A kettős kereszt és a ki nem használt előnyei

Kategória: Ötletből - Siker | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Létezik a megírt cikkeid posztolásának egy elhanyagolt részterülete, ami úgy suhan el a figyelmed mellett, mint a leggyorsabb galaxis járó. Organikus forgalomszerzés rögös útján rengetegen nem gondolkodnak el a hashtag (#) működésén és profi használatán, amely a Facebook posztok leginkább elhanyagolt eleme (Instán kevésbé lépsz erre a hibaútra).

Pedig helyes használatával új olvasókra tehetsz szert és ingyen hirdethetsz a konkurenciád olvasóinak. A kettős keresztről és ki nem használt előnyeiről. 

 

A kettős kereszt és a ki nem használt előnyei


Mi a fene az a hashtag és miért kellene ilyeneket használni egy igényesen megírt cikkhez?
 


 

Követőszerzés.

 

Ohh, hiszen ott vannak a botok, meg az igényes és jól megírt címsor, a szuper figyelemfelkeltő fotó; szóval jönnek majd organikusan, mindenfajta marketing nélkül az emberek.

A követőtáborod pedig úgy gyarapodik majd, mint karácsonykor a bevásárlólista.

Míg réges rég a szépidőkben talán még így is volt, ma már itt jönnek a képbe a #hashtagek.

A hashtagek plusz információt tudnak nyújtani a képekhez, tartalmakhoz.

Sőt, a hashtageknek jelentős szerepe van a követőszerzésben és mint az egyik legjobb közösségi média módszernek a tartalmaink terjesztésében.

 

Csak Instagramon. Ugye?

Nem egészen.

 

Igaz, hogy az elmúlt évek során hatalmas változásokon ment keresztül a platform (Insta). Mégis működik a használata.
 

De nézzük a Facebookot, ugyanaz a sztori, mint az Instagramon. Egy kicsit mégis más.

 

Valljuk be, a hashtag hallatán elsősorban az Insta ugrik be, nem a Fecebook. Valahogy posztolunk, írunk, linkeket helyezünk ki...és…és a hashtag elmarad.

 

Holott az Instagramon 2010 óta állandóan érvényben van, hogy egy jó hashtag-stratégiával hatékonyan érhetjük el a célcsoportunkat, aktivitást váltva ki vagy akár a követőinket is bővítve ezzel.

Facebookon hogyan kellene alkalmazni egy hatékony hashtag-használatot?
Ehhez tudni érdemes, mi is az a teg, teg, hashtag.

 

 

Mi a hashtag?

 

A #hashtag nem más, mint egy szó, ami elé odateszed a kettős keresztet (#). A hashtag (ejtve: “hesteg” – tehát e-sen) lényegében egy tag (ejtve: teg) vagyis pofon egyszeren magyarul: címke.

A hashtag fő jellemzője, hogy kattintható.

 

Működési lényege: az emberek könnyebben rátalálnak arra, hogy mások mit mondanak egy adott témakörben. Témakörök kerülnek tehát felcímkézésre.

 

A közösségi médiában használt hashtag alatt tehát egy # és egy hozzá tartozó kifejezést értünk.

Például:

#tartalommarketing

Lényegében a #hashtag-ek kategorizálják a Facebookos tartalmakat.

Azért olyan fontos (volna) a használata, mert az azonos jelöléssel ellátott posztokat a Facebook összefűzi. Tehát, ha olyan #hashtag-et használsz, ami népszerű és ezért mások is használják, akkor az ő követőiknek is megjelenik a te posztod. Összegyűjti ezeket a felcímkézett tartalmakat, amelyek így böngészhetővé válnak.

 

Így tudsz új olvasókat szerezni ingyen. Tehát új emberekhez juttatják el a tartalmaidat; olyanoknak, akik még nem követnek – mindezt nem fizetett hirdetésekkel, hanem organikusan!

 

Ha egy képet, szöveget vagy képes szöveges tartalmat fel akarsz címkézni (pl.: marketing), akkor ilyenkor hashtaget használj.

Tehát ha valaki rákeres, hogy #marketing, akkor csak és kizárólag marketingről szóló tartalmakat talál majd.

Éppen ezért fontos a relevancia: mindig legyen releváns a hashtaged a tartalmadhoz. Hiába használnál egy vélhetően több embert elérhető hashtaget, ha unrelevanciája miatt nem fog konvertálni, nem fognak rá kattintani.

Fontos az egyszerűség is, nem kell túlspirázni. Egyszer, rövid hashtageket használj.

 

 

A hashtag-használat legfőbb előnyei?

 

Az első tehát, hogy kategorizálják a Facebookos tartalmakat, akár a konkurenciád követőinek is megjelenhetnek a posztok (lásd feljebb írtam).

A másik nagy előnye, hogy kereshetőek.

Ezért használj olyan kulcsszavakat, amire szeretnél előre kerülni. Nemcsak a Google kereső fogja így a posztodat előrébb sorolni, de a Facebook keresője is elől fogja hozni a találati listáján.

 

 

Hogyan használhatóak a hashtagek?

A posztod alatt mindig különféle #hashtag-et használj.

Az egyik legyen egy #kulcszó a másik pedig egy olyan kifejezés, amit a piacod használ. Én azt szoktam csinálni, hogy a Facebook keresőjébe beírom a #hashtag-et a kettőskereszttel együtt és megnézem milyen találatokat ad.

Ha jókat, akkor használom, ha nem, akkor keresek másikat.

Jó módszer lehet az is, hogyha megnézed a piacod egy olyan szereplőjét, aki nagyobb követőbázissal rendelkezik és megnézed milyen #hashtag-eket használ.

 

Amihez kapcsolódik a cikked, azt használd te is. Így gyakorlatilag ingyen éred el a követőit.

 

 

Néhány gyakorlatias tanács:

 

  • Lehetőleg egybeírva közvetlenül a kettőskereszt után és szóköz nélkül használd őket.
     
  • Használhatsz benne ékezetet is.
     
  • A keresőcímkében lehet szám, sőt Instán találkozhattál már emojikonnal is.
     
  • Speciális karaktereket viszont sose használj!
     
  • Mindegy, hogy kis- vagy nagybetűrajongó vagy, nincs különbség köztük.
     
  • Instán egyetlen bejegyzésben akár 30 keresőszó is felcímkézhető, én Facebookon kettő ajánlok (kulcsszó és a piacodon használt kifejezés). Lényeg, hogy ne vidd túlzásba.

 

 

Ha kíváncsi vagy a legnépszerűbb (sokak által használt) hashtagekre, hasonlóan, mint a SEO-ban a kulcsszókutatás; akkor az a közösségi médiában a hashtag-kutatásra használhatod az erre alkalmas szoftvereket is.

A Hashtagify, ingyenes, ill. egyes funkciói fizetősen érhetőek el.

 

A kettős kereszt és a ki nem használt előnyei

 

Relevancia és népszerűség alapján is tudsz szűrni.

 


 

Miért előnyös a tartalommarketing szempontjából a hashtag?

 

Készíts olyan tartalmat (képi vagy szöveges), amibe ügyesen, figyelemfelkeltően csomagolod be a márkád üzenetét, egy gondolatot, egy alapigazságot a terméked kapcsán; és a bejegyzés a hashtagek tartalomáramlatába natívan meg fog tudni majd jelenni.

Tehát épp úgy, ahogy bármelyik tartalmad, ahol értéket adva, élményt nyújtva simulsz bele az emberek információfogyasztásába.

Instán például gyakran figyelemreméltó megjelenésszámokat lehet a hashtagek képfolyamaiból generálni.

 

Külön tipp: Instagramon (üzleti profil előfeltétel) a bejegyzésed kapcsán a hashtagek egyenkénti teljesítését fizetős analitikákban is nyomon tudod követni (pl. ilyen a Sprout Social).

 

Tekints úgy a hashtagekre mint egy-egy lehetőségre, amellyel elérheted a célcsoportodat. Azonban az aktivitási rátádat a legjobb hashtaghasználat sem menti meg, ha a téma iránt elkötelezett emberek nem elég aktívak vagy minőségileg laposak a tartalmaid.

Miket érdemes tehát posztolnod? Hogyan készíts el a tartalmaidat?

 



 

Ebben segít a könyvem.

Élvezet lesz kézbe venned, mert igényes, kemény borítós, fűzött és végre olyan könyvet tartasz a kezedben, ami végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig.

Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.

Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató. A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt:

 

https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
 

https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban

 

 

Vissza

Címkék : hashtag, facebook, olvasó

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.