Egy cikktípus, amit a legtöbben elhanyagolnak: az esettanulmányok

Kategória: TartalomMarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Hogyan készíts 96,5%-on konvertáló landingoldalt? (esettanulmány)

Ha egy címben az esettanulmány és egy konkrét szám szerepel, akkor tudod, hogy a cikk nagyon jó lesz, konkrét eredményekről fog beszélni.

De Isten ments, hogy te ilyet írj.

Miről, hogyan és egyáltalán minek? Mutatom a sikeres esettanulmány felépítését, amiből minden kérdésedre választ kapsz és könnyeket morzsolsz majd el, amiért eddig kihagytad.

 

Egy cikktípus, amit a legtöbben elhanyagolnak: az esettanulmányok

 

Vajon tudtad ezt az elhanyagolt cikktípusról: az esettanulmányokról?

 


 

A címet nem írtam el.

Az esettanulmány hatékony. Rettentő hatékony, de gyakran elhanyagolt cikktípus.

Nem egyszerű műfaj.

A kérdés viszont az, hogy mi a különbség egy esettanulmány és egy másik esettanulmány között? Miért konvertál az egyik kimagaslóan, miért nem hoz érdemi konverziót a másik?

Elméletben ugyanaz a féle cikktípus.

Ebben a cikkben részletesen megnézzük, hogy mi a titok – és hogyan írhatsz ilyet te is.

 

 

Mi az esettanulmány?

 

Amikor a „miről írjak” felirat villog a fejedben, cikktípusként felmerülhet az esettanulmány fogalma.

Ezt a tartalomtípust elsősorban a leadgenerálás folyamatában, a kampányaidban és amúgy a „hogyan vonzzak még több vásárlót” küldetésedben a legelején használod.

Egy blogcikkben egy esettanulmánnyal szerzed, fogod és tartod meg a célcsoport figyelmét.

A célod pedig az, hogy az eredményeket látva elkezdje őt érdekelni a szolgáltatásod (amit megoldásként nyújtasz), hogy hogyan érhet majd el ő is hasonló eredményeket a hasonló problémájára – de az elsődleges cél az, hogy megszerezd a figyelmét.

Vagy az értékesítési folyamatod végefelé használod, ahol nem figyelemszerzésre, hanem hitelességépítésre használod – tehát esettanulmányon keresztül mutatod be, hogy a terméked/szolgáltatásod megadja azt, amit korábban megígértél, bemutattál, részleteztél.

 

Létezik esettanulmány.

És AZ ESETTANULMÁNY, ami ér is valamit.

 

 

Mivel nem egyszerű műfaj (pedig csupán néhány egyszerűen követhető tartalmai pontot kellene követni a megírásához), gyakran kontextusából kiragadott információkkal bombáznak minket az emberek – tehát annyit látunk, hogy valami valakinek működött.

Hogyan?

És ez hogyan valósíthatom meg saját magam is?

 

Ha valóban szuper klasszul állítasz össze egy esettanulmányt, akkor erősíti a szakmai hiteledet.
Neked nemcsak a szád nagy, de konkrét számaid, eredményeid is.

 

Tehát a saját szolgáltatásod hitelét is erősítheted.

Valamint megmutathatod, hogy te megoldasz egy problémát, ami vélhetőleg a célcsoportodnál is megvan (és te jól ismersz).

És azt hogyan teszed.

Segíti tehát a célcsoportod elköteleződését.

Méghozzá anélkül, hogy saját maga kipróbálná (ami elég nagy lépés, dönteni kell a szolgáltatásod mellett, vakon).

Milyen lépésekből áll tehát egy valamit is érő esettanulmány?

 

 

Az esettanulmányod 7 lépésben

 

Alapvetően 7 lépésből építed fel az esettanulmányod, hogy ne a „levegőben lógjon”:

 

 

1. Egy álomképet festesz, van egy figyelemfelkeltő ígéreted (megoldás, konkrét elért eredmény, amit az olvasód az esettanulmányból megtudhat).
 

2. Van egy probléma, kihívás, gond, amivel az olvasó (is) küzd(het). És ezt a gondot fokozod, részletezed, elmélyíted az esettanulmányban.
 

3. Mihez folyamodtál, alternatív elképzelések, kipróbált húzások (egyik sem hozott sikert).
 

4. Megoldás, feloldás bemutatása, hogyan találtál rá.
 

5. A megoldást és annak előnyeit, hatásosságát részletezed.
 

6. Bemutatod (előtte utána képekkel akár) a végeredményt. Számok, statisztika, visszajelzések, eredmények (elért álomkép).
 

7. CTA: call to action, rávezeted az ide vezető lépésre. Vegye meg a terméked.

 

 

Ha megfigyelted, akkor az esettanulmányok címsorában mindig konkrétum, eredmény, egy nagy ígéret áll. És gyakorta van bennük a „hogyan” kifejezés, ami figyelemfelkeltő.

Ezt megtudod, ha elolvasod az anyagot.

Mindig az olvasóéhoz hasonló problémákkal és kihívásokkal találkozol az esettanulmány elején, amit menet közben részleteznek is.

Ha ez vagy amaz történne, az mennyire jelentene drasztikus jelenségeket, a következmények (mi történt volna, ha nem oldjuk meg a problémát vagy nem találunk megoldást) ecsetelése során az olvasó megérti, hogy miért érdemes neki is foglalkozni a témával, miért fontos és miért érdemes továbbolvasni.

 

Az esettanulmányok a saját terméked „kiváltására” kifogásként felhozott érvek alól is kiütheti a talajt.

Hiszen hitelesen elmagyarázhatod menet közben, hogy miért nem hoznak fellélegzést ezek a megoldásként értelmezett alternatívák.

Majd bedobják a megoldást.

Konkrét infókkal, lépésekben és magyarázatokkal mutatja be a befutott győztest. Amit azonnal hitelessé is tesznek az „utána állapot” bemutatásával.

És invitálnak, hogy te se maradj ki belőle: Call to action.

Link a képzésre, termékre, szolgáltatásra.

 

Ha blogbejegyzést írtál, akkor feliratkoztatod valahova.

Mindig van CTA.

Egy esettanulmányban elmesélhetsz egy történetet, amiből mások is sokat tanulhatnak.

Az olvasók imádni fogják, mert szeretik a sztorikat és téged pedig szakértőként mutat be, hiszen jobb esetben ez a saját munkád sikertörténete.

 

 

 

Amire feltétlenül figyelj az esettanulmányodnál

 

Elsődleges, hogy legyél benne hiteles.

Tegyél bele olyan adatokat, képeket, videókat, amikből látszik, hogy valóban az történt, amit írsz.

Különösen jól illenek ide az előtte-utána fotók.

Mielőtt megkeresett az ügyfél így nézett ki, ilyen volt a lakása, a honlapja, a kertje… aztán ezt és ezt csináltuk és ez lett a végeredmény.

Érdemes azzal kezdeni, hogy mekkora eredményt értél el, mert az kelti fel leginkább az olvasóid érdeklődését.

Majd, ahogy feljebb említettem, jöhet egyből a probléma, amit jól ismer a piacod. Végül a folyamat, ahogy eljutottál a végeredményhez.

Ne a folyamat leírásával kezd, mert az már csak akkor érdekes, ha elkezdett vágyakozni az elért eredményedre.

Mindig tűntesd fel a cikked címsorában.

A [esettanulmány, bemutató, gyakorlat, videó, infografika] kapcsos zárójelet használó címsorok 38%-kal növelik meg a kattintási arányt.

 

[Esettanulmány] 7.319.500 Ft egy halott listából

[Esettanulmány] 259% ROI egy új hirdetési felületről

 

Talán nem először hallod azt a tanácsot, hogy tedd gyakorlatiasabbá a tartalmad, az esettanulmányokkal ezt megteheted!

Számos olyan cikk van, ami önmagában is élvezetes, de iszonyúan sokat dobna rajta egy esettanulmány vagy egy gyakorlati útmutató. Elképzelhető, hogy amikor írtad a cikket, nem akartál túlságosan belemenni a részletekbe, de most itt az ideje, hogy ezt megtedd.

Egészítsd ki a mondandód gyakorlati lépésekkel, képekkel, leírásokkal.

Ne zavarjon, hogy ettől „túl hosszú” lesz a cikked.

 

Egy esettanulmány nagyszerűen alkalmas arra, hogy bemutasd vele a következményt!

Amikor drágább termékek eladásához használod a tartalmat, akkor számos lépcsőfokot szükséges bejárnod egy cikk megírása során. Először a figyelmet szerzed meg és a vágyat kelted fel, akkor jön el az ideje, hogy lépésekre ösztönözd az olvasód.

Mond el neki (erre is jó az esettanulmány), hogy mi lesz a következménye annak, ha most nem oldja meg a problémáját azzal, hogy megvásárolja a terméked.

 

Hass az érzelmeire és beszélj a fájdalmas következményekről.

Itt részletesen írhatsz, tehát használhatsz példákat, történeteket és esettanulmányokat, hogy jobban bemutasd a következményeket.

A cél, hogy egyre inkább akarja a termékedet.

Ezután megadhatod neki a feloldást, a megoldást a problémára és buzdíthatod a vásárlásra!

 

 

Egy esettanulmánnyal formálhatod az olvasód attitűdjét, de miért tennél ilyet?

 

Mert befolyásolhatsz.

Juj, de csúnya szó?

Nos, milyen érzést vált ki benned az, amikor a potenciál vevőd legyint a termékedre, számodra „butaságokat beszél egy probléma kapcsán”, vagy fogod a fejed, hogy mivel próbálkoznak egyesek?!

Pedig te tudod, hogy bukta.

Bukta időben, pénzben, energiában.

 

Nos, bárit is hitt, gondolt, vélt a vevőd eddig, te az esettanulmánynak köszönhetően a megfelelő infókkal elérheted, hogy ezután mást gondoljon és máshogy álljon hozzá.

 

Hozzak egyet példát?

Potenciális ügyfeled azt gondolja, hogy ő nem született előadónak és sosem lesz képes arra, hogy nyilvánosan kiálljon.

Képtelenség, hogy ő valaha prezentáljon bármilyen témában is emberek előtt.

Ez nem az ő terepe.

A megoldástudat kialakítása során te pedig arra törekedsz, hogy megértesd, hogy senki sem született sikeres előadónak.

Azzá válik.

Megfelelő tudás és gyakorlat birtokában.

Az esettanulmányodban épp olyan személynek a sikersztoriját dolgozod fel, aki szintén „nulláról indult”.

Gyorsan és nehezen érthetően beszélt, lámpaláz fojtotta le az üzenetének célba jutását.

Fogalma nem volt, hogy hogyan kezdjen neki egy előadásnak és nonverbális kommunikációja sem volt toppon.

Egy esettanulmánnyal a kifogásait is kezelheted, közvetetten.

 



 

Egy komplett stratégiát adok

 

Tudtad?

Könyvem is egy esettanulmánnyal kezdődik:

 

Hogyan generálhatsz 55.825 egyedi látogatót 29 nap alatt, egy blogposzttal, amit meg sem kell “írnod”?

 

A könyvben pedig megírtam neked mindazt, amit megtanultam az esettel kapcsolatban.

És amivel te is új vevőket szerezhetsz egy olyan stratégiával, ahol nem az eladásra kell koncentrálnod, mert úgyis tőled akarnak majd vásárolni.

A könyvvel egy komplett stratégiát adok, amit újra és újra felhasználhatsz.

A kezedben lesz hozzá minden eszköz, csak el kell kezdened.

 

Igen, neked.

Mert helyetted nem vállalkozhatok.

 

A könyvben segítséget és gyakorlatokat adok, a többi rajtad múlik.

Lebuktam, ez az esettanulmány tulajdonképpen a könyvemnek a bevezetője.

Azért nem ezt a címet adtam neki, mert akkor nem olvasná el senki. A bevezetőt mindenki átugorja, mert „unalmas”.

Pont, mint a honlapod rólunk része. Ahol magadról beszélsz, ezért baromira érdektelen.

 

A jó „rólunk” rész nem rólad vagy a cégedről szól, hanem a vevőidről.

Arról, hogy mit tudsz nekik adni és mitől lesz nekik mostantól jobb, mint tegnap volt.

Azt kell érezniük, hogy végre rád találtak.

 

Ha elolvasod a könyvem bevezetőjét (azaz az esettanulmányom), utána te is ezt fogod majd érezni. Végre találtam egy könyvet, amit végig fogok olvasni és talán még hasznos is lesz.

 

Nincsenek hiú ábrándjaim.

A Pareto-elv értelmében az olvasóim 80%-a sosem fog belekezdeni ennek a stratégiának a gyakorlati használatába. A kérdés csak az, hogy te melyik táborba fogsz tartozni?

Akik nyernek, vagy akik meg sem próbálják?

Ha a nyerők közé tartoznál, rendeld meg első lépésként a könyvet.

Igényes, kemény borítós, fűzött könyvem végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.

Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.

A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt: https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

Vissza

Címkék : esettanulmány

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.