Honnan tudhatom, hogy jó-e a tartalmam?

Kategória: Több olvasó | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A bizonytalanság rángatja szövegírói önbizalmad vékony zsinórjait damil szálakon? Tisztában vagy vele, hogy a célközönséged számára releváns a terméked és jó a weboldalad, sőt már blogod is van. 

De vajon jó-e a tartalmad, amit kínálsz nekik? Néha jó benézni a kulisszák mögé, hogy tartalom szempontjából vajon állnak-e akadályok a konverziók és a terméked között.

Honnan tudhatom, hogy jó-e a tartalmam?


Blogcikket írok, de vajon jól?
 


Gábor pázsitokkal foglalkozik.

Gábor blogot ír. Sőt, megtalálta már a Facebookot is.

Én pedig épp annak hírfolyamat pörgetem és egyszer csak megjelenik nekem egy olyan téma, ami passzol az érdeklődési körömbe.

Nem egy reklám, hanem egy cikk arról, milyen trükkökkel ápolhatom a kerti pázsitom.
 

Igen, a cikket Gábor írta.

 

Hmmm… ez érdekesen hangzik.

Mindig is szép gyepet akartam a kertbe. Most látom, hogy egy ismeretlen oldal, de nézd, a Zoli barátom már kedveli.

Akkor olvassuk el, hogy miről is szól, hiszen Zoli ízlésében megbízom.

Ez a Facebook legnagyobb előnye.

Bizalmat tud ébreszteni egy ismeretlen emberben irántad. Ez az egyike annak a többféle módszernek (a többi módszerről olvashatsz a könyvemben), amivel elérheted, hogy olcsón szerezz új olvasókat és ezek az olvasók nem a hibát fogják keresni az írásodban, hanem nyitottak lesznek arra, ami írsz.

Hiszen tudják, hogy Zoli már bízik benned, ők pedig Zoliban és így egy kicsit benned is.

Nézd, eleve abból a kellemes helyzetből indulsz, amit csak elrontani lehet.

Mennyivel könnyebb így, mint a kételkedő, rossz tapasztalatokkal felvértezett olvasót kihámozni a páncéljából és megnyugtatni, hogy benned barátra talált és nyugodtan megbízhat a termékedben.

Ugyanis egy landing page oldallal pontosan ezt kellene elérned, és ez nem egyszerű feladat.

A tartalommarketinggel viszont sokkal könnyebb lehet az életed. Nem kell más, csak jó tartalom, a kidolgozott „buyer persona” és minél több követő, hogy elérhesd a barátaikat.

 

Honnan tudhatom, hogy jó-e a tartalmam?


Lekattintották, de már nem olvassák el…


Azonban egy landing page vagy egy blogcikk esetében is van egy közös vonás: az, hogy a kezdetleges (könnyebben vagy nehezebben) megszerzett bizalmat az olvasók részéről lehetőleg ne rontsd el.

Mivel vághatná gallyra?

Például egy rossz tartalom.

De mitől lesz rossz egy tartalom (ez olyan szubjektív így első olvasatra).

Nézzük meg, mitől lesz jó egy tartalom, és azonnal világítani fognak előtted is a rossz tartalom jellegzetességei.

 

Kérlek olvasd el még egyszer a cím alatti bevezető sorokat

 

Nem viccelek.

Megvan?

Ez a néhány sor állt a küldetésem szolgálatába: fel kellett hívnom a figyelmedet és meg kellett mutatnom a cikk várható értékét.

Volt néhány másodpercem rá, sikerült?

Az olvasók figyelmének felkeltése azonban csak a jéghegy csúcsa.

Ha a tartalom önmagában nem értékes, hasznos és remekül tálalt, akkor csökkent az adott url-en töltött idő az oldaladon.

Az emberek nem olvasnak tovább.

Ezt a Google sem kedveli, és neked sincs belőle hasznod.

 

A tartalomstratégiád mindig azt mutatja meg, hogy a kiválasztott és megtervezett valamit miért csináld, de nem azt, hogy hogyan csináld meg azt.

 

Lehet, hogy a tartalomstratégiádban heti 2 blogcikk szerepel, de hogy azt a valamit hogyan írd meg, már nem feltétlenül ad választ önmagában a stratégia.

Kellenek az operatív kivitelezési lépések, gyakorlatias útmutatók is (taktikai eszközök).

 

Honnan tudhatom, hogy jó-e a tartalmam?

 

Kellenek a gyakorlatias lépések ahhoz, hogy a tartalom ne csak „némileg”, hanem valóban „hatékony” legyen.
 


Egy tartalom előállításának van egy életciklusa

 

  1. Megszületik a tartalomstratégiád. Mit, mikor, hol fogsz és miért csinálni, megírni.

 

  1. Kutatómunkát végzel: témaötletetek, buyer personák, érzelmi fájdalompontok után kutatsz. Ha szakértő vagy, akkor kiugróan jó témaötleteket meríthetsz egy-egy népszerűbb prezentációból, de a netes panaszokból is.

 

[Puska] - Témaötletek, avagy a tökéletes tartalmak lelőhelyei:

  • Használj cikkgyűjtő oldalakat, mint amilyen a buzzsumo.com.
  • Remek témákat találhatsz a Google keresővel.
  • A gyakorikerdesek.hu oldal a témaötletek aranybányája.
  • Tartalomfigyelő automatizmusok, kulcsszó alapján. Ilyen a Google Alert és a Talk Walker Alerts.
  • Népszerű cikkek infógrafikák alapján.
  • Érdekes tartalmak prezentációk alapján.
  • Használd a Facebook fejlett keresőjét.
  • Használd a LinkedIn keresőjét.
  • Kérdezd meg az olvasóid.
  • Tapasztalat alapján: 10 kérdés, amit fel szoktak tenni és 10 kérdés, amit fel kellene tenniük

 

  1. Elkészíted a tartalmat. Megírásához konkrét lépésötletek könyvemben.
     
  2. Publikációs tervek alapján posztolsz.

 

És értékeled az eredményeket, amiket tartalmakkal elérsz, a tanultak alapján módosítasz a stratégiádon.

 

Honnan tudod, hogy a tartalmad jó-e a blogodban?

 

Egy ideális blogcikk megfelelő mennyiségű információt szolgáltat az olvasónak: nem túl keveset, de nem is túl sokat.

Megoszlanak a szakmai vélemények, hogy a rövidebb vagy a hosszabb (akár cornerstone tartalmak) az előnyösebbek.

Ez függ a témától, az esetleges hiánytól (hiánytéma, de érdekli az embereket), a megcélzott közönségtől (régóta követőknek írtad vagy hideg leadeknek szólna, érdeklődés felkeltése céljából, cél: tájékoztatás, információ átadása, érdeklődők előmelegítése).

A figyelemfelkeltés mellett a folyamatos figyelem fenntartása is a célod kell, hogy legyen.

 

Honnan tudhatom, hogy jó-e a tartalmam?

Címekkel, alcímekkel, képekkel, változatos elemekkel tarthatod fenn kíváncsiságát és tudásvágyát az olvasónak

 

Ezért előnyös, ha

 

  • figyelemfelkeltő főcímed van. Az erős címsorok, konkrét információkkal.
     
  • a tartalom releváns és minőségi. Ezzel a szakértői státuszépítést is megvalósítod és pozícionálhatod magad.
     
  • átlátható, tagolt a tartalom.
     
  • minden egyes tartalmi résznél értékes a tartalom.
     
  • tartalmaz üzenetátadás céljából használt kommunikációs elemeket (Pl. történetmesélés).
     

 

3 tartalmi jellemző, amikkel bizalmat építhetsz

 

1. Egyértelmű vagy.

 

Nem szakzsargonban kommunikálsz.

Ismerős szavakat használsz. Magyarázod a bonyolult kifejezéseket.

Felhasználói tartalmak esetén, a termékeid meghatározásánál mindemellett felvállalod a stílusod is. Azt egyértelműséggel egyszerűbbé teszed a döntéshozatalt. Általánosságok helyett konkrét, valós példákkal, érvekkel, számításokkal segíted az olvasókat.

Olyan tartalmakkal, mint

  • szakmai best practice-ek bemutatása,
  • blogcikkek
  • esettanulmányok
  • infografikák
  • checklistek stb.

 

 

2. Úgy kommunikálsz az olvasóval, mint egy baráttal.

 

Tehát nem a magas lóról adsz szakzsargontól hemzsegő érthetetlen tartalmakat. A tartalommarketing olyan kommunikációt valósít meg, amely során úgy beszélsz az érdeklődőkkel, hogy nem akarsz nekik minden percben és minden áron eladni.

 

  • Információt adsz.
  • Segítséget nyújtasz.
  • Értékes és hasznos vagy.

 

A blogcikkek nyelvezetében is megérted a célközönséget, figyelembe véve a kérdéseit vagy problémáit, érdeklődését.

Épp ez lesz a legnagyobb eszközöd abban, hogy tudatosabb és tájékozottabb ügyféljelöltjeid legyenek, akikkel mindig hálásabb a munka.

Egy cikknél a figyelmükkel, egy terméknél a döntéseikkel jutalmaznak téged ezért.

 

 

3. Könnyen olvashatóvá teszed a tartalmakat.

Ügyelsz a technikai részletekre is.

A jó blogcikk a tartalmat könnyen olvashatóvá teszi.

Tehát használj rövid bekezdéseket, rövid mondatokat, címsorokat, képeket, közvetlen megszólítást, szakzsargonmentes írást.

Ha a célcsoport nyelvét beszéled, a célcsoport mindig gyorsabban megérti szövegeidet.

 



 

A blogcikked mindig az alapján készül el, hogy milyen információkat keres a célcsoport. Ezért a célközönség meghatározásával kezdj.

Ha nem érted, kinek írsz és mit akarsz mondani nekik, és miért, akkor nem hozhatsz létre hasznos és eredményeket hozó tartalmat. A tartalom pdig nem generál potenciális ügyfeleket, mert nem a megfelelő embereket célzod meg vele.

 

De vajon jó-e a tartalmad, amit kínálsz nekik?

 

Nézz be résnyinél nagyobbra elhúzva a függönyt és less be a kulisszák mögé, hogy tartalom szempontjából vajon állnak-e akadályok a konverziók és a terméked között.

És még min szükséges javítanod. Ehhez csak egyetlen döntést kell meghoznod. 

Azt, hogy többet szeretnél tudni a témáról. 

 

 

Érdekelnek a további részletek?

 

Akkor a könnyebb megvalósításért, rendeld meg első lépésként a könyvemet.

Igényes, kemény borítós, fűzött könyvem végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.

Könyvem olvasmányos, egészen gyakorlatias útmutatóval szolgál.

Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató. A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt:

 

https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
 

https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban

 

Vissza

Címkék : szövegírás, blog, tippek, tartalommarketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.