Automatizmus, amitől egyre több vevőd lesz az olvasóidból

Kategória: Látogatókból - Bevétel | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

 

Az elmúlt időszakban kevesebb cikk jelent meg ezen az üzleti blogon, mert a háttérben fejlesztettünk és építettük a tartalommarketing egyik legfontosabb lábát, amiről sajnos olyan kevesen írnak:

 

- Hogyan lesznek az olvasóidból vevők?

 

Nem majd egyszer, a homályos jövőben (hiszen erre a tartalommarketing alapból képes), hanem most! Azonnal! Vagy legalábbis egy hónapon belül.

A tartalommarketing a gyakorlatban című könyvem 3. nagy fejezete is erről szól. Ott leírtam a lépéseket és a folyamatot, amin végig kell vezetned az olvasót, hogy elkötelezett és hűséges vásárlód legyen.

Ebben a cikkben azt mutatom be, hogyan tudod ezt a gyakorlatban is megvalósítani.

 

Automatizmus, amitől egyre több vevőd lesz az olvasóidból

Mindenki a sikerről álmodozik, de csak azoknak sikerül, akik tesznek is érte. Te hova akarsz tartozni?


Tartalommarketing nagyobb konverziót hoz

 

Ez a legfőbb oka, hogy ezzel foglalkozom és ezért kellene neked is foglalkoznod vele. Nem azért gyártunk tartalmat és írunk cikkeket, mert szeretünk írni vagy grafománok vagyunk, akik közlési kényszerben szenvednek.

Azért gyártunk hasznos tartalmakat, mert ez jót tesz az üzletnek. Aztán rá fogsz jönni, hogy ez neked is jót tesz és amúgy mindenki csak nyer vele. Mégis... ha csak annyi lebeg a szemed előtt, hogy a tartalommarketing nagyobb konverziót hoz, akkor már elindultál a helyes úton, aminek elég komolya személyiség és jellemfejlesztő hatása is lesz. Végül pedig valóban jobb hellyé teszed a világot ;)

 

 

Automatizmus, amitől egyre több vevőd lesz az olvasóidból
 

 

Ha elkezded használni a tartalommarketing stratégiát, akkor 580% -al nagyobb forgalmat érhetsz el, mint most. Pusztán azért, mert több embert tudsz megszólítani, akiket automatikusan vevőkké konvertálhatsz.



Hogyan képes erre a tartalommarketing?

 

 Amikor a termékedet akarod eladni az interneten és semmi mást nem csinálsz, csak kirakod és azt mondod vegyék meg, akkor csak azoknak tudsz eladni, akik tudják, hogy a te termékedre van szükségük. Minél ügyesebb és manipulatívabb reklámokat készítesz, annál több ember fog tőled vásárolni. De mindig csak azok, akik már előtte is tudták, hogy nekik pont ilyenre vagy valami hasonlóra van szükségük.

Ők vannak a legkevesebben. Ők azok a szűk 3%, akiket el tudsz érni. Ezért mondják azt, hogy egy tökéletes landing page oldal (vagy webáruház) 3%-os konverziót hoz (átlagban). Amiből az következik 97%-át az oldaladra érkezőknek elveszíted. Fizettél értük, de anélkül távoznak az oldaladról, hogy bármit is tudnál róluk. Elvesztek!

 

Ha csak 50 Ft -ot fizetsz egy kattintás után, akkor 97x50 Ft, azaz 4850 Ft-ot dobsz a kukákba minden 100 kattintás után. Durva mi? 150 Ft ért vettél 3 vásárlót és közben elment a semmire 4850 Ft.

 

Ha tartalommarketingezel, akkor az első érintés, az első élmény, amikor találkozik veled egy potenciális vevő egy hasznos tartalom lesz. Elolvassa és azt mondja: basszus... erre nem is gondoltam. Vagy azt, hogy: honnan tudták, hogy pont erre van most szükségem?

Ezért a cikked, amire érkezik az olvasód, olyan legyen, amiből tudod, hogy mi a látogatód legfőbb problémája. 

Ha matracokat árulsz, akkor készíts cikket az időskori alvásproblémákról. Akik olvasták ezt a cikked, azokról máris tudod, hogy idősek és rosszul alszanak. Vagy épp az egyik szerettük küzd ezzel a problémával. Neki már egyből tudod mit kell reklámozni: azt a matracodat, amit időseknek fejlesztettél ki. Azt is tudod, hogy mi lesz a tökéletes reklám szöveg: Ahogy idősödik egyre rosszul alszik: ez a termék a megoldás.

Már ez az egyszerű technika, amit egy sima remarketinggel meg lehet oldani, mennyivel ütősebb, mint amit eddig csináltál?

 



 

Többlépcsős értékesítés a siker kulcsa

 

A többlépcsős értékesítés elve a következő:
Nem egyből a termékedet adod el, nem azt tolod az emberek arcába, hanem egy folyamaton vezeted végig őket, ahol nem erőszakosan eladsz, hanem értékes és azonnal használható információkat adsz nekik. A vásárlási döntést pedig maguk hozzák meg, amikor készen állnak rá.

Azt tudod, hogy mi a célod és azt is, hogy a fogyasztó most találkozik veled először.

Gondolj bele, nem kérheted meg, hogy lépje meg azt a hatalmas különbséget, amit az azonnali vásárlás jelent. Mekkora erőfeszítést igényel ez tőle?
 

Automatizmus, amitől egyre több vevőd lesz az olvasóidból
 


Ha egyből eladni akarsz, akkor erre a lehetetlen lépésre kényszeríted a látogatóidat. Szerinted mennyien tudják megtenni?


 

Sokkal jobban működik az a módszer, amikor apró lépésekben haladsz a célod felé. Fogod a teljes értékesítési utat (sales funnel) és felbontod olyan apró lépésekre, amiket könnyű megtenni. Amik nem kívánnak túl nagy erőfeszítést és elköteleződést a leendő törzsvevőidtől.

Vagyis nincs más dolgod, mint építeni egy "lépcsőt", ami felviszi a látogatót a kiindulási pontról, egészen a célig. Minél alacsonyabbak a lépcsőfokok, annál könnyebb lesz fellépni rájuk és annál többen fognak végigmenni rajta. Gondolj csak egy lépcsőházra. A vevődet pedig fel akarod juttatni a 4. emeletre és nincs lifted. Elvárnád, hogy lépcső helyett a falon másszon fel?

 

Automatizmus, amitől egyre több vevőd lesz az olvasóidból
 

 

Építs "lépcsőt" a leendő vevőidnek, amin keresztül, apró lépésekkel el tudnak jutni az érdeklődéstől a vásárlásig 


 

A lépcső pedig nem más mint az értékes tartalom. Nem a napi hírek, hanem olyan, azonnal használható tudás, ami segít az olvasódnak haladni a vásárlás és ez elköteleződés irányába.

 

Fogadjunk, hogy megérted a lényegét ebből a videóból:

 

A marketingesek imádják a csajozós példákat, én pedig magát a folyamatot is imádom. Főleg azért, mert mindenki el tudja képzelni, legyen nő vagy férfi. Az értékesítés és a párválasztás között valójában nincs nagy különbség. Az agyunknak ugyanazon része hozza meg mindkét döntést (amigdala).

Így ha már voltál randin, volt párkapcsolatod, akkor meg fogod érteni, hogyan néz ki a többlépéses értékesítés. Próbáld meg a videót úgy nézni, hogy közben a saját cégedre és a vevőidre alkalmazod a hallottakat.
 

Most a céged az udvarló és a vevő az elképesztően gyönyörű lány, akit meg akarsz hódítani. Tudom... hölgyeim. De azt is, hogy a ti képzelőerőtök nagyobb és ha akarjátok képeseket vagytok megoldani ezt a feladatot akkor is, ha elsőre fura fantáziának tűnhet.

 


Ebben a videóban megtanítom neked a többlépcsős értékesítés modell elméletét egy elképzelt párkapcsolati példán keresztül. Ezt a folyamatot szokták még sales funnelnek, futószalagnak, értékesítési tölcsérnek is hívni


 

Most hogy érted, valósítsd is meg a cégedben
 

Az elmélet után jön a gyakorlat. Jobb esetben. Valóságban szinte senki, vagy csak alig páran kezdenek bele a megvalósításba.

Ezért ahogyan a cikk elején is mondtam, a háttérben azon dolgoztunk, hogy legyen egy olyan rendszer, ami szinte készen van és tudod használni a saját vállalkozásodban. Mert mit ér az elmélet, gyakorlat nélkül? 


Automatizmus, amitől egyre több vevőd lesz az olvasóidból

 

Amikor aktívan jártam előadásokra, akkor szivacsként szívtam magamba a tudást. Aztán szinte semmit sem valósítottam meg belőle. Majd jöttek az újabb infók és egymásra rakódtak. Egy idő után már azt éreztem, hogy minek tanuljak meg új dolgokat, amikor az sincsen készen, amit 3 éve hallottam?

Így inkább a gyakorlati megvalósítás felé fordultam és ezért is adtam ezt a címet a könyvemnek: tartalommarketing a gyakorlatban

 

Inkább te is kezdj bele és hibázz bátran. A tökéletes, amúgy is unalmas.

 

A folyamat lépései összesítve:

 

Összeszedem neked, hogy mire is van szükséged:

  1. Kellenek lead gyűjtő mechanizmusok
  2. Amikor valaki megadja neked az elérhetőségét és lead lesz, akkor egyből felkínálod neki a belépő terméked:
    • Ha nem kérte, akkor egy előre beállított e-mail sorozatban és remarketing reklámmal kiemeled neki miért éri meg mégis megvennie a belépő terméked
  3. Amikor megvette a belépő terméket, akkor felkínálod neki a főterméked
    • Ha nem kérte, akkor egy előre beállított e-mail sorozatban és remarketing reklámmal kiemeled neki miért éri meg megvenni a főterméked
  4. Amikor megvette a fő terméked, akkor felkínálod neki a profit maximalizálód
    • Ha nem kérte, akkor egy előre beállított e-mail sorozatban és remarketing reklámmal kiemeled neki miért éri meg megvenni a profit maximalizálód

Ha pedig az e-mailek és a remarketing hatására mondjuk 7-14 napon belül nem vásárol, akkor onnantól jön a lead gondozás. Ami nem más, mint küldöd nekik folyamatosan azokat a tartalmakat, amik hasznosak. Ezek a tartalmak fogják felépíteni a bizalmat és a kapcsolatot. Aztán amikor egy újabb cikk hatására megint megadja az adatait (igen, mindig meg kell adnia), akkor újra indul neki a folyamat.
Lehet elsőre nem vett semmit, de most végigszalad rajta. Lehet csak a 3. vagy 4. alkalommal. Mindegy is, hiszen ez automatizált.

Te semmi extrát nem csináltál, de a vevőd a háttérben kiépítette magában a bizalmat és lehet eltelt 2-3 hónap, de most vásárolni fog. Nem elvesztetted, hanem megtanítottad. Ez a hatalmas különbség!

 

Automatizmus, amitől egyre több vevőd lesz az olvasóidból
 

 

Így néz ki a teljes értékesítési folyamat avagy a sales funnel


 

Minden a bankkártyás fizetéssel kezdődik

 

Egyszerűen azért, mert ha nem tudnak neked bankkártyával fizetni online, akkor nincs semmilyen automatizmusra lehetőséged.

Ha a belépő terméket nem lehet nálad bankkártyával kifizetni, akkor ott az online funnel meg is szakadt. Így csak arra van lehetőséged, hogy a fizetés utáni köszönő e-mailben újra rárakod a funnelre, és onnan folytatja, ahol abbahagyta. Így viszont bukod azokat, akik lelkesek és éppen mindent megvásárolnának.

Ha elképesztően drága terméket árulsz vagy olyan B2B piacon mozogsz, ahol nincs lehetőséged arra, hogy egyből vásárlásra ösztönözz, akkor se mondj le a bankkártyás fizetésről. Hiszen a folyamat akkor működik jól, ha automatizált. 

Így a legjobb, amit tehetsz, ha kitalálsz egy olyan belépő terméket, ami nem túl drága és amit automatikusan oda tudsz adni. Ez a belépő termék fogja neked azonnal visszatermelni a hirdetéseid árát és már csak azokkal kell leülnöd tárgyalni, akik komoly vevőid lehetnek.

Ilyen belépő termékek ezreit találod meg a fiverr.com oldalon. Ott szinte már minden olcsó szolgáltatást kitaláltak, amit ki lehet találni. Nézd meg a piacodon mások milyen termékeket adnak és mire van kereslet.

Vagy lehetsz kreatív is. Van aki pl:

  • Fizetős konzultációt ad el
  • Auditot ad el
  • Információs csomagot ad el
  • Konzerv webinár anyagot ad el
  • Könyvet ad el
  • Egy olcsó helyettesítő vagy kiegészítő terméket ad el

 

A bankkártyás fizetéshez, mi a Sales Formot ajánljuk. Ennél a szoftvernél semmi más nem kell tenned, mint megrendelni (az ára elképesztően jó: 25e Ft /év), kötni egy bankkártya elfogadó szerződést az OTP vagy a CIB bankkal, és készen is vagy.

A sikeres és a sikertelen fizetések után pedig bármilyen automatizmus be tudsz állítani. 

 

Follow-up e-mail sorozatok, amik tovább viszik a látogatót a sales funnel-en

 

A legtöbb problémát ennek a folyamatnak a kiépítése okozza. Ezért megmutatok neked egy egyszerű módszert. Nem kell más hozzá, mint egy ingyenes MailerLite.com regisztráció.

Miért ez a rendszer?

Azért mert 1.000 vevőig ingyenes és 5000 vevőig pedig 20$ havonta (~6000 Ft). Mennyi bevételt hoz neked 5000 vevő?

Szerintem meg is győztelek, így lássuk hogyan néz ki a folyamat kiépítése:

 

Lépésről-lépésre videó a sales funnel kiépítéséről mailerlite használatával


 

Így valójában a MailerLite rendszerét csak arra használod, hogy aki kiesett valahol a Sales Funnelből, az visszakerüljön oda.

A lead gondozást elvégzi helyette az üzleti blog szoftver cikkfigyelő funkciója. Ami folyamatosan olyan tartalmakat küld a leadeknek, amikről tudja, hogy érdekelheti őket.

Aztán amikor kattint a cikkre és újra lead lesz belőle, akkor megint végig száguld a folyamaton.

Dióhéjban, ennyire egyszerű felépíteni egy jól működő tartalommarketing rendszert.

Kezd bele és arasd le a sikereket.

A többség még csak most kezd ébredezni és erőlteti a régen jól működő módszereket. Engedd meg nekik, hogy irigykedjenek rád és a sikereidre.

 

Azt mondod nagy munka kiépíteni?

 

Én meg azt, hogy szerencsére. Ezért nem fognak utolérni olyan gyorsan.

Meg azt is, hogy nagyobb munka folyamatosan vevőket vadászni, mint egyszer megépíteni egy automatizmust és azt csiszolni tovább.

 

Egyszóval vágj bele!

Vagy csak oszd meg a cikket, hogy más elkezdhesse. Lájkolj, kommentelj, mert a jófejek ezt teszik :)

 

 

Vissza

Címkék : értékesítési tölcsér, vevőszerzés., marketing, bevétel növelés, Marketing Automatizmus, konverzió

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.