Amikor eldöntöttem, hogy a cégemet a tartalommarketing útjára terelem, tudtam, hogy lesznek új kihívások, amiket meg kell majd oldanom. Lett is dögivel és ezek megoldásáról szól ez a blog.
Miért a tartalommarketingre építem a vállalkozásom? Azért mert ez egy olyan stratégia, amivel úgy szerezhetsz egyre több elkötelezett ügyfelet, hogy közben nem vagy erőszakos, nem manipulálsz, hanem értéket teremtesz, és hasznos tudást adsz át a potenciális vevőidnek. Akik így egyre jobban kötődnek a cégedhez és idővel elkötelezett híveid lesznek. A tartalommarketing jó a lelkednek, és jó a pénztárcádnak is
Ilyen kihívás a mai napig, hogy folyamatosan új, és érdekes tartalmakat publikáljak. Azt tűztem ki célul, hogy heti egy új tartalmat írok arról, ami éppen engem is foglalkoztat. Hát nem jött össze
Pörgesd fel a tartalomgyártásodat a trello és a pocket segítségével
Mindig volt valami, ami miatt nem maradt időm megírni a heti egy cikket. Aztán találtam rá egy remek megoldást és ezt osztom meg veled most. (Már készül az a cikk is, amiben számokkal leírom mi történt az elmúlt 6 hónapban, amióta üzleti blogolok).
Akkor ezt a cikket imádni fogod.
A Tartalommarketing a gyakorlatban című könyvemben a 106. oldaltól kezdve írok arról, hogyan találj téma ötleteket a cikkeidhez. Ha az ott leírtakat alkalmazod, akkor nem az a gond, hogy nem tudod, miről írj. Inkább az, hogy nincs időd megírni a cikkeket.
Mit csináljak, nincs időm tartalmakat írni?
Kérdeztem már én is oly sokszor magamtól…
Tudom, hogy iszonyúan szeretnél értéket adni a piacodnak és büszkén írnád ki a Facebook posztok alá, hogy szeretnek az ügyfeleink #merterteketadunk. (még terjeszteni kell :P)
Szeretnéd, de nincs rá IDŐD!!!
Tényleg? vállalkozó vagy és nincs időd? Mesélj még :)
Nem vagy egyedül a problémáddal. Tegye fel a kezét, akinek mindig van ideje tartalmakat írni. Na?
Én egy kezet sem látok (csak a monitort :) ).
Több időt nem tudok neked adni, de kidolgoztam 2 módszert, ami neked is segíthet.
A helyedben én most zárnám be az oldalt és hinteném be sóval a helyét. Mégis… ha adsz még 1 percet elmagyarázom miért nem lerágott csontot dobok most eléd.
Olyan triviálisnak tűnik, hogy előre meg kell írni a tartalmakat, mégsem csinálod, ahogyan én sem. Leginkább azért, mert nincs tartalom naptárad. Nincs egy stratégia, amit követhetsz a tartalom gyártásánál. Mindig arról írsz, ami éppen eszedbe jut, és még aznap ki is akarod posztolni.
Mondjuk kitaláltad, hogy minden szerdán megy ki egy poszt. Mikor állsz neki megírni? Hát persze, hogy szerdán :D
(Mély tiszteletem a kivételeknek)
Pedig milyen jó lenne, ha nem kellene tartalmat írnod, ha nem akarsz…
….ha nincs kedved
…ha épp valami fontosabb dolgot csinálsz. Mondjuk filmet nézel, pezsgőfürdőben ülsz vagy egy fontos projekten dolgozol.
A problémára találtam megoldást.
Képzeld el, hogyha megírsz előre 4 cikket, akkor 1 hónap előnyre tettél szert. Kaptál 28 napot. Ennyi napod van arra, hogy egy újabb cikket írj.
Érdemes továbbra is kitűzni azt a célt, hogy minden szerdára írsz egy új cikket, de ha mégsem sikerül, akkor sincs gond, hiszen már van 4 cikked tartalékban.
Hogyan tudsz cikkeket előre beidőzíteni? Ha az üzleti blog szoftvert használod, akkor egyszerűen a publikáció dátumát jövőbeni értékre állítod. Így a megadott napon a szoftver publikussá teszi. A beállított automatizmusok pedig kiposztolják azt a közösségi oldalakra, elküldik e-mailben, web-push üzenetként vagy akár messenger üzenetként is. Wordpressben is hasonlóan működik az időzítés.
Az elmélet után jöjjön a gyakorlati kivitelezés.
A naptár egy fontos összetevő lesz, és ehhez fogjuk használni az ingyenes Trello.com szolgáltatást. Ígérem a kedvenced lesz.
Ebben fogod szervezni a céges tartalomgyártást, majd annyira megszereted a trello használatát, hogy a többi céges feladatokat is ebben fogod kiosztani és ellenőrizni.
De erről kicsit később. Ha nem tudsz várni, az első videóban mutatom be a trello-t.
Rengeteg szövegíró van, és elég kevés a jó szövegíró. Ezért bármennyire is csábító a gondolat, hogy azt mondd valakinak gyártson tartalmakat, ez nem lesz hatékony.
Tudnia kell, hogy milyen tartalmakat gyártson és milyen témában. Ha nem ügynökségről van szó, akik elkészítik neked a tartalomstratégiádat és a terveket, akkor neked kell megadnod, hogy mikor, miről is írjon a szövegíró.
Aztán ott van a tartalom kérdése. Hogyan fog a szövegíró hasznos és értékes cikkeket írni neked, amikor a szakmádhoz te értesz, ő pedig a szövegíráshoz? Elég nagy ellentmondásnak tűnik. Te sem tudnál jó kenyeret sütni, ha nem vagy pék. Pedig a kenyérsütés is egyszerűnek tűnik.
Szerintem 3 módon tudod kiszervezni a szövegírásodat és ebből kettővel fogok csak foglalkozni.
Profi ügynökségről nincs mit írni. Ők profik és neked semmi dolgod nincs. Terveznek, szerveznek, stratégiát alkotnak és megírják.
Elsőként azt kell tudnod, hogy a jó szövegíró képes a gondolatokat élvezhető és olvasmányos formába önteni. (Szövegírókat ebben a Facebook csoportban is találhatsz) A tartalom hasznossága, a szakmai tudást viszont nem tudja belerakni. Ezért ezt neked érdemes megtenni helyette.
Igaz, hogy a szövegíró is képes témák után kutatni az interneten, de azt már nem tudja eldönteni, hogy a források, amikből dolgozik azok hitelesek, szakmaiak vagy sem. Hiszen nem ért hozzá. Honnan is érthetne?
Persze lehet, hogy neked nem is fontos, hogy szakmai cikkek szülessenek, mert teljesen hétköznapi témákról kell blogolni. Akkor ezt a részt nyugodtan ugord át.
Tudom, hogy nincs időd írni. De szoktál utazni vagy néha van egy pár üres órád, amiket hasznosan is eltölthetnél. Ilyenkor mondd fel a szakmai anyagokat a telefonodra.
Cikkeket tudnak írni az általam felvett hanganyagból?
Meglepően egyszerű mégis elképesztően hatékony
Ha nincs ötleted, hogy miről beszélj, akkor kérd meg a szövegírót, hogy hívjon fel, és tegyen fel neked interjú kérdéseket. Amikor valaki jót kérdez, sokkal több hasznos információ jön ki belőlünk.
Amit mondasz, vedd fel és add oda a szövegírónak, hogy írjon belőle szakmai cikkeket.
Minden adott lesz. A tartalom, a forma és a megfogalmazás is.
Mivel téged érdekel a szakmád, lépten nyomon találkozni fogsz olyan tartalmakkal, amik ütősek és érdekesek a piacod számára is.
Ezek a cikkek igazán jó kiindulási pontot jelenthetnek a munkatársaidnak is. Mert ezen elindulva szépen körbejárhatják és lekutathatják az adott témát. Az sem baj, ha a cikk angolul van.
Ehhez csak egy tartalom naptár kell, amit a Trelloval fogunk megvalósítani. Ebben követheted, hogy milyen tartalmak és ötletek alapján érdemes új cikkeket írnod, látod, mik vannak írás alatt, melyek várnak ellenőrzésre és mi az ami már publikálható állapotban van.
Sőt, azt is meg fogjuk oldani, hogy bárhol is találkozol egy használható cikkel, az automatikusan bekerüljön a megfelelő Trello tábládba. Így lesz a döcögő tartalomgyártásod egy csodásan működő olajozott gépezet.
Akár magad írod a tartalmaidat, akár kiszervezed fontos, hogy legyen egy felület, ahol naprakészen látod, hogy hogyan állnak a cikkeid.
Erre kínál egy majdnem tökéletes megoldást a Trello. Biztos vannak jobbak is. Ha te ismersz ilyet, ne tartsd magadban, oszd meg velünk a kommenteknél.
Gyorsan átláthatod és követheted, hogy éppen
De egy videó többet mondd ezer szónál.
A videóban megmutatom, hogy szervezd meg a cikkeid megírását.
Akkor is jól használható, ha te írod meg az összes tartalmadat. Ha viszont többen írnak cikkeket, akkor szinte nélkülözhetetlen.
Trello használata cégeknek tartalomgyártáshoz
A videóban található linkek összefoglalója:
Rendszer nélkül teljes káosz lesz a tartalomgyártási stratégiád. Belefáradsz, megunod, abbahagyod, vagyis elbuksz. Mindez azért, mert nem nézted meg a fenti videót? Ugyan. Hiszen megnézted és már alig várod, hogy használhasd.
Még csak meg sem kell szerkesztened a videóban látható Trello tábládat, elég csak lemásolni az enyémet.
Ahogyan a fenti videóban is ígértem odaadom a táblámat, neked csak le kell másolnod. A másolással a tábla megjelenik nálad is és azonnal használatba veheted. Aztán már csak hozzá kell adnod azokat a munkatársakat, akik segítenek és indulhat is a jól szervezett munka.
Ha ez így nem volt elég egyértelmű, akkor készítettem hozzá videót is.
Trello tábla másolása:
Most már csak használnod kell és lendületbe hozni a tartalomgyártásod.
Erre is adok neked egy remek tippet.
Rengeteg értékes tartalom ötlet jön szembe velem az interneten. Ugye a könyvem alapján te is beállítottad, hogy a piacodnak megfelelő cikkek várjanak tömegével a postaládában?
Ha gyűjtöd a számodra érdekes tartalmakat. Ha olyan Facebook csoportokba vagy, ahol érdekes cikkeket posztolnak…
… akkor biztos kidolgoztál már valami módszert, hogy mentsd ezeket a tartalmakat. Hiszen végigolvasni nincs idő, de a téma annyira jó, hogy az alapján érdemes lenne cikket írni róla.
Én ezt úgy oldottam meg eddig, hogy elküldtem magamnak ezeket a cikkeket e-mailben. Aztán beraktam őket a megfelelő mappába, és amikor kellett, elővettem és írtam belőlük egy cikket.
Külön előnye volt az e-mailnek, hogy mobilról és asztali gépről is tudtam használni.
Igaz asztali gépről nehézkes, mert Firefoxban és Chromeban külön kiegészítőt kell telepíteni, hogy egy adott oldal cikkét el tudjad küldeni magadnak. Mobilon csak be kell állítani a levelezést és Safariban eleve ott van a megosztási lehetőség, közte az e-mailes megosztás.
A jó tartalmakat korábban e-mailben gyűjtögettem magamnak. Ez az a platform, amit minden nap használok. Reggel azzal kezdem, hogy ellenőrzöm és egész nap nézegetem.
Ezt használtam tartalom naptárnak, egészen addig, amíg meg nem találtam a Pocket-et.
Ez egy ingyenes szolgáltatás, amibe a számodra érdekes cikkeket tudod menteni. Ráadásul van Chrome, Firefox, Safari, IE és számos böngésző kiegészítője, így könnyen telepítheted. Van IOS és Android appja is, így a telefonodra is egyszerűen telepítheted.
Innentől bárhol is vagy, ha találsz egy jó cikket, amiből érdemes lenne tartalmat gyártanod, akkor csak mented a Pocket-be. Egy kattintás.
Itt jön a képbe a Trello.
Egyszerűen létrehozunk egy automatizmust, hogy amikor a Pocketbe mentesz egy cikket, az kerüljön be a Trello tábládnak a „Feldolgozandó témák” oszlopába.
Így aki felelős a tartalmak megírásáért egyből látni fogja, hogy milyen témák megírását kell beütemeznie.
Arra sincs szükség, hogy külön egyeztessetek, vagy bármilyen bonyolult módon kioszd neki a feladatot. Te csak kattintasz a pocket ikonra, és a háttérben a fogaskerekek mozgásba lendülnek, miközben minden folyamat a teljes ellenőrzésed alatt van.
Ehhez az IFTTT.com oldal ingyenes szolgáltatását fogjuk használni. Leírhatnám hosszan, de a lényeg, hogy létrehoztam neked egy automatikus szabályt, amit csak használnod kell.
Nem áll másból, mint 5-6 kattintás és készen is vagy. A végeredmény pedig az lesz, hogy akár mobilon, akár tableten, akár az irodai, akár az otthoni gépről netezve találsz egy értékes cikket, akkor azt egy kattintással berakhatod a trello tábládba és a szövegíród elkezdhet rajta dolgozni, amikor odaér.
Azért, hogy még egyszerűbb legyen a beállítás, készítettem hozzá egy videót.
A folyamat röviden újra: regisztrálsz egy Pocket fiókot. Telepíted az eszközeidre. Az IFTTT szabály használatával beállítod, hogy a korábban átmásolt Trello tábla „Feldolgozandó témák” oszlopának aljára bekerüljön az új cikk.
Innentől már a szövegíróid is látják és kiválaszthatják az adott témát szövegírásra.
TIPP: Lehetőséged van arra, hogy címkéket adj meg a Pocket linkekhez. Ez megjelenik a Trello táblában is, így ezzel speciális utasításokat adhatsz a szövegíródnak vagy üzenhetsz neki.
A Trellóban tetszőleges táblákat és oszlopokat hozhatsz létre, vagy használhatod a mi ingyenes sablonunkat, és pontosan látod, hogy melyik cikked milyen állapotban van. Ha csapatban dolgoztok a tartalmak gyártásán, minden csapattag tudni fogja, hogy mi az ő feladata és a többiek mit csinálnak éppen. Akkor is, ha nem egy helyen vannak.
Ez hatalmas előny, mert:
Mi másra lehet még szükséged ? Már csak egy üzleti blog szoftverre, ahova blogolni tudsz. Ehhez választhatod a WordPress-t vagy az Üzleti Blog Szoftverünket.
Ha más is megakaszt, akkor pedig használd a kommentelési lehetőséget és írd meg bátran.
Bízom benne, hogy ez a cikk akkor is elindít az értékes tudás megosztásának útján, ha eddig halogattad. De ha van más komoly akadály, akkor írd meg a kommentben és segítek eltakarítani az útból
Oszd meg a cikket olyan barátaiddal, akiket betemet a munka és nem tudnak időt szánni a tartalom gyártásra. Örülni fognak neki.
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.
Adatkezelési szabályzat | ASZF