Ha ezt nem tisztázod az elején a tartalommarketingről, később utálni fogod magad

Kategória: TartalomMarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A tartalommarketing nem a szövegírásról szól. Ezért a kérdés mindig az, hogy a tartalom hogyan szegmentál és miként vezeti az olvasókat a vásárlás, konverzió felé.

A cikket csak akkor olvasd tovább, ha végre leveted a kopott öregecske tévhitgúnyát, hogy a tartalommarketing a szövegírásról szól. A szövegírás egy testrésze a tartalommarketingnek. Miért fontos jó néhány ökölszabály betartása a kivitelezésénél, hogy a "asztalbafejemetverős" felismerések ne lépjék át jövőd küszöbét?

Ha ezt nem tisztázod az elején a tartalommarketingről, később utálni fogod magad


A tartalommarketinget stratégia alapján és tudatosan érdemes csinálni.
Miért van ez így és hogyan hozd ki a legtöbb hasznot a tartalommarketingből?

 


 

Talán ma már senkinek nem kérdés, hogy milyen szerepet játszik a tartalommarketing egy jó online marketingstratégiában.

De nézzük, hogyan használja az átlagvállalkozó ezt az információt.

Tegyük fel, hogy egy éve rendszeresen blogot ír.

Az első három hónapban hetente egy, utána már heti két bejegyzéssel frissíti az oldalát.

 

VALAMIVEL.

 

“Hátha látja valaki” – a miről, mi alapján, hol terjesztve és hogyan kérdésekre választ sem adva.

De vajon a legtöbb értéket és hasznot hozzák ki belőle?

Nem kell sok ahhoz, hogy te is belesétálj abba a csapdába, amelybe a legtöbb KKV-vállalkozó, marketinges, akik a tartalmakra csupán karakterekre tekintenek.

Szóval milyen technikákkal teheted sikeressé és sokszorozhatod meg a tartalomfejlesztésre fordított időd, energiád és pénzed?

 

 

 

A banálisan egyszerű, mégis gyakorta hanyagolt hozzávaló a tartalommarketingben, ami eredményessé teszi az erőfeszítéseidet?

 

Légy őszinte magaddal.

Talán te is túlvállalod magad rendszeresen és minden munkanapon úgy küzdesz, mint pocok a tarlótűzben.

Rengetegen ujjal mutogatunk másokra és abban a hiszemben élünk, hogy egy sikeres vállalkozó azért sikeres, mert az ötlet vagy a vállalkozás egyedisége tette azzá, a kapcsolatokon, a hirdetéseken és a szerencséjükön múlt minden és túlcsordult a vállalkozásukban a bőséges tőke.

 

Emlékszem arra, amikor hónapokon keresztül folytattam beszélgetéseket mélyinterjúkon keresztül olyan „Marveli szuperhősökkel”, akikről kiderült, hogy pont olyanok, mint te.

 

Én mindig azt kerestem az életemben, hogy mi lesz az, ami meghozza a sikert, az elismerést, az anyagi biztonságot és a szabadságot, mindazt amiért elkezdtem vállalkozni.

Kerestem a kérdésekre a választ:

 

  • Kerestem a tökéletes ötletet, amivel végre berobbanhatok a „vállalkozói Hollywoodban”.
  • Kerestem a tökéletes hirdetést, amivel nemcsak a pénzt szórom, de végre értelmet nyer a konverzió szó is.
  • Kerestem a tökéletes marketingeszközt, amivel vonzóvá válhatok a vásárlók előtt.

 

Sokat tapasztaltam, sokat buktam.

Új korszak köszöntött rám: a tanulás időszaka.

Évekkel ezelőtt egy számlát nem tudtam kitölteni. Mélyről jöttem, nagyon mélyről.

Kérdések és válaszok Tangó tánca során csak egyre többet dolgoztam.

Azt hittem, ha mindent beleadok, ha még többet dolgozom, ha még több mindenbe fogok bele, akkor majd megjön a siker.

De egy valamit megtanultam.

 

 

A cél stratégia nélkül csak vágy.

Ahhoz, hogy elérd a kitűzött célod, kell egy térkép.

 

 

Kelleni fog egy stratégia, egy vonalvezető – miközben egy vállalkozás egy önismereti utazás is. Ha majdazténtudom módban dolgozol, akkor mindez különösen megfontolandó a számodra is.

Különben számos kivitelezéses úgy billeg majd, mint keselyű a dögön.

 

 

Házat is stratégia nélkül építesz?

 

Építesz egy kamrát a konyha mellé első lépésben?

Biztos vagyok benne, hogy nem.

Első lépésként nem az IKEA-katalógusból állsz neki konyhabútort választani, miközben még az alap m2-ekkel sem vagy tisztában.

A tervrajz és az alapanyagok kiválasztása, valahogy előbbre esik a prioritásban a berendezés kiválasztásánál.

 

A marketingstratégiában sincs olyan, hogy „majd menet közben kitaláljuk kreatívan”, hogyan tovább.

Építésszel dolgozol, tervek mentén.

Első körben tehát nem időzöl túl sokat pepecselve a nem túl fontos részletekkel.

A tartalom készítése során sem szöszmötölsz el félórát azzal, hogy

 

  • milyen fontot használj,
  • milyen méretben,
  • milyen legyen a címsor sortávja.

 

 

 

Most nézd meg a tartalommarketingszerű folyamataidat – van stratégiád?

 

Az időt nem tudod kipótolni.

 

Idő. Idő. Idő.

 

Egyetlen személynek sem tudod visszaadni az ellopott idejét.

Magadnak sem.

Pedig a tartalommarketingnek stratégia híján nekiállni, gyakorlatilag ezt fogja jelenteni.

Miközben időt, energiát és pénzt ölsz is bele rendesen, csak úgy illendőségből (mert mindenki így csinálja). A látszat megvolt, hogy te ezzel is foglalkozol.

A "placebo-hatás" miatt a tartakommarketing-projekt belül vérzik, de rendesen.

Kavics lesz a cipődben utólag rájönni, hogy tervezéssel, stratégiával okosabban is lehetett volna csinálni.

 

A cégek 60%-a sikeres tartalommarketinget végez, aki stratégia mentén viszi véghez. Amíg a leírt, megtervezett változatot nélkülöző cégek 32%-a mondhatja el ugyanezt, a teljes a stratégia nélküli cégeknek pedig mindössze 7%-a.

 

 

Megéri tehát stratégiára áldozni a figyelmed?

Átlagosan egy blogot író cég 67%-kal több leadet kap, mint egy nem blogot író cég.
DE csak akkor, ha jól csinálja.

 

  • Milyen tartalom hajtja a tartalommarketinget, milyen előnyeik vannak?
  • Nálad mik a megfelelő buyer personáid, akiknek a tartalmakat gyártod majd?
  • Tudod, mi a pontos célod a tartalommal? (Forgalomgenerálás, leadgyűjtés, eladás stb.)
  • Milyen reklámot tegyél az üzleti blogodba és hova? Szerezd meg a blogodat elhagyók e-mail címét!
  • Hogyan lesznek vevőid is az üzleti blogolásból?
  • Mit érdemes hirdetned, hogy visszatérjenek a hűtlen olvasóid és hogyan csináld?
  • Milyen szokatlan módszereket használj az új olvasók megszerzésére?
  • Miről írj?
  • Hogyan írj?
  • Hogyan használd a tartalommarketinget, mint egy vevőszerző stratégiát?
  • Egyáltalán kinek érdemes üzleti blogot indítani?

 

Van megoldás arra, hogy egyensúlyba hozd a tudást és a kivitelezést.

Komplex és roppant ügyes stratégia mentén neked is lehet felépített tartalommarketing-stratégiád. Használd a könyvemet sorvezetőnek.

 



 

Általa belemerülhetsz a tartalommarketing részletes és gyakorlati lépéseibe.
Ismerd meg a Tartalommarketing a gyakorlatban c. könyvemet.

 

Igényes, kemény borítós, fűzött könyvem végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv. Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.

Vele könnyedén felépíthetsz egy értékesítési tölcsért is és végigviheted az olvasóidat az úton, amely során az ismeretlen emberből vevő lesz.

 

Vissza

Címkék : tartalommarketing, TMGY, szövegírás

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.