már elég értéket adtál, akkor jöhet ugyan az a poszt, ami kiment a Facebookra. Ami elviszi a látogatót a Landing page oldaladra és ott megadja az e-mail címét.
Az experience résznél egyszerűen hozzá tudod adni a Landing Page oldalad a Linkedin profilodhoz:
https://sumome-media.s3.amazonaws.com/storyimages/77f8d5d9-2b1e-4205-a41a-eec350279905
A Linkedin automatikusan behúzza a linkről a képet így vizuálisan is meg tudod jeleníteni az ajánlatodat.
Így tudsz legkönnyebben feliratkozókat szerezni a LinkedIn profilodról.
A Linkedin csoportok ugyan úgy működnek, mint a facebook vagy a Google csoportok.
Keres aktív csoportokat a piacodon:
Innentől ugyan azt posztolhatod ide, mint a Facebookra és a Google -ra. A lényeg, hogy értéket adj és ne egyből reklámozz!
Ismered az összes embert, akivel kapcsolatban vagy a linkedin –en? Valószínűleg nem. Hiszen sokan jelölnek úgy is, hogy soha nem is találkoztatok.
Ezeknek az embereknek 15 másodperc alatt letöltheted az e-mail címüket.
Mutatom, hogyan:
Ennyire egyszerű :)
15 másodperc és van egy CSV fájlod benne a nevekkel, munkahelyi adatokkal és e-mail címekkel.
A lépések:
FONTOS! Ne add őket csak úgy hozzá a hírlevél listádhoz. Küldj nekik egy személyes levelet, amiben megkérdezed őket, hogy akarnak-e csatlakozni a listádhoz. Ha enélkül adod hozzá őket, akkor az egy sima SPAM. Káros és haszontalan.
Két módon is építhetsz listát a YouTube videóiddal.
Első, amikor a videón jelenítesz meg linket.
Ilyet már biztosan sokat láttál. A videó lejátszása közben vagy végén megjelenik egy üzenet a videón. Ez az üzenet legyen egy ütős CTA. Ami felkelti az érdeklődést és átviszi a kattintót a landing page oldaladra.
Kártyának hívják és így tudod használni:
A videót megnézők közül így könnyedén gyűjthetsz új hírlevél feliratkozókat.
Második, amikor a videó leírásába teszed bele a Landing page oldalad linkjét:
Minél inkább egy CTA –ra fókuszálsz a leírásodban, annál hatékonyabb.
Ha szeretnéd a leírást kicsit feldobni, akkor itt találsz rengeteg díszítő elemet.
A két módszert pedig nyugodtan mixelheted.
Ha valaki nem iratkozik fel a videón található linkről, attól még a leírásban található linken keresztül feliratkozhat.
Minél több a feliratkozási lehetőség, annál valószínűbb, hogy az egyiket észreveszi.
Készíts olyan képet, ami tartalmaz cselekvésre felszólítást (CTA) és töltsd fel a Pinterestre. Ez is lehetséges módja a feliratkozók gyűjtésének.
A kép tartalmazza a landing page oldalad legfontosabb üzenetét és egyszerűen csak linkeld be az oldalad.
Mivel fontos, hogy a képeid jó minőségűek legyenek, használd a Canva.com oldalt. Itt előre kiválaszthatod, hogy hova készül a kép (Facebook, email, ebook, blog stb) így már a megfelelő méretben tudod megszerkeszteni.
A Canva legnagyobb előnye, az ingyenesség mellett, hogy rengeteg előre elkészített sablont találsz. Így kreatívnak sem kell lenned a végeredmény mégis lenyűgöző.
Ez egy nehezebb történet, mint a Facebookon vagy Google oldalon. Nem is biztos, hogy Magyarországi viszonylatban megéri.
Ha mégis nekikezdesz, akkor keresned kell olyan csoportot, ami egyáltalán fogad új „contributorokat”. Lényegében Ők azok, akik segítenek a csoport működésében.
A folyamat ugyan az, mint a saját pinterest oldalad esetén, csak épp egy jobb csoportban, több mint 7000 emberhez jut el a képed.
Ha rajta van a CTA és a landinga page linkje, akkor máris rengeteg új feliratkozóra tehetsz szert.
Használd a https://pingroupie.com oldalt, ahol kulcsszó alapján találhatsz olyan Pinterest csoportokat, ahol fellelhetőek a saját célcsoportod tagjai.
Ennek a technikának az a lényege, hogy különböző szolgáltatásokkal azt figyeled, hogy a Facebookon, Google oldalon mikor tűnik fel olyan poszt, ami kapcsolódik a te egyik csali termékedhez.
Ott, ahol a csali terméked hasznos segítség lehet, egyszerűen csak linkeld be egy rövid magyarázattal.
Ha még segítőbb akarsz lenni, akkor pár pontban adj tanácsot és a folytatás iránt érdeklődőknek tedd ki a csali terméked posztját.
Mivel figyeld a közösségi médiát és a blogokat?
Mindkettő esetben kulcsszavakat tudsz beállítani. Viszont ehetőséged van a kereséseket paraméterezni, így tudod figyelni a közösségi oldalakat is.
Ha olyan posztokat keresel, amik a Faecbookon jelentek meg, akkor használd a „site:facebook.com” kapcsolót így csak a Facebookon keresi a beállított kulcsszót.
Ne hanyagold el az e-mail marketinget. Ez a céged fejlődésének záloga.
Nagy munkának tűnhet, de csak egyszer kell megcsinálnod. Az eredményekért hálás leszel.
Ne keress kifogásokat. Összeszedtük neked a legjobb lista építési módszereket.
Sőt, annyira akarom, hogy sikerüljön, hogy csináltunk neked egy excel táblázatot, amiben kiválaszthatod, mennyi időt, pénzt tudsz erre áldozni.
Megadhatod a honlapod látogatóinak mostani számát és leválogatjuk neked azokat a módszereket, amik leginkább neked valók.
Szerezd meg a listát és kezd el növelni az adatbázisod méretét.
Még több technikát olvasnál, akkor itt van 73 Bevált Módja az E-mail Lista Építésének.
És ne felejts el a hozzászólásoknál megírni, ha kihagytunk valamit!
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.
Adatkezelési szabályzat | ASZF