Hogyan lesznek vevőid is az üzleti blogolásból?

Kategória: Látogatókból - Bevétel | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Mert nem csak olvasókra van szükséged, hanem vevőkre is. Lehetőleg azonnal. Mert tartalmat gyártani jó dolog, de csak akkor fogod rendszeresen csinálni, ha azt látod, hogy megtérül. Nem valamikor a jövőben, hanem akár azonnal.

 

Mert a tartalommarketing nem a tartalom gyártásáról szól, hanem arról, hogy a tartalom hogyan szegmentál és vezeti az olvasókat a vásárlás felé.

 

A marketingben a legdrágább, hogy kiválogasd az emberek tömegéből azokat, akiknek éppen most egy olyan problémájuk van, amire az egyik terméked vagy szolgáltatásod kínálja a megoldás. Ebben a tartalom verhetetlen.

 

Hogyan lesznek vevőid is az üzleti blogolásból?
 

Ha nem csak olvasókat, hanem vevőket is szeretnél, akkor ezt a cikket most el kellene olvasnod.


Így lesznek az olvasókból vevők

 

A tartalom önmagában nem sokat ér, ha az olvasónak nem tudsz semmit eladni. Elolvassa a cikked, talán még tetszik is neki. Az is lehet, hogy megosztja a Facebookon. Na de hogyan lesznek ebből új vásárlóid?
 

Ilyenkor szokták emlegetni a rejtélyes: brandépítést.

 

Építsünk brandet, legyen ismert márkánk, de addig miből fogunk megélni? A kkv-szektor nem engedheti meg magának, hogy pénzt költsön valamire, ami talán csak évek múlva térül meg. Nekünk azonnal kell a bevétel! Egyetértesz?

Márpedig azonnal szinte lehetetlen eladni. Ez olyan lenne, mint odasétálni a bárpulthoz és feleségül kérni azt a lányt, aki éppen ott iszogat a barátnőivel. Elég fura és rendkívül kicsi a hatékonysága. Ettől még feleségül veheted egyszer, de jobb, ha lépésről lépésre haladsz. Mondjuk, elsőként bemutatkozhatnál és meghívhatnád egy italra, majd vacsorázni. Ugye mennyivel hatékonyabbnak tűnik?

 

Akkor ezt a példát most vetítsük rá az internet világára.



 

Milyen reklámot tegyél az üzleti blogodba és hova?

 

Vannak cikkeid, amik érdekesek. Az emberek olvassák és megosztják a barátaikkal. Egyre többen jönnek vissza az oldaladra, mert látják az újabb cikkeket a Facebook oldaladon, kapják az e-mail értesítéseket, a web push-t és látják a remarketing reklámjaidat.

 

Itt a nagy tömeg, aki kíváncsi rád. Használd ki okosan!

 

Építsd fel úgy az üzleti blogodat, strukturáld úgy, hogy a lehető legjobban meg tudd ragadni az olvasóid figyelmét a saját reklámjaiddal. A hírportálok és a tartalomszolgáltató oldalak, akik reklám elhelyezésből élnek ezt már profi szinten űzik. Pontosan tudják, hova és milyen reklámot kell tenniük, hogy minél többen kattintsanak azokra.

 

Lehet tőlük tanulni, de van egy fontos különbség, ami főleg a WordPress használóknak érdekes. A legtöbb design sablon úgy kerül kialakításra, hogy a látogató minél többször kattintson. Van úgy, hogy egy cikket több oldalra bontanak szét. Ezt azért teszik, mert minden egyes oldal újratöltésnél más reklám jelenik meg az oldalon. Ezeknek a reklámoknak a tartalmát nem tudják befolyásolni a hírportálok, ezért abban bíznak, hogyha egy adott cikknél minél többféle reklám jelenik meg, annál valószínűbb, hogy valamelyik érdekeli az olvasót és kattint.

 

Neked nem ez a célod. Te pontosan tudod, hogy melyik cikkednél mit reklámozol, ezért olyan oldalkialakításra van szükséged, hogy a reklámod inkább tűnjön a tartalmad kiegészítésének, mint reklámnak. Ezért az üzleti blog szoftverünk kinézetét úgy alakítottuk ki, hogy a lehető legjobban vezesse az olvasódat és úgy reklámozzon neki, hogy az egyáltalán ne legyen tolakodó.

 

 Ha WordPresst használsz, akkor próbálj meg olyan template-et keresni, aminek a felépítése hasonló az általam felvázolthoz.

 

Hogyan lesznek vevőid is az üzleti blogolásból?
 

Ha a blogoddal pénzt is szeretnél keresni, akkor a kinézetnél sokkal fontosabb, hogy minden elem a megfelelő helyen legyen


 

Alapvetően kétféle nézetet különböztetünk meg, az egyik a blogod nyitólapja, a főoldal, a másik pedig a cikk nézet, amikor egy konkrét tartalmat olvas.

A főoldali nézetet úgy kell kialakítanod, hogy ott minél többféle cikket találjanak. A hangsúly a cikkekben lévő képeken legyen és a jobb oldali sávban helyezd el azokat a reklámokat, amiket a képen is látsz: Facebook like boksz, hírlevél feliratkozás (csali termék), belépő termék, YouTube csatorna, hírlevél.

 

A reklámok elhelyezési sorrendje sem mindegy. Fontos, hogy mi után mi következik. Ezt nem én találtam ki, hanem sok száz vagy akár ezer ember tesztelte, hogy mit és hova érdemes tenni egy üzleti blogon. Én csak felkutattam a legjobbakat, összegyúrtam belőlük több változatot és teszteltem a hazai piacon. Amit a képen látsz, az volt a legjobban teljesítő elrendezés.

 

Gyakorlatilag a cikk nézetben ugyanezeket a jobb oldali reklámokat használjuk, de ott már a cikk szöveges tartalmába is elhelyezünk bannerhirdetést, pont oda, ahol tökéletesen illik a szövegkörnyezetbe, és inkább tűnik a cikk részének, mint reklámnak.

 

Térjünk még vissza a jobb oldali sávhoz, ahol a Facebook lájk boksz található, alatta a hírlevél feliratkozás és a belépő termék hirdetése.

 

A Facebook like doboz szerepe az, hogy gyűjtse a követőidet és bizalmat építsen. Aki most találkozik veled először, az lássa, hogy mások már kedvelnek és követnek téged. Ennek a bizalom építésében van hatalmas szerepe. Teljesen máshogy olvassa a tartalmaidat az, aki megbízik benned, mint aki szkeptikusan áll hozzád.

 

A Facebook doboz pedig nem csak azzal épít bizalmat, hogy látszik mennyien követnek, hanem azzal is, hogy mindenkinek kiírja, melyik ismerőse kedvel téged. Ennek az a hatásmechanizmusa, hogy sokkal jobban bízom benned, ha egy ismerősöm már megbízik benned, mintha sok ezer ismeretlen követne. Viszont jobban bízom benned, ha látom, hogy sok ezren követnek, mintha csak egy üres étterem lennél, ahol úgy érzem, egyedül vagyok.

 

Az alatta lévő hírlevél feliratkozást ne úgy képzeld el, hogy kiírod: „Iratkozz fel a hírlevél listánkra”, mert ez egyáltalán nem fog működni. Az e-mail címre tekints úgy, mint egy fizető eszközre. Kínálj fel érte valami olyan hasznos dolgot, amiért a látogatód még fizetni is hajlandó lenne. Ezt hívják csali terméknek, mert ingyenes és semmi mást nem kérsz érte, csak az e-mail címét. Majd részletesebben is írok a csali termékről, de ha még nem ismerted, akkor egyelőre ennyit érdemes tudnod róla, hogy ez azért jó neked, mert így bármikor ingyen tudsz kommunikálni az olvasóiddal és épül a céged ügyféladatbázisa.

 

A feliratkozásra motiváló banner alá kerüljön a belépő terméked reklámja. A belépő terméked valami olyasmi, ami elég olcsó, hogy ne kívánjon túl nagy elköteleződést az olvasóidtól. Az ára ne legyen több 2 000 – 3 000 Ft-nál. A célja, hogy megnyissa az olvasód pénztárcáját, ami egy bevált és hatásos pszichológiai lépés a fő terméked megvásárlásához.

 

 

Hogyan lesznek vevőid is az üzleti blogolásból?
 

 

A csali és a belépő termék reklámok helye az üzleti blogodban


 

Fontos, hogy ezek a banner képek ne mozogjanak, és egyáltalán ne legyenek tolakodóak. Nincs rá szükség. Akit érdekel a téma, az úgyis észre fogja venni.

 

 

Jobb oldali első banner

 

  1. Sötét színű háttéren fejléc, benne a figyelemfelkeltő szöveged. Egy ütős címsor.
  2. Aztán jön egy kétsoros alcím.
  3. Termékkép/figyelemkeltő kép - mellette felsorolás.
  4. Alatta CTA-gomb, cselekvésre ösztönző szöveggel.

 

Ez a hirdetésed legyen a csali termék. Valami, amiért hajlandó feliratkozni a hírlevél listádra. Valami, ami annyira érdekes/értékes számára, hogy megadja érte az e-mail címét is. A csali mindig ingyenes és a célja, hogy a kíváncsi látogató megadja a kapcsolati adatait és bekerüljön az ügyfél adatbázisodba. Ezzel gyakorlatilag bekerül egy marketing automatizmusba, mely egy olyan folyamat, ami az érdeklődőket vevővé alakítja. Erről fogok még részletesebben is írni ebben a fejezetben.

 

Ha neked még nincs csali terméked, akkor szólj, és segítek megalkotni egyet.

Megírni nem fogom helyetted, de segítek kitalálni, hogy a piacodnak mire lenne igénye.

 

Jobb oldali második banner

 

  1. Sötét színű háttéren fejléc, benne a figyelemfelkeltő szöveged. Egy ütős címsor.
  2. Vizuális vezetőként a képre mutató nyíl.
  3. Termékfotó/figyelemfelkeltő fotó, rajta ár, kedvezmény vagy egy ütős előny.
  4. Alatta CTA-gomb, cselekvésre ösztönző szöveggel.

 

Ez a hirdetésed egy olcsó belépő termékről szóljon. Ha nincs ilyened, akkor találj ki egyet. Itt nem a profit a cél, hanem az, hogy elkezdjenek vásárolni tőled, ezáltal aktiváld az olvasóidat. Érdemes ezen a banneren akciót hirdetned, szűk határidővel. Például ráírhatod, hogy „85% kedvezménnyel 2 100 Ft, csak ezen a héten.”

 

A belépő termékben az a jó, hogy ingyenessé teszi a hirdetési költségedet. Csak meg kell nézni, hogy mennyibe kerül egy kattintás a Facebookról vagy más hirdetési rendszerből és egy olyan értékű belépő terméket kell ide raknod, ami fedezi ezt a költséget. A teljes értékesítést pedig tökéletes le tudod automatizálni a SalesForm.hu rendszerével. Jön a látogató, kattint a termékre, fizet bankkártyával, megkapja a számlát és megkapja a terméket is. És ehhez nem kell semmi más, csak a SalesForm.hu

 

A belépő terméked valami olyasmi legyen, aminek az előállítása nem kerül neked sokba. Lehet egy tájékoztató füzet, könyv, videó sorozat, mintatermék. A lényeg, hogy megszokja, hogy költ nálad, mert a vásárlás utáni pillanatban úgyis felkínálod neki a fő termékedet megvételre a köszönő oldalon. Ezt hívják upsell ajánlatnak.

 

Mutatok rá pár példát:

 

  • Egyedi gitárokat árulsz? Akkor adj belépő terméknek egyedi pengetőt.
  • Ha rajztanfolyamot kínálsz, akkor adj egy videó sorozatot, amiből otthon is megtanulhat pár ügyes fogást.
  • Ha Facebook marketingben utazol, akkor kínáld fel, hogy átnézed a Facebook oldalát és rámutatsz a gyakori hibára.

 

Légy kreatív, és ha segítség kell a belépő termék kialakításában, akkor szólj bátran.

 

A legtöbb tartalomfejlesztő itt meg is áll, ennél többet nem tesz a vevők megszerzésért. Pedig ez még csak annyira a minimum szint, hogy szinte kedvem sem volt megírni.

 

Azt mindenki tudja, hogy reklám bannereket kell tenni a cikk mellé, maximum azt nem tudja, hogy hova érdemes tenni őket és mit érdemes hirdetni rajtuk. Most viszont már azt is tudod, hogyan kellene kinéznie egy ilyen bannerhirdetésnek. Menjünk is tovább, mert még rengeteg lehetőség rejlik a blogodban.

Vissza

Címkék : vevőszerzés., marketing, Marketing Automatizmus, bevétel növelés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.