Építs közösséget a kihívásra invitáló cikkekkel

Kategória: Ötletből - Siker | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A motiváció az az erő, amely aktiválja a siker motorját. Biztasd és lelkesítsd az olvasóidat, hogy induljanak el azon az úton, ami a vágyott cél felé vezeti őket. Építs közösséget a kihívásra invitáló cikkekből, hogy követni akarjanak, majd pedig megfizetni a tudásodat. Mutatom, hogy hogyan csináld a gyakorlatban.

 

Építs közösséget a kihívásra invitáló cikkekkel

 

Miért hatásos, ha kihívást hirdetsz meg az olvasóidnak?


Eveztél már kenuban vagy kajakban? Egy kajakos önmagára van utalva.
A vízhullámok között acélosodik a személyisége, a sodródó, sziklákhoz csapódó kajak mellett neki kell gondoskodnia az irányításról.

Nem foghatja a negatívumokat az időjárásra, a parton ülőkre. Ellenben egy kenus társra lel a saját sztorijának megírása során.

Együtt eveznek. Motiválják egymást.

 

Épp úgy, mint ahogy te is teszed az olvasóiddal. A tudást átadhatod úgy is, ahogyan azt egy igazán jó tanár teszi. Nemcsak leadja az anyagot, hanem lelkesíti és motiválja is a diákokat.

 

 

Közösen mentek végig a feladatokon.

Mert amikor valami elszomorít minket (10 éve nem sikerül lefogynunk, nem sikerül beosztani az időnket, egészségesebben szeretnénk étkezni, de azt se tudjuk, hogy hol kezdjük), a szituáció sakkban tart minket és önbizalmunk vékony zsinórjait rángatja az élet, méghozzá damil szálakon. Jól jön ilyenkor egy húzó közösség, akik nem hagynak minket lankadni a célunk elérése során.

Mert gyakran bele se kezdünk, inkább bebiztosítjuk magunkat a témában egy minimális távolsági pótlékkal vagy néhány jól irányzott és meggyőző kifogással.

Mindezt addig csináljuk, amíg életünkbe be nem kerül egy mentor.
Aki meghallgat, megért, az első sorban drukkol nekünk.
Nem hagyja, hogy egy pillanatra is ellustuljunk. Számon kér, leckét és feladatokat ad.

 

 

Miért hatásos, ha kihívást hirdetsz meg az olvasóidnak?

 

Mert ha érzik, hogy egy közösséghez tartoznak és világos célokat adsz nekik, akkor szívesen csatlakoznak hozzád. Mert veled egy űrutazást kapnak, egy rakétával gyorsabban jutnak el és jóval messzebbre. A kívánság önmagában csak egy gyenge vágy, viszont csak egy erős vágy ösztönözhet minket előre, hogy cselekedjünk és megvalósítsuk a céljainkat. Állítólag egyszer Einsteint megkérdezte valaki, hogy érthetően és faék egyszerűséggel magyarázza el a relativitáselméletet, ő pedig ezt válaszolta:

 

"Egy randevún egy izgalmas és érdekes nővel ülni pont olyan, mintha egy óra mindösszesen egy perc lenne. Azonban, ha ezt a bizonyos percet egy forró sütőn ücsörögve töltenéd, az biztos, hogy kínkeserves hosszú órának tűnne."

 

Akkor működik igazán ez a cikktípus hatékonyan, ha olyan piacon mozogsz, ahol fontos motiválnod az olvasóidat a céljaik elérésében. Mert te adod meg nekik, hogy az egy óra mindösszesen egy percnek tűnjön. És forró kályha helyett élvezzék is azt, amit csinálnak.

A kihívásnak mindig van egy időtartama és egy világos célja.
 

Mutatok erre példákat:

 

  • Laposabb has 30 nap alatt
  • 100 fekvőtámasz 60 nap alatt
  • 21 nap alkohol nélkül
  • 30 napos lakástakarítási kihívás
  • 12 hetes spórolási kihívás

 

Mutatom, hogyan állj neki.

 

 

Néhány praktikus tanács a kihívásra invitáló cikkekhez

 

A motiválás energiát ad arra, hogy továbbra is érdeklődjön és elköteleződjön olvasótáborod egy munka, tevékenység vagy cél mellett. Ez a folyamat, amit kialakítasz, ösztönzi az embereket cselekedetekre, dolgokra és bizonyos célok elérésére.

 

De…

  • Ehhez érteniük kell a célt, pontosan tudniuk kell, mit akarnak (edukáld a célközönséged).
     
  • Ehhez egyértelmű célt tűzz ki számukra.
     
  • Ehhez hangsúlyozd az előnyöket, ami annak megvalósításával jár.
     
  • Ehhez folyamatosan táplálnod kell a tüzet, a vágyat. A lelkesedést folyamatosan éljék meg.
     
  • Ehhez nem szabad hagynod, hogy lankadjon az érdeklődésük. Legyél fókuszban a témával, hogy rendszeresen gondolkodjanak a célkitűzésen (posztok, hírlevelek, cikkek).

 

Ez mind növeli a motivációt és erősíti a vágyát egy bizonyos dolog elérésére. Ha ezek megvannak, mindent meg fognak tenni a céljuk eléréséhez. Tehát mindenképpen fektess le szabályokat és azt, hogy mire számíthatnak azok, akik végigcsinálják a kihívást.

 

Például:

  • Szemmel láthatóan vonzóbb külső.
  • Érezhető állóképesség és erőnövekedés.
  • Jobb közérzet és megerősödött immunrendszer a szervezet regenerálódása miatt.

 

A legjobb, ha te is csinálod, és arra buzdítod az olvasóidat, hogy kövessenek.

Próbáld elérni, hogy akik beszállnak, azok kezdjenek el kommunikálni a cikked alatt. Osszák meg a sikereiket, a lelkesedésüket vagy épp a motiválatlanságukat. Akár felköltöztetheted az egész folyamatot a Facebookra is.

 

Ezzel a cikktípussal lehet a legkönnyebben összetartó közösséget kovácsolni az olvasóidból.

 

Ráadásul ezek a kezdeti lépések ahhoz, hogy kineveld a céged első evangélistáit, akik aztán követni és népszerűsíteni fognak téged. Az első cikket folyamatosan frissítsd, hogy életben tartsd a kihívást. Akkor se keseredj el, ha csak alig csatlakoznak hozzád. Hidd el, sokan fogják így is követni az eseményeket.

A kihívás vége pedig egy igazi látványos show legyen, ahol mindenkit felmagasztalsz, aki csak részt vett rajta és bátorítasz mindenkit, hogy legközelebb csatlakozzanak.

 

Ezt a kihívást évente megismételheted, ugyanabban az időpontban, hogy szokássá alakuljon. Használhatod hozzá a korábbi kihívásos cikkből készült Facebook posztot. Így a korábbi hozzászólások már ott lesznek, ami jobban motiválja az újakat a csatlakozásra és a korábbi résztvevők értesítést kapnak, hogy eljött az éves kihívás ideje.

 

Mert a megszokás kényelmes. A megszokás lustává is tesz. A megszokás nem ad szabadságot, helyette ő irányítja az életedet.

 



 

Te milyen kihívást tudnál kitalálni az olvasóidnak?

 

És mivel tudnál még több olvasót gyűjteni és azokból vevőt alakítani? A bizonytalanság legsötétebb bugyrai láttán inkább ismerkedj meg további 29 cikktípussal, hogy mindig legyen miről írnod A Tartalommarketing a gyakorlatban c. könyvemben.

Igényes, kemény borítós, fűzött könyvem végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv. Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.

 

A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt: https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

Vissza

Címkék : olvasó, vevőszerzés., tippek

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.