Hogyan írj olyan értékesítési szöveget, ami 4x több forgalmat hoz

Kategória: Látogatókból - Bevétel | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS
Mitől hatékony vagy mondhatnám azt is, tökéletes egy sales szöveg?
Attól hogy elad.
 
Lehetne csűrni és csavarni, de ez a lényege. Elolvassák az emberek és úgy érzik máris vásárolni akarnak tőled. Semmi varázslat csak egy szöveg. Egy speciálisan megfogalmazott leírás a termékedről vagy a szolgáltatásodról.
 
Érzed mekkora erő van annál aki ilyen értékesítési szöveget tud írni?
 
Lehet csak egy hatékony értékesítési szöveg áll közted és a vágyott siker között?
 
Bármit is adsz el, az valójában transzformáció. Az emberek szeretnének egy rosszabb valóságból, egy rosszabb érzésből, egy jobb valóságba kerülni, ahol jobb érzéseket élhetnek meg.
 
Ezt a transzformációt adja meg a te terméket vagy a szolgáltatásod.
Teljesen mindegy, hogy pár forintos kanalat vagy egy sok millió $-os atomreaktort árulsz.
 
Mindig megvan a lehangolt előtte állapot és a feldobott utána állapot. Ettől lesz olyan jó érzés vásárolni.
 
Hogyan írj olyan értékesítési szöveget, ami 4x több forgalmat hoz
 
 
 
Van már működő sales szöveged, ami folyamatosan elad? Akkor átérzed a lelkesedésem. Ha még nincs, akkor itt az ideje elolvasnod ezt a cikket. Komolyan.
 
Van öt szempont ami alapján bármilyen értékesítési szöveget meg tudsz írni.
Pusztán az előtte és az utána állapot figyelembevételével.
 
Ha ezt megtanulod vagy megtanítod a marketingesednek, akkor meg is oldottad a vevőszerzés gondját egy életre.
 

1. szempont: Mid van, vagy mid nincs

 
Az előtte állapotban van például a fájdalom, a hiány mert nincs meg az adott termék.
Az utána állapotban nézd meg hogy mid van most, hogy már megszerezted az adott terméket.
 
Ha kanalakat árulsz, akkor mid van a kanál megvásárlása előtt?
 
Például nem tudsz levest enni. Hiába próbálod a kezeddel belapátolni, csak egyre idegesebb is frusztráltabb leszel. Az étkezés élménye egy kétségbeesett időrabló folyamattá válik.
 
A végén már enni sem lesz kedved. Lehangolt és depressziós leszel, megbetegszel és a legjobb falatok is unott undort váltanak ki belőled.
 
Mid lesz a kanál megvásárlása után?
 
A kanálvásárlás után, az étkezés újra egy ünnep lesz, most már kényelmesen, jóízűen és a megfelelő tempóban tudsz végre levest enni.
 
Ebben a fázisban arról írsz,  hogy a termékednek milyen funkciói, milyen adottságai milyen képességei vannak, és ezek milyen előnyöket hordoznak a vásárlók számára.
 
Ne gondolt túl, egyszerűen csak írd le hogy mi (nem) létezik termék megvásárlása előtt, és mit kap meg a termék megvásárlásával.
 
Akár írhatsz egyszerűen egy felsorolást, amiben meghatározod, hogy mi nem létezik a termék előtt és mit fog megkapni a termék megvásárlása után. Gyakorlatilag két oszlopban rendezed a termék megvásárlás előtti és utáni állapotot. 
 
Másképp megfogalmazva: mi hiányzik a vevőd életéből, amit a terméked old meg. Ez az előtte állapot. Majd milyen előnyöket kap meg a terméked megvásárlásával. Mi mindene lesz, ami eddig nem volt.
 
Hajrá! Csináld meg. Aztán olvass csak tovább.
 
 

2. Szempont: Érzések

 
Milyen érzések vannak a vevődben vásárlás előtt, és milyen érzések lesznek a vevődben a vásárlás után.
 

Az ember érzelmi lény, akkor is ha heves érzelmekkel tagadja azt :)


 

Tudd meg, hogyan érzik magukat a vevőid a vásárlás előtt. Beszélgess a korábbi vevőiddel, kérdezd meg az értékesítő kollégáidat, küldj ki kérdőívet a korábbi vevőidnek (szerk.: erre a Google Form az egyik legjobb megoldás). Kincset fog érni.

 
Tudd meg milyen érzések voltak bennük a vásárlás előtt.
 
Lehet csalódottak,
lehet frusztráltak,
lehet idegesek voltak.
 
Próbáld meg szavakkal leírni azokat a negatív érzéseket, amiket éreztek, majd azokat a pozitív érzéseket amiket megkaptak a terméked megvásárlásával.
 
Elkezdek reménykedni,
erősnek érezték magukat,
büszkék voltak,
optimistán tekintettek a jövőbe,
hálásak és elégedettek voltak.
 
Ahhoz, hogy egyre jobb értékesítési szöveget tudj írni, egyre több érzelmet kell használnod az írásaidban.
 
A kérdés csupán az, hogy milyen érzelmeket kell használnod.
 
Ha megtudod a korábbi vevőidtől, hogy ők mit érezték a vásárlás előtt, majd utána, máris sokkal könnyebb dolgod lesz.
 
Ha azt mondják idegesek vagy mérgesek voltak, akkor írhatod a szövegbe azt, hogy lehet most idegesnek vagy mérgesnek érzed magad. Ez az előtte állapot.
 
Akkor hajrá! Írd összes most az összes negatív és pozitív érzelmet, amit csak össze tudsz szedni.
 

3. szempont: Egy átlagos nap leírása

 
Azt mondják, hogy a tökéletes írás tele van érzelemmel és ez igaz. Azonban a tökéletes írásnak van egy forgatókönyve is. Ehhez pedig a legjobb a történetmesélés, vagy ahogy most menő mondani: storytelling. (szerk.: A magyar wikipédia szócikket még senki sem írta meg storytellingre. Ami azért remek lehetőség neked, mert így te tehetsz bele linket ami vevőket hoz majd neked. Ha szövegíró vagy, ennél jobb ajánlatot ma már nem fogsz kapni)
 
A legjobb történet pedig magáról a vevődről szól.
 
Nincs más dolgod, mint leírni, hogy hogyan néz ki egy átlagos napja mielőtt megvásárolta a terméked, majd hogyan néz ki egy átlagos napja, miután megvásárolta a terméked.
 
Ez lehet egy kitalált történet, vagy lehet egy konkrét vevőd valós története is.
 
Gondolom most már látod az egész értékesítési szöveg felépítésének a logikáját.
 


 
Ahogyan haladunk lefelé (előre a cikkben), úgy lesz az értékesítési szöveged egyre ütősebb, ezáltal egyre hatékonyabb. Ez pedig sok pénzt jelent neked.
 
A legtöbb szövegíró nem ír másról csak az első állapotról: mid van, vagy mid nincs. A termék előnyeiről és tulajdonságáról beszél csupán.
 
A tapasztalt szövegírók már képesek arra is, hogy érzelmeket csempésszenek a tartalomba.
 
A zseniális szövegírók viszont az egészet egy történetbe foglalják bele. És itt tartunk most.
 
Ha eddig eljutottál és mindezt megvalósítod, akkor már most olyan ütős értékesítési szöveged van, amire minden álmatlan éjszakán vágyakoztál.
 
És még közel sincs vége a cikknek.
HÁT... NEM... ELKÉPESZTŐ... HOGY... EZ... IS... FOKOZHATÓ?
 
És akkor most ismét írd meg a 2 történetet. Tudom, de muszáj. Majd megköszönöd egyszer.
 

4. Szempont: státusz

 
Az embereknek elképesztően fontos, hogy mások mit gondolnak róluk, és milyen szerepet töltenek be. A státusz, azt határozza meg, hogy mi a rangsorod a többi ember között és a társadalmunkban. Ki van alattad és ki van feletted.
 
Talán Napóleon mondta, hogy a katonák képesek akár meghalni is azért a három csíkért, amit aztán felvarrhatnak a ruhájukra.
 
Az előtte és az utána állapotban azt kell elmondanod, hogy a vevőd státusza milyen volt mielőtt megvette a termékedet vagy a szolgáltatásodat, és milyen státuszt kapott a vásárlással.
 
Iszonyú fontos foglalkoznod a vevő státuszával.
 
Lehet, hogy a vásárlás előtt elveszett és frusztrált volt. Nem tudta, hogy pontosan mit is kell tennie, és azt sem hogyan kell megtennie, hogy elérje a vágyott célt.
 
A vásárlás után sokkal magabiztosabb és sokkal energikusabbá vált.
 
Előtte egy átlagos napon millió és millió blogposztot olvasott el, hogy összeálljon a fejében az a stratégia, és az a rendszer, ami alapján meg tudja valósítani az álmait.
 
Utána egy napja már arról szólt, hogy pontosan tudta mit kell tennie és az álmodozást felváltotta a lépésről lépésre megvalósítás (erre vágysz te is?).
 
Aztán rájöttünk, hogy önmagában ez még nem elég. Az emberek nem csak arra vágynak, hogy pontosan tudják mit is kell csinálni. Ezért bevezettük a okleveleket, a státuszokat, a jelvényeket.
 
Ez az, amire az emberek leginkább vágynak. Legyen valami, ami megkülönbözteti őket a többi embertől, amitől nagyobb értéket, nagyobb státuszt kapnak a társadalmunkban.
 
Lehet hogy te erre legyintesz és azt mondod neked ezek nem fontosak. Másoknak viszont igen.
 
Az emberek többségének a státusz jelent mindent. Ez határozza meg az értéküket a társadalmunkban. Gondolja csak a lájk gyűjtésekre.
 
A nagy kérdés tehát az, hogyan tudod megvalósítani hogy a terméked megvásárlásával a vevőidnek emelkedjen a státuszuk. Hogyan tudod elérni hogy a vevőid egy sokkal jobb történetet meséljenek maguknak?
 
Amikor történetet mesélsz, akkor elmondod az embereknek, hogy a korábbi vevőid mit csináltak, hogyan értek el sikereket. Ez önmagában egy nagyon ütős technika. Viszont abban a pillanatban hogy a vevőnek arról beszélsz, hogyan a fog emelkedni a státusza, máris a történetet a vevő meséli saját magának.
 
Márpedig így egy olyan történetet fog mesélni, ami számára a lehető legjobb. A történetet, ami megnyitja a szívét.
 
Most pedig írj egy listát arról, hogy milyen státuszt tudnál adni a terméked megvásárlásával. Írj minél többet, hogy majd ki tudj húzni belőle.
 
A státusznál csak egy dolog van ami erősebb, ez pedig a következő:
 

 

5. Szempont:  a jó és a gonosz harca

 

Részlet a bájkeverő című filmből. Egyszer érdemes megnézned így is a jó és a gonosz harcát


 
Ez elsőre furán hangzik, de ha belegondolsz, az összes nagy világmárka pontosan ezt használja a kommunikációjában.
 
A legjobb példa az Apple 1984-ben bemutatott reklám videója, ami a szuper bowl szünetében ment le.
 
Ott az IBM volt maga a gonosz, az unalmas egyen számítógépek. Az Apple üzenete, hogy ne vásárolj egy ilyen számítógépet, ne legyél te is egy unalmas klón a sok közül, legyél egyedi, legyél egyéniség, használj Macintosht.
 

Harcolj a gonosz ellen. Vegyél te is inkább Apple gépet


 
Az azt követő években ugyanezzel a módszerrel adta el az iPod-ot és az iPhone-t is.
 
A tartalommarketing stratégiában a gonosz, az a lelketlen reklám stratégia, amikor az emberek érzéseit manipulálja, azért hogy minél több terméket vagy szolgáltatást tudjon eladni. Erről írok a könyvemben is.
 
Amikor a nagyvállalatok megnyitják az emberek szívét és bedobják rajta a logójukat.
 
A GONOSZ maga, az a hirdetési technika, amikor a fogyasztót ajánlatokkal, termékkel és a termék árával zaklatják és üldözik. Amikor egyre hangosabb, egyre színesebb, egyre agresszívabb reklámokkal akarják elérni a vásárlást.
 
A pedig nem más, mint amikor a cég arról beszél hogy a terméke vagy a szolgáltatása hogyan segít az embereknek. Amikor azonnal használható, értékes tartalmakat adok, és a termékem vagy a szolgáltatásom csak abban segít, ha ezt valaki nem önmaga csinálná, hanem egy profira, egy szakértőre bízná, mert fontos neki hogy gyorsan és a lehető legjobban érje el a vágyott célt.
 
A gonosz maga a lelketlen marketing gépezet, ami számára nem fontos a termék, amit elad.
 
Mi a tartalom marketing stratégiában hiszünk. Amikor maga a termék is kiváló, maga a termék is jobbá teszi az emberek életét, csupán csak el kell juttatni az emberekhez, hogy tudjanak róla.
 
Tartalommarketing stratégia abban segít, hogy a jó terméked vagy a jó szolgáltatásod minél  több emberhez eljusson, így minél több vásárlód legyen, minél nagyobb nyereséggel.
 

Összefoglalva:

 
Kezdd el használni a fenti stratégiát, kezdj el az előtte-utána lépésekről írni. Mostantól a terméked helyett, magáról a transzformációról, az átalakulásról írj.
 
Beszélj az előtte, és beszélj az utána állapotról.
 
Mondd el, milyen volt előtte, majd azt milyen lesz a vásárlás után. Mesélj a vásárlás előtti negatív érzelmekről, és mesélj arról a pozitív érzelmekről, amiket megkap a vásárlás során.
 
Meséld el a vevő egy átlagos napját, majd meséld el hogyan fog megváltozni a napja a vásárlás után.
 
Ha ezeket az elveket követed máris sokkal jobb szövegíró leszel, mint korábban.
 
Ha képes leszel arra, hogy kitaláld milyen státuszt kapnak a vevőid a terméked megvásárlásával, akkor képes leszel letarolni a teljes piacod.
 
Ha pedig képes leszel arra, hogy elmond a harcot a jó és a rossz között, amiben a terméked döntő szerepet foglal el, akkor világmárkát építhetsz a vállalkozásodból.
 
Remélem elkezded használni ezt a technikát, remélem a vállalkozásodban egyre többen fognak így tartalmat gyártani.
 
Mert ezzel nemcsak a vállalkozásodban vezeted be a transzformációt, hanem az olvasóid életét is gyökeresen megváltoztathatod.
 
--> Segítsek a megvalósításban? Csak írd le, hol akadtál el én pedig a lehető leggyorsabban válaszolok.
 


 

Vissza

Címkék : értékesítési tölcsér, vevőszerzés., szövegírás, sales funnel, marketing, hatékonyság, bevétel növelés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.