Biztos módszer, hogy elolvassák a következő cikkedet

Kategória: Ötletből - Siker | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Az agyunk általában becsap minket, gyakran azokra a dolgokra emlékezünk leginkább, amelyek „nem teljesek”. Motiváltabbak vagyunk a már folyamatban lévő feladat elvégzése iránt. Mindannyian elégedettségre vágyunk és megkönnyebbülünk, ha a „100%-ban kész” kiírást látjuk. Használd ki a Zeigarnik hatást a cikkeid megírásakor.

Mi ez pontosan? Meg fogod érteni, ha te sem hagytál még félbe nagyszerű thrillert a közepénél vagy egy videojátékot anélkül, hogy teljesítetted volna a célt.

 

Biztos módszer, hogy elolvassák a következő cikkedet

 

Lehet, hogy sosem tudatosult még benned az örök igazság, mégpedig azt, hogy ha nehezen tudsz megjegyezni valami fontosat, a pillanatnyi megszakítások előnyödre válhatnak. Ahelyett, hogy egyszerűen ismételgetnéd az információkat újra és újra, tarts egy kis szünetet.

Miközben más dolgokra összpontosítasz, azon kaphatod magad, hogy mentálisan visszatérsz azokhoz az információkhoz, amelyeket korábban tanulmányoztál.

Itt nincs semmi EZO-IZÉ.

A filmesek is kihasználjak ezt a jelenséget, és például olyan filmelőzeteseket készítenek, amelyek a kritikus részletek elhagyásával hívják fel magukra a figyelmet.

Felhívják a nézők figyelmét, de azok egyre inkább többre vágynak.

Az összes részlet megszerzéséhez viszont már az embereknek be kell slisszolniuk a moziba és fizetni a pénzárnál az információkért.

A televíziós műsorok is alkalmazzák ezt a stratégiát.

Az epizódok gyakran egy-egy nagy és váratlan cselekmény kellős közepén érnek véget, így a szereplők sorsa vagy a helyzet kimenetele megoldatlan marad.

Az emberi agy „ezt pedig nem bírja elviselni” és vágyik a következő részre.

Így leszünk sorozatfüggők.

Annak érdekében, hogy feloldhassuk az ilyen nagy eseményes befejezések által keltett feszültséget, nézőként emlékeznünk (is) kell rá, hogy ráhangolódhassunk a következő epizódra.

Ez a jelenség a Zeigarnik-effektus, amely nem csupán egy érdekes megfigyelés az emberi agy működéséről, hanem kihatással lehet a mindennapi életedre is.

Jelen esetben kihasználhatod a cikkeid megírásakor.

Hogyan használd ki előnyként?

Mielőtt válaszolnék, egy gyors sztori.

Mert a Zeigarnik hatás alapján fogod megérteni az egyik leginkább bevált cikktípust, amit imádni fognak az olvasóid.

Nem viccelek.

 

 

Egy kávézóban ülök egy grimaszos vállalkozóval

 

Velem szemben egy vállalkozó, aki miközben magyarázok, feszengve fészkelődik a székében.

Néha fájdalmas grimaszok suhannak át az arcán.

Csak azért jött fel ma a fővárosba, hogy velem találkozzon.

A harmincas évei végén járhat, néhol már őszül a haja.

Visszafogottan elegáns, ízléses körszakáll, ápolt megjelenés. Azonnal láttam, hogy dohányzik és azt is, hogy stresszes az élete.

Régi vágású figura.

Bőr aktatáska, benne bőrkötéses mappa és egy nagy gonddal kiválasztott golyóstollat tesz az asztalra. Azzal kezdi, hogy bemutatkozik, és közben átnyújtja a névjegykártyáját.

Udvariasan megnéztem, majd gyorsan a zsebembe süllyesztem. Minek nekem névjegykártya, gondoltam.

Gyorsan kiderül, hogy üzletkötő egy bútorgyártó cégnél, de váltani szeretne. Arra gondolt kiugrik, és saját vállalkozásba kezd. Az ujján karikagyűrű, az órája átlagos, úgy tippelem a kocsija is 8-10 éves.

Ahogyan ott feszeng és kínlódik… érzem, hogy bennem is kezd csökkenni a lelkesedés, és azon kapom magam, hogy már csak azon gondolkozom, mi baja lehet? Most mondom el neki a tutit.

Lelkesednie kellene.

Nem bírom ki, rákérdezek:

 

– Látom, hogy valami nem ok. Követhetetlenül magyarázok, kérdezem?

– Dehogy. Nem erről van szó. De ez túl nagy munka. Nincs erre időm. Egyszerűen a meló és a család mellett nem marad kapacitásom, hogy ezeket mind megcsináljam. Ez így nem fog működni.

– Értem – vágok közbe. Ha nem tud időt beletenni, akkor használhatja a pénzét is. Ismerek olyanokat, akik szívesen megcsinálják ezeket a feladatokat.

– Hmmm… mennyiért? – Lássuk csak:… (itt jött egy gyors kalkuláció)

– Huhh. Ez túl sok – mondja. Nem engedné az asszony, hogy erre ennyit áldozzak. Öntudatlanul, lassan elkezdi összeszedegetni az asztalra kipakolt cuccait és látszik, hogy szíve szerint igyekezne minél gyorsabban távozni. Én pedig csalódott vagyok, mert tényleg imádtam elmagyarázni neki, hogyan is építenénk fel közösen a vállalkozását közel a nulláról. Tehetetlennek érzem magam, pedig úgy gyűlölöm ezt az érzést. Aztán hirtelen beugrik:

– Rendben. Mi lenne, ha a feladatokat szétbontanánk apró részekre.

Fognánk a legfontosabbakat és azokkal kezdenénk. Hagyjuk most a tökéletes struktúrát és nézzük meg, hogy mi az, amivel dolgozni tudunk. Elkezdjük a munkát és a sikerek függvényében vagy folytatjuk tovább, vagy beletörődünk, hogy ez nem működik. Ez már határozottan tetszik neki.

– Haladjunk emészthetőbb lépésekben. Mindig csak EGY fontos cél lesz, amit el kell érni. Mondom neki, folytatva a megkezdett gondolatot.

 

Megbeszéltük a részleteket, felvázoltam a teendőket és elköszöntünk. A következő lépéseket főleg e-mailben és telefonon egyeztetjük a későbbiekben.

Élőben ritkán találkozunk. Legutóbb akkor láttam, amikor a cége elérte az 500 M Ft-os forgalmat.

Örülök, hogy nem adta fel.

Ha belekezdesz az üzleti blogolásba, akkor te is csak a következő lépésre koncentrálj. Ne a tökéletesre törekedj, csak kezd el és csináld.

 

Ehhez adnak kifejezetten jó gyakorlati feladatot a „Hogyan csináld cikkek” (ez talán a második legnépszerűbb cikktípus) és a „cikksorozatok”.

 

Az egyikben leírsz egy folyamatot, hogy az olvasód is utánad tudja csinálni. Hogyan építs hajót? Hogyan fess IKEÁS bútort? Hogyan írj népszerűbb tartalmakat?

Használj képeket, videót, hanganyagot. Mindent, ami csak segíthet az olvasódnak a végrehajtásban és a megvalósításban.

A cikksorozatokban pedig olyan cikket írsz, ami folytatásos és minden nap, vagy minden héten publikálod a következő részét.

Ez lehet akár egy folyamat végigkövetése is (1. nap, 2. nap, 3. nap). Lehet egy történet, ami az izgalmas részeknél abbamarad, vagy akár egy teljes szakmai poszt, ahol a különböző fázisok egymásra épülnek.

A legjobb, ha ezt a két cikktípust akár kombinálod, a hajót 7 lépéses cikksorozatban építed meg, az IKEÁS bútort több cikken keresztül ecseteled.

 

 

Miért hoztam most fel neked e két cikktípust?

 

A józan ész azt sugallhatja, hogy egy feladat befejezése a legjobb módja a cél elérésének.

A Zeigarnik-effektus ehelyett azt sugallja, hogy a feladat közbeni megszakítás hatékony stratégia az információemlékezési képesség javítására.

Jobban emlékszünk arra, ami befejezetlen vagy hiányos.

Olvasóid elhagyják „az izgalmas regényedet” (cikkedet) közvetlenül azelőtt, hogy a nagy rejtély kibontakozna vagy megismernék a következő kihagyhatatlan elemet a folyamatban.

A tudatos, esetleg új célokra összpontosító elménk kap egy löketet, hogy egy korábbi tevékenység befejezetlenül maradt.

Ez máris egy biztos módszer, hogy elolvassák a következő cikkedet.

A cikksorozat szétszedésével hiányt keltesz, tehát várni fogják a következő részeket, mert csak úgy nyer értelmet a teljes történet.

Mivel szinte minden blogszoftverben lehetőséged van a posztokat időzíteni, ezért akár előre felviheted az összes cikket.

 

Biztos módszer, hogy elolvassák a következő cikkedet

 

Fotó: ecaruso01.medium.com

 


 

TIPP:

Fontos, hogy mindig ugyan abban az időben tedd ki a posztokat, mert ez segíti legjobban egy új szokás kialakítását. Márpedig azt akarod elérni, hogy az emberek rászokjanak arra, hogy téged olvasnak.

A posztok részeit linkeld össze, hogy aki a közepén kapcsolódik be, az is könnyen megtalálja az előző részeket.

Ha nem egyedül vágnál bele, akkor a könnyebb megvalósításért, rendeld meg első lépésként a könyvemet.

 

 



Igényes, kemény borítós, fűzött könyvem végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.

Könyvem ezeken a pontokon is végigvezet és olvasmányos, egészen gyakorlatias útmutatóval szolgál.

Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató. A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt:

 

https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
 

https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban

 

Vissza

Címkék : zeigarnik, olvasó, látogatószerzés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.