A legjobb módszer, hogy több ezer olvasód legyen a kulcsszókutatás. Miért?

Kategória: Ötletből - Siker | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

 

Mindenki arról álmodik, hogy csinál egy üzleti blogot és majd rengeteg ember fogja olvasni. Azok akik pedig olvassák elkezdenek vásárolni is tőlük. A képlet tényleg ennyire egyszerű.
 

A nagy kérdés mindig az szokott lenni,  hogy miről is írj. Mi legyen az a téma, ami rengeteg embert vonzz majd a blogodra. Erre sok tanácsot adok a könyvemben (tartalommarketing a gyakorlatban), de most bemutatok egy új és elképesztően hatékony módszert a kulcsszókutatást.

 

A legjobb módszer, hogy több ezer olvasód legyen a kulcsszókutatás. Miért?
 


Az olvasóid akkor találnak majd rád tömegesen, ha olyan témákról írsz, amikre ők meg keresnek a Google keresőben



 

Ha a cikked címét és tartalmát úgy írod meg, ahogy arra az emberek keresni fognak, akkor számíthatsz rá, hogy előbb utóbb a Google felemel a találati listán és szállítani fogja hozzád a minőségi olvasókat tömegesen.
 

Persze a tartalmakat továbbra is az olvasóknak írod és nem a Google keresőnek, de azért jó tudni, hogy a vevőid mire vágynak. A kulcsszó kutatás lényegében nem más, mint felmérni a piacod vágyait és belesni a fejükbe. Mondtam már, hogy elképesztően hatékony technika?


Mi a kulcsszó kutatás?
 

Mielőtt belevágunk a folyamat megértésébe, érdemes megismerni a legfontosabb fogalmakat.
 

  • Kulcsszó kutatás a legegyszerűbben úgy definiálható, hogy az a munka, amely segítségével kitalálod és megismered azokat a kulcsszavakat, melyekre rangsorolni szeretnéd honlapodat vagy tartalmadat.
  • A kulcsszó stratégia pedig a kulcsszó kutatás alapján meghozott döntéseket jelenti.
  • A (kulcsszó) kifejezések (Keyphrases) azok a kulcsszavak melyek több szóból állnak. A legtöbb esetben a ’kulcsszó’ szót használjuk, azonban ez nem azt jelenti, hogy valójában is egy szóból áll a kulcsszavunk. Például a ’WordPress SEO’ és a ’Legjobb Google Analytics bővítmény’ is kulcsszavak. Vagyis amikor a cikkben kulcsszót említünk majd, nem feltétlenül egy szóra, hanem egy kifejezésre gondolunk!
  • A long tail kulcsszavak sokkal konkrétabbak és kevésbé gyakoriak, mivel egy piaci résre koncentrálnak. A hosszabb és konkrétabb kifejezésekre könnyebb előkelő helyezést elérni a keresési találatok között. A konkrétabb és hosszabb kulcsszavakat nevezzük long tail kulcsszónak.
  • A kulcsfontosságú kifejezés (Focus keyphrase) az a szó vagy kifejezés, amelyre a legjobban szeretnéd, hogy a blogodat és tartalmadat megtalálják.
  • A keresési szándék (Search intent) arról szól, hogy megtudjuk azt, hogy mit is keres valójában a felhasználó. Ez nem csak kulcsszó lehet, hanem az a cél, amit a felhasználó tudni szeretne, vagy meg szeretne vásárolni.

 

Miért fontos a kulcsszókutatás?
 

A megfelelő kulcsszókutatás azért fontos, mert segítségével megtudhatod, milyen keresési kifejezéseket használ a célcsoportod. Sokszor előfordul, hogy egy üzleti blog teljesen más kulcsszavakra van optimalizálva, mint melyeket a célközönsége használ, ezért a potenciális ügyfelek nem találják meg az adott blogot.
 

Gyakori hiba, hogy egy weblaptulajdonos egyedi neveket ad a termékeinek vagy szolgáltatásainak. Ez abból a szempontból jó döntés, hogy a felhasználók könnyen megjegyzik ezeket a szavakat és azonnal a vállalkozással fogják azonosítani. Azonban vedd figyelembe, hogy az egyedi szavakat és kifejezéseket nagyon kevesen használják, ezért főleg egy ismeretlen termék esetében a potenciális célközönség el sem jut a weboldalig.
 

Emiatt nincs értelme olyan kulcsszavakra optimalizálni egy cikket, melyet nem keresnek a felhasználók. A megfelelő kulcsszókutatás biztosítja, hogy azokra a kulcsszavakra optimalizáld weboldalad vagy blogodat, melyeket a célközönséged is használ. Ezen felül a felhasználók keresési szándékának megismerésével megtudhatod, milyen információkra van a felhasználóidnak szüksége, és ezekre tudsz hasznos válaszokat adni.

 

Hogyan készíts kulcsszó kutatást?
 

A folyamat 4 lépésből áll. Először meg kell határoznod, hogy a vállalkozásod célja, a küldetése. Ezután állíts össze egy listát azokból a kulcsszavakból, amelyekre szeretnéd, hogy megtaláljanak a felhasználók. Majd meg kell határozni a felhasználók keresési szándékait és végső lépésként létre kell hoznod a blogod kategóriáit, a címkéket és magukat a tartalmakat.

 



 

1. Mi a célod és küldetésed?
 

Mielőtt elkezdenéd magát a kulcsszavak feltérképezését, meg kell határoznod a céljaidat. Tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:
 

  • Miről szól a vállalkozásom?
  • Mi teszi egyedivé?
  • Kiket szeretnék elérni?
  • Kik próbálnak elérni?
  • Mit ígérek, miket állítok a blogomon az oda látogatóknak?
     

Elsőre ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása egyáltalán nem könnyű feladat. Ki kell találnod, hogy mi emeli ki vállalkozásodat és weboldaladat a versenytársaid közül, vagyis mi tesz téged egyedivé. Ráadásul meg is kell határoznod, hogy kik az elsődleges célközönséged. Amikor egyértelműen és részletesen megválaszolod ezeket a kérdéseket, akkor már meg is tetted az első lépést a kulcsszó stratégiád kialakításában.

 

 

2. Készíts el kulcsszavaid listáját
 

A kulcsszó kutatás második lépése, maguknak a kulcsszavaknak az összeírása. A már meglévő célod elérését szem előtt tartva próbálj meg a potenciális látogatóid fejével gondolkozni.
 

  • Mit keresnek ezek az emberek?
  • Milyen keresési kifejezéseket használnak?


Ezekre a kérdéseka írj fel minél több választ.
 

Abban az esetben, ha a céljaid egyértelműek, akkor a legtöbbször egyértelmű válaszokat fogsz kapni arról, hogy miben különbözik és emelkedik ki vállalkozásod a tömegből. És egyértelműen ezeket a kifejezéseket keresed.
 

Győződj meg róla, hogy a kulcsszavak illeszkednek a céljaidhoz
 

Ne feledd, hogy a tartalmaidhoz kapcsolódó kulcsszavakat és keresési kifejezéseket keresed. Azokat a kulcsszavakat, amik nem kapcsolódnak közvetlenül a blogod tartalmához nem szabad használnod. Amennyiben mégis használnád őket, úgy a Google keresési algoritmusa nagyon hátra, vagy sehogy sem fogja rangsorolni a blogod.
 

A lehetséges keresési kifejezésesek listájának összeállítása egy induló blog esetében nem egyszerű feladat. Mivel még nem állnak rendelkezésre adatok a például a Google Analytics-ban, ezért a lista összeállításához elsősorban a saját logikánkat használhatjuk. Egy induló blog esetében egy hozzáértő szakember segítsége megkönnyítheti a feladatot.

 

3. Határozd meg a felhasználók keresési szándékát
 

Napjainkban a keresésoptimalizálási (SEO) stratégiáknak elsősorban a felhasználók által feltett kérdésekre kell választ adniuk. Amikor valaki elindít egy keresést a Google rendszerében, egy felmerült problémára keresi a megoldást. A keresési szándék meghatározásához, az alábbi kérdések megválaszolása nyújt segítséget:

  • Miért keres?
  • Azért keres mert felmerült egy kérdése és választ akar rá kapni?
  • Egy konkrét weboldalt keres?
  • Azért keres, mert valamit venni akar?
     

Amikor összeállítod a blogod tartalmát, mindig tedd fel magadban ezeket a kérdéseket. A fentiek alapján, négyféle keresési szándékot különböztethetünk meg:
 

  • Információs szándék: A felhasználó egy adott témában keres információt
  • Navigációs szándék: A felhasználó egy konkrét oldalra szeretne eljutni, keresés által
  • Kereskedelmi szándék: A felhasználó venni szeretne valamit, de előtte információkat gyűjt a termékkel kapcsolatban
  • Tranzakciós szándék: A felhasználó konkrétan venni szeretne valamit
     

Ismerd meg, hogy melyik keresési szándék vonatkozik az üzleti blogodra , és ahhoz igazítsd a tartalmadat, hogy szó szerint megadd a felhasználóknak azt amire vágynak.

 

4. Tartalmak vagy címkék létrehozása
 

A következő lépés a hosszútávú kulcsszó stratégia megvalósításában, a megfelelő minőségű tartalmak létrehozása. Még pár évvel ezelőtt is, ha egy kulcsszóra előkelő helyezést akartál elérni, akkor szinte minden aloldaladat egy-egy kulcsszóra kellett optimalizálnod. Napjainkban azonban a keresőalgoritmusok már annyira fejlettek, hogy a felhasználók keresési szándékát megvizsgálva, a legjobb választ jelenítik meg a keresésükre.

Ez azt jelenti, hogy egy tartalmat már nyugodtan lehet optimalizálni több kulcsszóra is, mivel a keresőalgoritmus megérti és rangsorolni tudja a kulcsszavak közötti különbségeket.

 

Áttekintés készítése
 

A megfelelő tartalmak létrehozása érdekében, javasoljuk, hogy jól strukturált módon például egy táblázatkezelő (Excel, Google Sheets) segítségével add hozzá minden aloldalakhoz a használni kívánt kulcsszavakat. Ezáltal át tudod tekinteni, hogy egy adott aloldal esetében milyen kulcsszavakat fogsz használni, melyekre kell annak tartalmát optimalizálni.

 

Hozd létre a tartalmakat

Miután a fentiekkel elkészültél, létre kell hozni a céloldalaidat. Nem szükséges mindet azonnal elkészíteni, hiszen egy hosszú távú folyamatról beszélünk. Minél pontosabb egy keresési kifejezés, annál közelebb helyezkedik el az aloldala a nyitóoldalhoz képest. A számodra legfontosabb kulcsszavak pedig kiemelkedő minőségű tartalmas cikkekhez kell hogy vezessék a felhasználókat, mivel ezek azok a kulcsszavak, melyekre mindenképpen a Google keresési és találati oldalán előkelő helyen szeretnéd hogy a felhasználók megtalálják a blogodat.
 

Miután végeztél a kulcsszókutatással, egy világos áttekintésed lesz arról, hogy a felhasználók milyen kulcsszavakkal és keresési kifejezésekkel juthatnak el a blogodra, és a webhelyed tartalmát pontosan mihez kell igazítanod.

 

Szoftverek kulcsszó kutatáshoz
 

Végezetül nézzük azokat a szoftvereket, amelyek a kulcsszó kutatásban tudnak segíteni neked. Egy 133 online marketing szakértő visszajelzését összesítő cikk szerint a legnépszerűbb eszközök kulcsszó kutatáshoz az alábbiak:

  1. SEMrush
  2. Google Keyword Planner
  3. Ahrefs
  4. Keyword Tool.io
  5. Google Search Console
  6. AnswerThePublic
  7. Buzzsumo and Google Trends
  8. Moz
  9. Ubersuggest and Longtail PRO
  10. KWFinder
     

Személyes megjegyzés: legyen bármilyen profi egy eszköz, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a magyar nyelvű kifejezésekre is jól fog működni. Éppen ezért azt javaslom, hogy próbálj ki többet is, az ingyenes próba időszakok a szoftverek többségénél ezt lehetővé teszik, és használd azt a szoftvert, amelyik a legjobb eredményeket hozza a magyar nyelvű kulcsszavakra.

 

 

Forrás: Vendég cikk. Szerző: Tusnádi István.

Vissza

Címkék : szövegírás, puska, keresőoptimalizálás, induló vállalkozás, analytics

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.