Amit talán te se tudtál a címsorírásról

Kategória: Több olvasó | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Eddig hány címsort írtál életedben? Tippelj! És hány címsort olvastál? Biztos vagyok benne, hogy alábecsülted. Amit viszont az agyad tutira bebetonzott a címsorok kapcsán az az, hogy egy cikk címéből bizonyos következtetéseket vonsz el.

Amikor elkezdtem cikkeket írni, rájöttem, hogy hiába használok olyan típusú cikkeket, amiket imádnak az olvasók. Hiába jó és hasznos a tartalom, ha ez nem derül ki a címéből. Hogyan csinálhatod jól?

 

Amit talán te se tudtál a címsorírásról

 

Utálsz címet írni? Mire a végére érsz ennek a cikknek, megszereted.

 


A blogcikkek kapcsán az egyik megoldandó problémám az lett, hogyan lehetne olyan címeket adni a cikkeimnek, amikre felfigyelnek az emberek.

Nagyjából 7 éves korunktól kezdve írunk címeket, az általános iskolától; több száz címsorírást préselt már ki belőlünk a közoktatás önmagában, mégsem tudunk címet írni.

Aki blogot ír, leginkább a címadástól retteg.

Hiszen ez az a kritikus pillanat, amikor az olvasó figyelmét megragadod, mint egy kóbor macska fülét vagy bukod az egészet.

 

 

A cikked címe (headline) dönti el, hogy az anyagod az Internet galaxisának Dominic Torrettoja lesz-e egyenesen a Halálos Iramból vagy feleslegesen rááldozott időtöltés. Erről írtam előző cikkemben.

 

 

A tét azonban önmagában még nem lenne elég arra, hogy napi kétszer teliizzadjuk a pólónkat, van itt még más is. Amikor címsort írunk, belül motoszkál valami bennünk.

A cél, amit elérni kívánunk egy címsorral, ez lehet a következő:

  • Lekattintsák az anyagot.
  • Továbbolvassák a cikket.
  • Bevésődjön az olvasóba a vállalkozás kapcsán egy pozitív benyomás.
  • Érezze az olvasó, hogy fantasztikus percekben lesz része, nem fog unatkozni.
  • Kapjon egy rapid képet a cikk lényegéből, előnyeiből, mit is kap vele pontosan.

 

Végső soron egyfajta elköteleződést szeretnénk az olvasótól: kattintást, vásárlást, feliratkozást, számszerű eredményeket.

 

„A 7 hegycsúcs” módszer, instant vevőszerzés

Értsd: „Ezzel azonnal pénzt csinálhatok, maratoni meló helyett, azonnal el akarom olvasni.”

 

Nos, milyen mondat kell ahhoz, hogy tátott szájjal olvassanak téged (’Tovább is van mondjam még? Ohh, Igen mondd!’ esete)?

 

 

Meghallgatnak vagy kifütyülnek? – ez a közös az ütős címsorokban

 

Egy kemény, de fontos lecke, amit bárcsak korábban megtanultam volna a címsoradás kapcsán.

Ez a mondat…

 

Hasznot ígér számodra?

Kíváncsiságot kelt benned?

Érdekel a téma?

 

Ogilvy, a reklámszakma atyja számos tesztet végzet még az internet kora előtt a címsorok kapcsán, de címsorai még ma a social media világában is működnek.

Mert az emberi pszichére hatnak, a felületektől függetlenül.

A hasznos ezért mindig hatásosabb lesz a friss hírnél, és az újdonság is a kíváncsiság felkeltésénél (nem én mondtam, hanem Ogilvy).

Ha kicsit is végiggondolod, hogy az általad olvasott címek során mi volt az, ami megragadott, akkor ráfogsz jönni, hogy érdekeltek

 

  • a kérdések, amikre rá akartad vágni a választ;
  • egy általad preferált téma, érdeklődési kör véleményvezérének szavait megismerni;
  • a megoldás/ígéret/út megismerése, hogy megmenekülj a veszteségtől;
  • valamiért vonzanak a számmal írt címsorok,
  • a sejtelmes mondatok,
  • az ellentmondások,
  • a siettető motivációk
  • vagy a megdöbbentő dolgok.

 

Miért fizetett a Google-nak 381.47 M Ft-ot?

Kicsit fura, de NAGYON nyereséges...

7 bevételduplázó „trükk”

13.423 ingyen kattintást hozott…

137%-kal több eladás a bumeráng technikával

9 „csodabogár” A Filléres Látogató Szerző

Nagyon megalázták a nagymamát, de nézd mit reagált az unokája

 

 

Ugyanilyen kattintás vonzó, ha bizonyítékot ígérsz a címsorban, de semmi konkrétumot nem árulsz el.

 

[Esettanulmány] 7.319.500 Ft egy halott listából

Anyukák, akik 4 nap alatt 2.78 M Ft-ot kerestek

[XY] bolt tulajdonosa 20–szorosára növelte üzletének a forgalmát. Tudod, hogy mivel?

23.247 eladás, kevesebb, mint 30 nap alatt

[Esettanulmány] 259% ROI egy új hirdetési felületről

 

 

Előnyt ígérni gyorsan emészthető és megszerezhető formában?

 

8 mód, hogy olcsó áramot termelj otthon.

22 egyszerű trükk, amivel feldobhatod a lányod szobáját.

27 gyors recept másnaposságra.

10+1 módszer, hogyan növeld a megtakarításaid

 

 

A címsor éppen ezért valóban a legfontosabb és ezért kell megírni utoljára.

Sokan esnek abba a hibába, hogy elsőként a tökéletes címsort akarják megírni és csak aztán kezdenének bele az írásba. Pedig valójában legelőszőr a CTA –t kell megírnod.

A CTA egy cselekvésre felszólítás. Valami, amit el akarsz érni a cikkel.

Ez lehet bármi. Lehet az, hogy szóljanak hozzá vagy iratkozzanak fel vagy töltsenek le vagy próbálják ki. Mindig legyen valami célja a cikkednek, különben neki se állj megírni.

Ha megvan a cél, akkor azt írd meg elsőként, aztán jöhet a cikk tartalma és amikor készen vagy, akkor találd ki a címsort. Ha cím nélkül nem megy, akkor csak írj valamit, bőven elég az, ami elsőként eszedbe jut.

Amíg nem publikálod, csak piszkozatként mented a cikked, nincs is jelentősége. Engedd el a fantáziád, és írj!

Majd a végén átírod.

 

A legütősebb címsorok mindig

  • haszonnal kecsegtetnek (azonnali haszon az olvasással)
  • kíváncsiságot keltenek bennünk
  • újdonságot ígérnek, friss hírt.

 

 

Az agyunk folyamatosan stimulálások révén keresi az újat, szokatlant, izgalmasat. A kíváncsisággal agyunk jutalmazási rendszerének bendőjét tömjük teli élelemmel. (A jutalmazási központot szabályozó agyterület aktiválódik a kíváncsiskodás során.)

Ezért sikeresek a kérdéssel indító címek is. A kérdés mindig az: hogyan használod fel az így szerzett figyelmet?

Hasznos, segítő szándékú tartalmakra használnád? Akkor használd őket egészséggel.

A címsorírás azért is kiemelten fontos része a blogcikkek írásánál, mert a figyelemhiány és tartalomtúltengés a hatékony marketingkommunikáció ellensége. Az agyunk az ingerek között erősen szelektál, az információfeldolgozást pedig bizonyos ingerekre irányítja.

Ha megnézed az index.hu hírportált, azt fogod tapasztalni, hogy a főoldalán gyakran változnak a cikkek címei. Keresik a tökéletes változatot, ami vonzóbb a többinél, amelyikre több olvasó kattint.

Ugyanis a cikk címének csak egyetlen feladata van és semmi más: el kell adnia a cikk megnyitását. Ne próbáld a címben elmagyarázni a tartalmat, vagy eladni a mondandód.

Csak arra koncentrálj, hogy az olvasód rá akarjon kattintani!

 

 

Jó a témád, de a semmitmondó címmel még csak fel sem tűnik a tartalmad hasznossága?

 

Az interneten keringő információk mennyiségét, áramlását nem változtathatod meg. De a tartalmak megírása során, azok terjesztése kapcsán számos gyakorlatias lépést megtehetsz, hogy anyagod a figyelem radarjára kerüljön.

Ehhez tudnod kell, hogy mitől lesz igazán jó a cikked címsora és hogyan írj ilyet. Ebben segítek neked a Tartalommarketing a gyakorlatban c. könyvemmel, amely egy Útmutató is az izgalmas szakmai tartalomíráshoz.

 

 

  • Mi az igazán tökéletes címsor titka?
  • Figyelemfelkeltő extrák, amiket használhatsz a cikked címsorában.
  • Ne törd a fejed, mert vannak Minta címsorok.
  • Megismerheted a címeknek két legfőbb típusát: a homályost – ami kíváncsiságot kelt, így arra késztet, hogy kattints és elolvasd a cikket. És a direktet – ami előnyt kínál és kvalifikálja az olvasót a kattintás előtt.

 

Mindezekre (is) választ kaphatsz a könyvemből.

Kemény borítós, fűzött könyv, melyben nemcsak a válaszokat találod meg, de azt is megtudhatod:

 

  • hogyan írj tökéletes tartalmakat könnyedén,
  • hogyan szerezz egyre több lelkes olvasót,
  • hogyan használd a bevált stratégiát, hogy gazdagabbá tegyen az üzleti blogod!

 

Megismerheted a legjobb címsorírási stratégiát, amivel folyamatosan friss vért szállíthatsz az olvasótáborodba.

Végre olyan könyvet tartasz a kezedben, ami végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.

 

Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.
A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt:
https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

 

Vissza

Címkék : címsor, címírás, tartalommarketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.