Honnan tudjam, hogy miről írjak a blogomban?

Kategória: Több olvasó | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Honnan tudhatom, hogy jó-e a tartalmam, a cikkem?

Talán nálad is dilemma az alábbi kérdés. Hiába a célközönséged számára releváns termék, szuper weboldal és blog, ha a körítés ellenére, mégsem olvassák a cikkeket. Ilyenkor jó benézni a kulisszák mögé, hogy tartalom szempontjából mi állhat a népes olvasótábor, a konverziók és a terméked között.

Ilyen terület a célcsoport-profilozás során a remek tartalmak megtalálása is. Olyanoké, amelyekre a nyálukat csorgatják.

 

Honnan tudjam, hogy miről írjak a blogomban?


Honnan tudjam, hogy miről írjak a blogomban? - a cikk végére mindez nem lesz kérdés.


Ez a fenti néhány sor arra hívatott, hogy felkeltsem a figyelmedet és megmutassam a cikk hasznosságát.

Csak néhány másodpercem volt rá, sikerült?

Az olvasók figyelmének felkeltése egy kis szelet a tartalomtortából.

Márpedig valószínűleg te is azért kattintottad le a cikket, mert érdekelt a téma.

DE hogyan találd meg azokat a témákat, amiket az olvasóid keresnek?

Ha már a tartalommarketing, a blogírás olyan szerepre kényszerít téged, ami a vállalkozói tevékenységedtől baromi messze áll, hadd segítsem meg ezzel az írással a cikkírás egyik alfáját:

a téma megtalálását.

 

 

Hogyan találd meg az ideális tartalmakat a blogcikkeidhez?

 

Tartalommarketinget stratégia nélkül elképzelni azonnal determinálja a felesleges időpocsékolást.

A stratégia viszont általában azt mutatja meg, hogy a Valamit miért csináld meg.

Nem azt, hogyan.

A tartalom épp ezért olykor „nem annyira” hatékony.

Egyeseknél.

Rengeteg olyan tartalom létezik, amelyek nem azt teszik, amit kellene.

Nem érik el a céljaikat.

A tartalmi stratégiatervezésnél (mit, mikor, hol és miért fogsz írni) rengeteget kutatsz: nemcsak piaci trendek, buyer personák (célszemélyek, ideális olvasók) után, de témák kapcsán is.

Hiába ez erős címsor konkrét információkat tartalmazva (amely részletet mutat, hogy vonzza a témába az embereket), hiába az átlátható, tagolt tartalom, érzelmekre ható szövegek...ha nem jó a témaválasztás.

Mielőtt tartalmat készítenél, majd publikációs folyamatokba fognál, kezd a nulladik pontnál: keresd a remek témákat.

 

Témaötletek, avagy a tökéletes tartalmak lelőhelyei lehetnek:

1. Cikkgyűjtő oldalak, mint amilyen a buzzsumo.com.

2. Remek témák a Google keresővel.

3. A gyakorikerdesek.hu oldal a témaötletek aranybányája.

4. Tartalomfigyelő automatizmusok, kulcsszó alapján.

5. Népszerű cikkek infógrafikák alapján.

6. Érdekes tartalmak prezentációk alapján.

7. Használd a Facebook fejlett keresőjét.

8. Használd a LinkedIn keresőjét.

9. Kérdezd meg az olvasóid.

10. Tapasztalat alapján: 10 kérdés, amit fel szoktak tenni és 10 kérdés, amit fel kellene tenniük.

 

Mire gondolok itt?

Mutatok néhányat konkrétabban is.

 

 

Honnan tudjam, hogy miről írjak a blogomban?

 

 

Találhatsz remek témákat a Google keresővel

Rengeteg értékes tartalmat találhatsz a jó öreg Google segítségével is. Sőt azt is könnyű kideríteni, hogy mi is az, ami igazán érdekli az embereket.

Keress rá a „kulcsszó + fórum” kifejezésre!

Majd a kapott fórumokon nézd meg, hogy melyik témához van a legtöbb hozzászólás és melyiket mennyien olvasták el.

Ezek lesznek azok a tartalmak, ami érdekli az embereket. A kulcsszó természetesen a te témád legyen.

 

 

Vannak témagyűjtő automatizmusok

Létezik egy Google Alerts (www.google.com/alerts) nevű szolgáltatás, ami a keresési eredményeket elküldi neked e-mailben.

Ingyen dolgozik, helyetted keres új és érdekes tartalmakat.

Használj jó kulcsszavakat és mindig értesülni fogsz arról, ha egy számodra érdekes cikk jelenik meg a neten.

Csak beállítod, és naponta vagy hetente átnézed a postafiókod, hogy milyen új témáról érdemes írnod.

 

TIPP: Azt, hogy milyen kulcsszavakat érdemes figyelned, a Google Ads kulcsszó-tervezőjével derítheted ki.

 

 

Készíts népszerű cikket, infógrafikák alapján

A módszer könnyen felhasználható.

Keresel olyan infógrafikákat, melyek népszerűek és a rajtuk lévő információkról írsz egy szöveges cikket.

Az infógrafika lényegében olyan kép, ami átlátható, vizuális formában ad át információkat például az inbound marketing alapjairól.

A cikkedben csak megmagyarázod, kifejted és belemész a téma részleteibe.

Akár még az eredeti infógrafikát is felhasználhatod és beillesztheted a szövegbe.

Sokszor az is rendkívül hatékony, amikor csak egy rövid magyarázatot fűzöl az infógrafikához és egyszerűen kiposztolod.

A módszer fordítva is működik, vagyis készíthetsz infógrafikákat népszerű cikkek alapján.

Ez egy cikk újrahasznosítási technika.

A tartalom csak annyiból áll, hogy írsz egy kis bevezetőt és beszúrod a kész grafikát.

 

 

Készíts népszerű cikket, prezentációk alapján

A módszer ugyanaz, mint az infógrafikák esetén, csak itt sokkal több tartalmat fogsz találni. Egy prezentáció általában több diából áll, így akár több cikk alapanyagaként is felhasználható.

Abban nem vagyok biztos, hogy szakértői tudás nélkül ezeket a cikkeket meg lehet jól írni.

Ugyanis a diák általában csak segédeszközök az elődadónak. Annak, aki nem ért a témához nem magyarázza el és nem is adja át a tudást. Arra jó, hogy az előadás résztvevőinek emlékeztetőt adjon.

Viszont, ha szakértő vagy, akkor kiugróan jó témaötleteket meríthetsz egy-egy népszerűbb prezentációból.

 

 

Használd a Facebook fejlett keresőjét

A Facebooknak van egy fejlett keresője, amivel posztokat is kereshetsz kulcsszavak alapján.

Egyetlen hátránya, hogy csak olyan posztokat találhatsz meg vele, amiket vagy az ismerőseid tettek ki vagy azok, akikkel közös csoportokban vagy.

Ezért első lépésként csatlakozz minél több szakmai témájú csoporthoz, illetve olyan csoportokhoz, ahol a célközönséged nagyobb számban előfordul.

Van rengeteg magyar csoport és számtalanul sok külföldi.

A csoportok jellemzője, hogy a tagok nem csak beszélgetnek, hanem más oldalak cikkeit és tartalmait is posztolják, így olyanok, mint egy zseniális témagyűjtemény.

Ha még nincs olyan Facebook csoport, ami a te piacod vevőit egyesítené, akkor itt a remek lehetőség, hogy csinálj egyet.

Ha te leszel a csoport tulajdonosa, akkor lett egy saját média felületed, ahol te vagy az úr.

 

 

Megkérdezheted az olvasóidat is

Amikor valaki feliratkozik a hírlevelemre, az első levél, amit küldök neki, nem csak egy üres „köszönöm”.

A levélben leírom, hogy mik azok a lépések, amiket meg kell tennie:

 

  • 1. lépés: megmutatom neki, hogyan tudja elérni, hogy ne kerüljön spambe a többi levelem.
     
  • 2. lépés: megkérem, hogy a választ e-mailben írja meg, hogy miről szeretne olvasni. Biztosítom róla, hogy minden e-mailt személyesen olvasok el (imádom „hallani” az olvasóim „hangját”).
     
  • 3. lépés: kérem, lájkolja a Facebook oldalunkat.

 

Neked itt most csak a 2. pont az érdekes.

Hiszen a válaszok általában sablonosak. A hozzám feliratkozó emberek többsége hasonló dolgokról akar olvasni:

 

• Linképítés

• Forgalomgenerálás

• Vevőszerzés

• Hírlevél-feliratkozás

 

Vagyis pont azokról a témákról, amik a piacomon lévő potenciális vevőket érdeklik. Külön imádom ebben a módszerben, hogy automatizált. A téma javaslatok maguktól ömlenek a postafiókomba.

 

TIPP: Facebook posztban is megkérdezed, hogy mit utálnak a legjobban a piacodon, vagy mi okozza számukra a legnagyobb problémát. Használd ki, hogy az emberek szeretnek panaszkodni, mert így gyűjthetsz legkönnyebben témaötleteket az olvasóidtól.

 

Az emberek eleve olyan tartalmakat szeretnek megosztani, ami hasznos a számukra és ebből másokat sem hagynának ki.

Megmozgatja őket a téma. És kicsit vitatkoznának, beszélgetnének is róla.

Saját felfogásukat, meglátásukat, hitvallásukat szeretnék általa népszerűsíteni. Szórakozásra vágynak.

Valami meghökkentette őket, megijedtek, megdöbbentek és ezt megosztanák másokkal is.

A bosszantó dolgokat pláne.

 

Honnan tudjam, hogy miről írjak a blogomban?

 

 

Használhatod a tapasztalatod

Ha nem most kezded a vállalkozást, akkor biztos vagyok benne, hogy rengeteg olyan kérdésbe futottál már bele, amit gyakran feltesznek neked a vevőid. Ezekből remek cikkeket lehet írni, csak kezdd el gyűjteni őket.

Az üzleti blogod első tíz cikke lehet az, amit a leggyakrabban kérdeznek tőled. Mindegyik kérdésre írhatsz egy részletes és kimerítő választ egy cikk formájában.

 

Ezek tartalmak:

  • megmutatják a piacodnak, hogy te valóban érted az ő problémájukat.
  • pont arról beszélnek és szólnak, amit épp meg akartak kérdezni.
  • bizalmat építenek.

 

A következő tíz cikk lehetne az, amit nem szoktak megkérdezni, pedig kellene. Ebből is biztos rengeteget tudnál felsorolni, ha már vállalkozol egy ideje. Ezekből szintén népszerű és érdekes cikkeket lehet írni.

 

Ezek a tartalmak:

  • szakértővé tesznek a piacodon.
  • megmutatják, hogy te nem csak egy buta kereskedő vagy, aki erővel reklámozza a termékeit, hanem egy igazi szakértő.
  • oktatják a leendő vevőidet,
  • pozícionálnak.

 

Mondd el, hogy nálad miért vannak máshogyan a dolgok, mint a többieknél. Mondd el, hogy miért vagy drágább, vagy miért jobb, hatékonyabb, tartósabb az, amit kínálsz.

Ezekkel a cikkekkel megúszhatod a – miért ilyen drága? – kérdéseket és kikerülhetsz a sok céget megnyomorító árversenyből is.

 



 

 

Érdekelnek a módszerek technikai részletei is?

Minőségi és releváns tartalommal a szakértői státuszépítés útjára léphetsz és pozícionálhatod magad.

A kommunikációd plusz hozzáadott értéket is ad.

Hogyan valósítsd meg a fenti témakereső módszereket a gyakorlatban?

 

  • Hogyan lehet a Facebook keresőjét rendkívül egyszerűen használni?
  • Hogyan használd a LinkedIn keresőjét?
  • Hogyan találhatsz könnyen népszerű tartalmakat a Facebook fejlett keresőjével?
  • Mi az a paraméterezett keresés?
  • Hol találsz jó infógrafikákat?

 

Könyvemben részletesebben is bemutatom a módszereket.

Megmutatom, hogyan találhatsz jó kulcsszavakat, amik népszerűek voltak például a www.buzzsumo.com szerint.

Vagy azt, hogy miket érdemes figyelned az Alerts szolgáltatással. Itt érdemes keresési operátorokat is használnod.

Erről is mesélek.

Ezzel ugyanis össze tudsz állítani olyan keresési kifejezést, amivel akár a cikkben, akár a cikk címében vagy a cikk URL-jében megtalálhatod a számodra fontos kulcsszót.

Könyvemben részletesen írtam ezekről, hogy a témákkal új olvasókra tehess szert.

Különböző gyakorlatias módszereket találsz majd, amivel egyre több új és visszatérő olvasóra tehetsz szert, egy olyan értékes tömegre, akiknek érdemes kommunikálnod.

Valamint olyan technikákat is, amikor az időddel szerezhetsz új olvasókat.

Ebben segít részletesebben a könyvem, élvezet lesz kézbe venned, mert igényes, kemény borítós, fűzött és végre olyan könyvet tartasz a kezedben, ami végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig.

Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.

 

Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató. A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt:

 

https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
 

https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban

 

Vissza

Címkék : témaválasztás, témaötletek, cikkírás, blog, infógrafika, tippek, szövegírás

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.