Ezelőtt 4 évvel senki sem hitte el, hogy nem a like gyűjtés vagy a like vásárlást a megfelelő út a Facebookon arra, hogy kitűnj a tömegből és egyre több látogatóra tegyél szert. Aztán azon kaptam magam, hogy a Hungaroringen vagyok és egy "versenyistálló" tulajdonosa alkudozik, hogy akkor most mennyit is fizessen 100.000 lájkért. Egy héttel korábban pedig egy pékség lánc rendel be 30.000 likeot.
A legijesztőbb mégis az volt, amikor alvilági figurákkal kellett találkoznom, akik az éjszakai életben több szórakozóhelyet is üzemeltettek. Elém raktak egy kupac pénzt.
Én pedig hajtogattam, hogy ez nem így megy. Szerződünk, küldök számlát, ők meg utalnak. Éreztem, hogy a szemem akaratlanul is a kijáratot keresi.
Felpattant az asztaltól az egyik fickó, szipogva, idegesen megtörölte az orrát és miközben fel alá járkált, idegesen hadonászva nyomatékosította, hogy vagy így, vagy sehogy nem üzletel.
Szerencsére simán elsétáltam. De azért para szitu volt
Alapvetően nem panaszkodom, mert ha nem is tudtam elmagyarázni nekik, hogy nem a lájk szám a fontos, ezért jól kerestem ezeken az üzleteken. Egy kisebb vidéki ház ára összejött, mire a Facebook meggyilkolta teljesen a legális like gyűjtést.
Nade akkor mégis mire jó a like?
Kiálthatnád a magányos éjszakai csendbe fájdalmasan...
Mindjárt elmondom és meg fogsz döbbeni, mennyire zseniálisan egyszerű és végig ott volt az orrod előtt.
Azonban előbb bemutatnék két legális like gyűjtési módszert, ami közül az egyiket többen ismerik, a másikat alig pár szakértő.
Az egyik módszer az, hogy posztolsz a Facebook oldaladra értékes és hasznos tartalmakat.
Ha beállítottad az automatizmust, akkor minden cikked, amit megírtál az üzleti blogodra automatikusan kikerül a Facebook oldaladra is.
Ha pedig ezeket a cikkeket hirdeted, akkor azt fogod tapasztalni, hogy az emberek elkezdenek rá reagálni. Like, szeretem, nevetek stb.
Akkor is jönni fognak a lájkok, ha nem hirdeted, csak akkor lassabban.
Akik pedig lájkolják a Facebook posztokat, azokat meghívhatod, hogy kedveljék a Facebook oldalad. Ez csak pár kattintás, teljesen legális és baromi hatékony.
Így tudsz a legegyszerűbben és a leggyorsabban likeokat gyűjteni.
Megmutatom élőben is:
Kattints a kedvelőkre és ajánld az oldalad annak, aki még nem a kedvelője az oldaladnak
Legyen adminisztrátori jogosultságod a Facebook oldalhoz és a zárt csoporthoz is, csak így tudod összekapcsolni
Válaszd a Beállítások lehetőséget FB oldaladon, majd kattints az Oldal módosítása lehetőségre. Görgess az oldal aljára és a Lapfül hozzáadása lehetőség kiválasztásával add hozzá a Csoportok lapfület az oldaladhoz.
Fb oldal/beállítások/oldal módosítás/lapfülek. Itt tudod hozzákötni az oldaladhoz a Facebook csoportodat
Ha cégesre váltasz, akkor cégként fogsz posztolni és úgy is jelenik meg.
Azt is megteheted, hogy a céges FB oldalad posztját megosztod a zárt csoportodba. Ami releváns azt mindig oszd meg!
Hozzászólni is így tudsz. Átváltasz cégre és máris cégként reagáltál egy posztra.
Csak kattintasz az Ajánlás gombra és nincs is más dolgod.
Ok, de jöjjön a lényeg, miért éri meg neked a like gyűjtés?
Mit kezdj a sok lájkolóval?
Természetesen posztolj nekik :)
De a sok lájk leginkább azért olyan fontos, mert így olyan hirdetéseket tudsz készíteni, melyeknek magas a bizalmi értéke, hiszen egy barát ajánlásának tűnnek. Ennek a következő a logikája: „Zoli kedveli az oldalad, én megbízom Zoliban, ezért ismeretlenül neked is bizalmat szavazok.”
Ezeknél a hirdetéseknél a követőid ismerőseit célzod meg.
Így minél több követőd van, annál jobban bővül azoknak a száma, akiket elérhetsz a reklámoddal, és akik új olvasóid lehetnek. Mivel egy új követőnek akár 300 ismerőse is lehet, és ezeknek akár a 12%-a is passzolhat az ügyfél profilodba is, így minden új lájkolóval akár 36 új olvasóra tehetsz szert.
Amikor a követőd ismerőseinek hirdetsz, akkor ők úgy fogják látni a posztot, hogy ott lesz, hogy a barátjuk már kedvel téged.
Fontos, hogy ilyenkor is állítsd be, hogy csak azoknak az ismerőseiknek jelenjen meg a hirdetésed, akik beleillenek a tökéletes vevőd profiljába.
Írd meg :)
Azt is, ha tetszett és azt is, ha valami nem volt világos.
A megosztás pedig olyan, mint a napi jócselekedet.
Címkék : vevőszerzés., reklám, marketing, látogatószerzés, induló vállalkozás, facebook
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.
Adatkezelési szabályzat | ASZF