Használd ki a remarketing fantasztikus erejét a tartalommarketingben

Kategória: Látogatókból - Bevétel | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A remarketinget egy digitális marketingstratégiának tartják, ami újabb lehetőséget ad neked a konverzió elérésére. Hiszen roppant egyszerű volna, ha kiraknál egy hirdetést, az emberek eljutnak az oldaladra, majd vásárolnának.

A gyakorlatban az ember azonban nem így működik. Itt lép színre a remarketing szerepe. Hogyan építhető be a tartalommarketing folyamatodba és hogyan tudod meglovagolni az előnyét?

 

Használd ki a remarketing fantasztikus erejét a tartalommarketingben

 

A tartalommarketingben a remarketing egy teljesen automatizált marketingfolyamat lehet, amibe mindig bekerül az új látogató, de kikerül, ha konvertálódik, vagy ha érdektelenné válik az ajánlatodra.
 


 

A cikkben a „vállalkozói köznyelvben” elterjedt remarketing kifejezést fogom használni.

Azonban a marketingben hivatalosan a Google Adwords Display Hálózatra jellemző a remarketing kifejezés használata és a másik kifejezés, amelyet oly sokan keresnek és értenek a remarketing alatt:

 

az az újracélzás (retargeting).

 

Ez alatt a remarketing mögött álló teljes marketingmegközelítést értjük.

Tehát a retargeting inkább egy szemlélet, amit a Google-on kívül használhatsz más platformokon, csatornákon is: például a Facebookon.

(A remarketinget eredetileg a Google GDN kampányokra értjük, amelyek olyan felhasználókat céloznak meg, akik már jártak az oldaladon – lásd a bővebb infót a a MOZ blogjának egyik cikkében.)

Most, hogy ezt tisztáztuk, nézzük hogyan építhető be a tartalommarketig-folyamatodba.

 

 

Először is szögezzük le: a tartalommarketing nem manipulál

 

Mint ahogy a remarketing sem.

A tartalommarketing az olvasók oktatására épül.

Nem trükkökkel akar hatni az elmére, hanem olyan információkkal látja el az olvasókat, hogy felelős és tudatos döntést tudjanak hozni a vásárlásról.

Nem kell hozzá újabb és újabb technikákat és csodamódszereket használnod, egyszerűen csak figyelned kell a piacod visszajelzéseit és olyan tartalmakat fejlesztened, amire igény mutatkozik.

Idáig tiszta, igaz?

Pusztán ezzel a figyelemmel megvalósul mindaz, amit minden sikeres marketing módszer tanít: mindig a vevőről kommunikálj!

A tartalommarketingben nem kell attól tartanod, hogy erkölcstelen és manipulatív eszközöket kell használnod a siker érdekében, ráadásul nincs is szükséged ezekre.

DE..és itt jön a de.

Ha te is találkoztál már valaha egy oldal, márka hirdetéseivel, újabb tartalmaival, impulzusaival közvetlenül azután, hogy meglátogattad valamely aloldalát, akkor téged is újracéloztak.

Méghozzá szándékosan.

Mire jó ez?

 

Miért van szükség a remarketingre a tartalommarketingben?

 

Tegyük fel, hogy egy belépőszintű terméket, egy webinárt szeretnél eladni, hogy ott nagyobb belátást adhass a nagyobb értékű szolgáltatásodra, amely ráadásul tanácsadóként hosszabb távú elköteleződést is megkövetel egy potenciális vásárlótól.

Azt pontosan tudod, hogy kik azok, aki olvassák a blogodat, ahol hasznos tartalmakkal hívod fel a figyelmüket akár egy olyan égető problémára, amelyen a webináron részletesebb választ kaphatnak.

 

Használd ki a remarketing fantasztikus erejét a tartalommarketingben

A Google Analytics adatai alapján azt is tudhatod, hogy átlagosan mennyi időt töltenek az oldaladon az olvasással.


 

Feltételezhetjük, hogy aki átlagos vagy annál több időt tölt az oldaladon, azt érdekli a témád, aki jóval kevesebbet, az csak odatévedt.

Ezek a tévelygők téged ebben a folyamatban nem érdekelnek (maximum remarketing hirdetést indíthatsz rájuk a blogértesítődre történő feliratkozásra, ha tetszett nekik a tartalom, még ha egy-egy információért is tévedtek ide).

Viszont az, aki olvassa a blogodat és rendszeresen visszajár, az meggyőzhető a belépőterméked vásárlásáról (melegebb leadnek számít).

Méghozzá kevesebb taktikai lépéssel.

Akár néhány automatizált e-mail, levél is elégséges lehet.

Mit teszel?

Itt is a fokozatosság elvét követed.

 

  1. Annak, aki az elvárt átlagos olvasási időt töltötte a blogodon, de nem iratkozott fel a hírlevéllistádra, és nem is rendelte meg a belépőterméked, annak reklámozod a csalit (hírlevél feliratkozás).
     
  2. Ha feliratkozott a hírlevélre (kérte a csalit), de nem vette meg a belépőterméked (webinár) vagy a főterméked (tanácsadó szolgáltatásod), akkor reklámozd neki a belépőterméked.
     
  3. Ha megvette a belépő terméked, de nem vette meg a főterméked, akkor reklámozd neki a főterméked és csak azt.

 

 

Ez egy teljesen automatizált marketingfolyamat lehet, amibe mindig bekerül az új látogató, de kikerül, ha konvertálódik, vagy ha érdektelenné válik az ajánlatodra.

Innentől kezdve nincs más dolgod, csak csiszolni a hirdetéseidet és az ajánlatodat.

(Ezekre mindig használj többet párhuzamosan, hogy a piacod választani tudjon. Amelyiket sokan választják, azt fejleszd tovább, a vesztest pedig szelektáld ki.)

 

Használd ki a remarketing fantasztikus erejét a tartalommarketingben

 

Az e-mail-címük megadása után nincs más dolgod, mint egy jól összerakott automatizált e-mail-kampánnyal tudatosan megpuhítani az olvasót a termékedre vagy szolgáltatásodra.
 


A főtermék megvásárlása után, ugyanúgy felkínálhatsz további terméket, amit profit maximalizálónak is hívnak. Ez egy olyan termék, ami nem túl drága, de kapcsolódik a főtermékedhez (upsell).

Mint amikor a moziban azt kérdezik, adhatom-e nagyobb üdítővel vagy nagyobb kukoricával?

Egyszerű kérdés, de maximalizálja a bevételed.

Ha csak 20%-al drágább, amit felkínálsz, az a vevődnek nem sok, de neked óriási forgalomnövekedést eredményez.

 

 

Tartalommarketingben és remarketing, azaz következetes edukáció

 

Egy tudatos remarketingstratégiával lényegében ugyanazt a közönséget, olvasótábort és embert érheted el, aki érdeklődést mutatott már a tartalmad vagy hirdetésed iránt (ami szintén lehetett edukatív jellegű).

Gyakran nem mindig a hirdetési szöveg kukázása vagy egy kampány „leírása” a megfelelő reakció egy konverzió elmaradás kapcsán.

Gyakran csak nincsenek meg a lépcsőfokok a folyamatban.

Előfordulhat, hogy azok, akik látták a hirdetésed, még nem álltak készen a cselekvésre, vásárlásra (CTA).

Lehetséges, hogy több információra lenne szükségük a témáról, rólad vagy a kisebb elköteleződés felé nyitottak (kisebb értékű belépőterméked felé) – itt jön képbe a remarketing.

Tehát úgy viselkedsz ezekben a helyzetekben a tartalmakkal, mint egy mesterlövész.

„Az alig kell mondani valamit” és a „több meggyőző érvre van szükségem” között órási a különbség. Márpedig vásárló csak abból lehet, akit nem nehezítenek meg az akadályok a vásárlásban.

 

  • Van képessége a vásárláshoz.
     
  • Van vásárláshoz elég tudása, tehát információ az adott termékről. (triggerpont).
     
  • Van motivációja.

 

Erről beszél egy stanfordi kutató, BJ Fogg, amerikai társadalomtudós is. Ő a kutatásai során a hátráltató tényezőket kereste egy döntés meghozatalát illetően. Ezt hívják Fogg viselkedési modellnek, amely szerint e három viselkedésnek egyazon pillanatban szükséges meglennie a cselekvéshez.

 

 

A konkurencia verseny átalakul a minőségi tartalom és a szakértői tudás versenyévé

 

Az ár is csak akkor válik igazán fontossá az iparágadban, ha nincsen más összehasonlítási szempont.

Nem attól lesz neked több vevőd, hogy jobban tudsz manipulálni, hanem attól, hogy jobban tudsz kommunikálni.

Ez a jobb kommunikáció pedig kirángat téged az árversenyből is.

A marketinget sokan utálják és még többen tartják varázspálcának.

Az egyik csoport a manipuláció eszközét látja benne, a másik úgyszintén.

Szerintem az a fontos, hogyan használjuk.

 



 

Ne feledd a hasznos remarketinglistát!
Ez a lista az oldalon töltött időre épül.

 

  1. Reklámozd a belépőterméket azoknak, akik jártak a belépőtermék oldalán, de nem jártak a köszönőoldalon (nem rendeltek). Az élettartam 7 nap legyen.
     
  2. Több remarketing bannert használj, hogy kiderüljön miért nem rendeltek. Előnyök, garancia, határidő, társadalmi bizonyíték.
     
  3. Hirdess azoknak, akik megakadtak a konverziós útvonalon. Olvasták az 1. és a 2. cikket, de a 3. cikket nem és még nem jártak a belépőterméked rendelése utáni köszönőoldalon (nem rendeltek).
     
  4. A belépőtermék köszönőoldala (a rendelés után), a főtermékedről szóló ajánlat legyen.
     
  5. Mindig azt a következő lépést hirdesd a remarketing kampányodban, ahol elakadt az olvasód. Ha nem kérte a csalit, akkor a csalit, ha nem kérte a belépő terméket, akkor azt. Ha a főterméknél akadt el, akkor csak azt reklámozd.
     
  6. Építs külön landing page oldalt a belépőtermékednek és a főtermékednek is. Az a landing oldalak legfőbb funkciója, hogy kiszolgálja a blogodról érkező olvasókat.

 

 

Érdekelnek a további részletek?

Akkor a könnyebb megvalósításért, rendeld meg első lépésként a könyvemet.

Igényes, kemény borítós, fűzött könyvem végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.

Könyvem olvasmányos, egészen gyakorlatias útmutatóval szolgál.

Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató. A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt:

 

https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
 

https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban

 

Vissza

Címkék : remarketing, tartalommarketing, marketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.