Létezik a megírt cikkeid posztolásának egy elhanyagolt részterülete, ami úgy suhan el a figyelmed mellett, mint a leggyorsabb galaxis járó. Organikus forgalomszerzés rögös útján rengetegen nem gondolkodnak el a hashtag (#) működésén és profi használatán, amely a Facebook posztok leginkább elhanyagolt eleme (Instán kevésbé lépsz erre a hibaútra).
Pedig helyes használatával új olvasókra tehetsz szert és ingyen hirdethetsz a konkurenciád olvasóinak. A kettős keresztről és ki nem használt előnyeiről.
Mi a fene az a hashtag és miért kellene ilyeneket használni egy igényesen megírt cikkhez?
Követőszerzés.
Ohh, hiszen ott vannak a botok, meg az igényes és jól megírt címsor, a szuper figyelemfelkeltő fotó; szóval jönnek majd organikusan, mindenfajta marketing nélkül az emberek.
A követőtáborod pedig úgy gyarapodik majd, mint karácsonykor a bevásárlólista.
Míg réges rég a szépidőkben talán még így is volt, ma már itt jönnek a képbe a #hashtagek.
A hashtagek plusz információt tudnak nyújtani a képekhez, tartalmakhoz.
Sőt, a hashtageknek jelentős szerepe van a követőszerzésben és mint az egyik legjobb közösségi média módszernek a tartalmaink terjesztésében.
Csak Instagramon. Ugye?
Nem egészen.
Igaz, hogy az elmúlt évek során hatalmas változásokon ment keresztül a platform (Insta). Mégis működik a használata.
De nézzük a Facebookot, ugyanaz a sztori, mint az Instagramon. Egy kicsit mégis más.
Holott az Instagramon 2010 óta állandóan érvényben van, hogy egy jó hashtag-stratégiával hatékonyan érhetjük el a célcsoportunkat, aktivitást váltva ki vagy akár a követőinket is bővítve ezzel.
Facebookon hogyan kellene alkalmazni egy hatékony hashtag-használatot?
Ehhez tudni érdemes, mi is az a teg, teg, hashtag.
A #hashtag nem más, mint egy szó, ami elé odateszed a kettős keresztet (#). A hashtag (ejtve: “hesteg” – tehát e-sen) lényegében egy tag (ejtve: teg) vagyis pofon egyszeren magyarul: címke.
A hashtag fő jellemzője, hogy kattintható.
A közösségi médiában használt hashtag alatt tehát egy # és egy hozzá tartozó kifejezést értünk.
Például:
#tartalommarketing
Lényegében a #hashtag-ek kategorizálják a Facebookos tartalmakat.
Azért olyan fontos (volna) a használata, mert az azonos jelöléssel ellátott posztokat a Facebook összefűzi. Tehát, ha olyan #hashtag-et használsz, ami népszerű és ezért mások is használják, akkor az ő követőiknek is megjelenik a te posztod. Összegyűjti ezeket a felcímkézett tartalmakat, amelyek így böngészhetővé válnak.
Ha egy képet, szöveget vagy képes szöveges tartalmat fel akarsz címkézni (pl.: marketing), akkor ilyenkor hashtaget használj.
Tehát ha valaki rákeres, hogy #marketing, akkor csak és kizárólag marketingről szóló tartalmakat talál majd.
Éppen ezért fontos a relevancia: mindig legyen releváns a hashtaged a tartalmadhoz. Hiába használnál egy vélhetően több embert elérhető hashtaget, ha unrelevanciája miatt nem fog konvertálni, nem fognak rá kattintani.
Fontos az egyszerűség is, nem kell túlspirázni. Egyszer, rövid hashtageket használj.
Az első tehát, hogy kategorizálják a Facebookos tartalmakat, akár a konkurenciád követőinek is megjelenhetnek a posztok (lásd feljebb írtam).
A másik nagy előnye, hogy kereshetőek.
Ezért használj olyan kulcsszavakat, amire szeretnél előre kerülni. Nemcsak a Google kereső fogja így a posztodat előrébb sorolni, de a Facebook keresője is elől fogja hozni a találati listáján.
Hogyan használhatóak a hashtagek?
A posztod alatt mindig különféle #hashtag-et használj.
Az egyik legyen egy #kulcszó a másik pedig egy olyan kifejezés, amit a piacod használ. Én azt szoktam csinálni, hogy a Facebook keresőjébe beírom a #hashtag-et a kettőskereszttel együtt és megnézem milyen találatokat ad.
Ha jókat, akkor használom, ha nem, akkor keresek másikat.
Jó módszer lehet az is, hogyha megnézed a piacod egy olyan szereplőjét, aki nagyobb követőbázissal rendelkezik és megnézed milyen #hashtag-eket használ.
Amihez kapcsolódik a cikked, azt használd te is. Így gyakorlatilag ingyen éred el a követőit.
Néhány gyakorlatias tanács:
Ha kíváncsi vagy a legnépszerűbb (sokak által használt) hashtagekre, hasonlóan, mint a SEO-ban a kulcsszókutatás; akkor az a közösségi médiában a hashtag-kutatásra használhatod az erre alkalmas szoftvereket is.
A Hashtagify, ingyenes, ill. egyes funkciói fizetősen érhetőek el.
Relevancia és népszerűség alapján is tudsz szűrni.
Készíts olyan tartalmat (képi vagy szöveges), amibe ügyesen, figyelemfelkeltően csomagolod be a márkád üzenetét, egy gondolatot, egy alapigazságot a terméked kapcsán; és a bejegyzés a hashtagek tartalomáramlatába natívan meg fog tudni majd jelenni.
Tehát épp úgy, ahogy bármelyik tartalmad, ahol értéket adva, élményt nyújtva simulsz bele az emberek információfogyasztásába.
Instán például gyakran figyelemreméltó megjelenésszámokat lehet a hashtagek képfolyamaiból generálni.
Tekints úgy a hashtagekre mint egy-egy lehetőségre, amellyel elérheted a célcsoportodat. Azonban az aktivitási rátádat a legjobb hashtaghasználat sem menti meg, ha a téma iránt elkötelezett emberek nem elég aktívak vagy minőségileg laposak a tartalmaid.
Miket érdemes tehát posztolnod? Hogyan készíts el a tartalmaidat?
Ebben segít a könyvem.
Élvezet lesz kézbe venned, mert igényes, kemény borítós, fűzött és végre olyan könyvet tartasz a kezedben, ami végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig.
Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.
Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató. A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt:
https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/
Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.
Adatkezelési szabályzat | ASZF