Idézetekre épülő cikkek hatása

Kategória: Ötletből - Siker | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Azt nem betűzik, azt érzik - mondja a szeretetről korunk egyik filozófusa, Micimackó. Vannak dolgok, amiket tényleg nehéz „lebetűzni”; az üzeneted, amit át szeretnél adni az olvasóknak is lehet ilyen mázsás súly rajtad. Te tudod, érzed, de hogyan add át ugyanezt a tudást, érzést másoknak?

Valamilyen rejtélyes okból, az emberek imádják az idézeteket, ez bizonyos fajtákat legalábbis. Ha a piacodon vannak olyan szereplők, akik igazi történelmi figurák, akkor máris tudsz olyan posztot összeállítani, amiben bemutatod őket és idézel tőlük. Hogyan csináld?

 

Idézetekre épülő cikkek hatása

 

Vajon tudod, hogy miként csempészd bele az idézeteket egy szakmai cikkedbe, és hogyan használd fel őket? Ha nem vagy biztos a „határozott IGEN-ben”, akkor olvass tovább!


A hideg is kiráz tőle.

Az irodalom óra rémképei gázolnak bele a lelkedbe sáros talpaikkal, ha idézetekről van szó. Ha azonban a motivációs idézetekre gondolsz, máris instant energiabombaként gondolsz rájuk.

Főleg, amikor a remény vékony pallóján egyensúlyozol nap mint nap.

 

Miért olyan sikeresek az idézetek?

Minden filmnek van „cselekménye”, az a bizonyos „szál, melyre felépül egy film”.
Félreértés ne essék, nem filmekről lesz itt szó. De mégis sok közös van az idézetek cikkekben történő felhasználása és a filmek közt.

 

 

 

Mi az idézetekből álló cikkek előnye?

 

Vegyél elő egy híres embert, piacodon ismert szakembert és idézz tőle, miközben bemutatod. A bemutatáshoz tegyél fel róluk fényképet is. Pár sorban írd le, amit érdemes tudni róluk: mikor éltek, kik voltak, miben voltak sikeresek.

Majd jöhet egy vagy két idézet tőlük. Az sem baj, ha már nem állják meg a helyüket a mai világban.

 

Jó, de mégis mi a fenének?

 

Egy cikk olyan, mint egy jó film.

Annak van eleje, közepe, zárása és konklúziója. Szinte a szemed előtt bontakozik ki a cikkíró üzenete. Ahhoz, hogy idáig eljuss, az érdeklődést már a legelején fel kellene kelteni, hogy együtt indulj el az olvasóiddal az együtt-gondolkodás útján.

 

Egy hatásos idézet megragadja a figyelmet. Akárcsak egy ütős főcím. Ez utóbbi az, ami még a cikked témájánál is fontosabb a megírása során.

 

Ahogy egy film esetében van egy cselekményszál, úgy a cikkeidnél is létezik egy üzenet, melyet jól megírt cikked minden egyes eleme, címsora, tartalmi blokkja „kiszolgál”. Az idézetek személyiséget és hitelességet adhatnak a cikkednek.

De, ami ennél is fontosabb: segít eljuttatni az olvasókat a konklúzióra.

Ha meg tudod az üzenetedet egyetlen idézetben fogalmazni, máris felhasználhatod azt a cikked során. A szavak befolyásolnak, melyeket puzzle-elemként építhetsz bele a cikkedbe.

Itt akár 10-20 híres idézetet is összegyűjthetsz.

 

Magyar nyelven, rengeteg idézetet találhatsz ezen az oldalon: www.citatum.hu. Ráadásul a keresője is maximálisan hatékony, próbáld ki.

 

A legjobb benne az, hogyha nem is ismersz a piacodon olyan híres történelmi személyiségeket, akitől érdemes lenne idézned, akkor csak beírsz egy kulcsszót és máris válogathatsz a találatok közül.

Minden találat alatt ott van egy szám, hogy mennyien kedvelik. Használd fel a legnépszerűbbeket, hogy a cikked is azzá váljon.

 

 

Egy hatásos idézet, mint kezdőmondat - miért sikeres?

 

Figyelemfelkeltő hatásuk garanciaként szolgálnak arra, hogy megéri a cikket tovább olvasni. Kezdj egy olyan idézettel, hogy az olvasód kíváncsi legyen a második mondatodra is.

Ismered azt az érzést, amikor beleolvasol egy könyvbe és azonnal magába szippant? Érzed, hogy valami mondandója van a számodra? Valami pluszt kapsz majd?

És letaglózó az, amikor úgy érzed, szappan-buborék ígéretekkel kecsegtetnek, várod a második majd harmadik sornál az igazi érzést, de nem jön…nem jön…és nem is fog már. Szóval mi legyen az első sor, amit leírsz a Word-doksiba? (Címsort mindig legutoljára írsz, nem az lesz az első mondatod.)

Kemény munka megszerezni a figyelmet. Bizony az.

 

Ha mondandódat egy idézethez kötöd, később erről (is) juthat majd az emlékezetükbe sz olvasóknak a cikked mondandója, illetve az abban olvasottak.

 

Egy utolsó call to action, felhívás, konverzióra történő cselekedet kiváló eszköze is lehet az idézet, amire emlékezhetnek az olvasók.

A fő üzenetedet erősítheti, emlékezetessé teheti azt, jóval emlékezetesebb, megjegyezhetőbb lehetsz általa. Összekapcsol az olvasóval.

Bert Decker egyik könyvében, a You’ve Got to Be Believed to Be Heard -ban azt mondja, hogy az emberek mindig az érzelmekre vevők, a tényekkel csupán azokat próbálják mindvégig megerősíteni.

 

„Mondd az igazságot, de azért tedd érdekesebbé” – javasolta Ogilvy, a reklámszakma atyja.

 

Míg egy cikk során a főcím (headline) a döntőbírója annak, hogy az anyagod az Internet galaxisának Dominic Torrettoja lesz-e egyenesen a Halálos Iramból, vagy felesleges órák végterméke lesz csupán. Addig egy frappáns idézet az üzenetedet vetíti ki egy filmvászonra és ezáltal mások számára is láthatóvá válik.

Milyen cikktípusok lehetnek még számodra érdekesek?

 



 

További 29 cikktípust találsz, hogy mindig legyen miről írnod A Tartalommarketing a gyakorlatban c. könyvemben

 

Igényes, kemény borítós, fűzött könyvem végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv. Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.
 

A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt: https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

 

  • Hogyan írj tökéletes tartalmakat könnyedén?
  • Hogyan szerezz egyre több lelkes olvasót?
  • Hogyan használd a bevált stratégiát, hogy gazdagabbá tegyen az üzleti blogod?

 

 

Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
 

https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban

 

Vissza

Címkék : idézetek, szövegírás, tippek

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.