A tartalommarketing legnagyobb kihívása a tartalom újrahasznosítás. Gyártjuk a tartalmakat, de nem marad kapacitásunk arra, hogy a korábban elkészített anyagokat újra felhasználjuk vagy felturbózzuk.
Egészen addig, amíg nem jön valaki és azt nem mondja: figyelj, nem kell egy új cikket sem írnod, mégis 206,7% -kal több látogatót fog hozni neked a Google. Tök ingyen.
Erre akkor is felfigyelsz, ha amúgy talicskázod a pénzt a Facebook reklámokba és a seo csak a sokadik a listádon.
Ez olyasmi, mint az új vevő vs régi vevő problémája. Az új cikkekbe tedd az energiát vagy a régiek turbózásába?
Hogy micsoda? Foglalkozzak a régen kipublikált tartalmaimmal? - mondhatnád meglepődve.
Pedig érdemes törődni velük, főleg azokkal, amik már most is hoznak látogatókat, de sokkal nagyobb potenciál van bennük.
Az ötletet Brian Dean-től vettem, aki egy részletes cikket szentelt a módszernek, ugyanis a hatékonysága elképesztő. Neki 206,7%-os forgalomnövekedést hozott csak a Google keresőből.
A legjobb az egészben, hogy nem kell hozzá új tartalmat írnod, csak meg kell találnod azokat a cikkeidet, amik jók, de nem elég jók. Ezeket kell feltuningolnod egy kicsit, és máris több látogatót hoznak neked a Google keresőből.
A folyamat alapvetően három egyszerű lépésből áll:
- Keresd meg azokat a tartalmaidat, amiket érdemes feltuningolnod.
- Frissítsd azokat, és tedd vonzóbbá.
- Publikáld újra és örvendj a sok új olvasónak.
A Google találati listáján szereplő első hat weboldal viszi el a kattintások 71.27%-át (az advancedwebranking.com statisztikája alapján). Ezért arra kell törekedned, hogy minél több cikked szerepeljen ebben a tartományban. Ehhez csak meg kell találnod azokat a korábban megírt cikkeidet, amik átlagosan a 7.-15. helyen szerepelnek. Ezek azok a tartalmak, amik jók, de nem elég jók.
Ha ezeket kicsit feltuningolod, akkor előrébb kerülnek a találati listán és több új olvasót hoznak neked. Ha a hetedik helyről felkerülsz a hatodik helyre, akkor 77%-kal többen fognak kattintani a cikkedre.
A cikkek megtalálásában fog segítséget nyújtani neked a Google Search Console, vagy gyermeknevén a Webmaster tool (www.google.com/webmasters/tools).
Ehhez természetesen szükséged van arra, hogy legyen a blogodban Google Analytics mérőkód és legyen összepárosítva a fiókod a Search Console felülettel is.
A Search Console-ba történő bejelentkezést követően az alábbi beállításokat kell megtenned:
A Search Console beállítása, hogy megtaláld a feltuningolható tartalmaidat.
A „keresési forgalom” menüt nyisd le és ott kattints a „Keresési statisztikák” (1.) menüre. Itt pipáld be a „Kattintások”, „Megjelenítések”, „Elhelyezkedés” (2.) négyzeteket.
Állítsd be, hogy az eredményben az „Oldalakat” lásd (3.) és állítsd be a „Dátumok” (4.) részt, hogy mennyi adatot vegyen figyelembe a statisztika elkészítéséhez.
A keretezett tartalmakat érdemes elsőként feltuningolnod.
Kattints a megjelenítésekre, hogy ez alapján rendezze a listádat és innen azokat a tartalmakat érdemes frissítened, amik a 7.-15. helyezés között vannak. Ezek azok a tartalmaid, amiket a legkisebb munkával tudsz előrébb soroltatni a találati listán.
Most, hogy már tudod, melyik tartalmaidat kell tuningolnod, megmutatom, hogy mikkel érdemes feldobnod azokat.
1, Nézd át a cikked, és frissítsd az információkat, ha szükséges.
2, Tedd hatékonyabbá a cikked felépítését.
3, Tedd gyakorlatiasabbá a tartalmad.
4, Válaszold meg a cikkedben az olvasók kérdéseit.
5, Használd a történetmesélés fantasztikus eszközét.
6. Adj hozzá bónuszlépéseket.
7. Tuningold fel vizuálisan is a tartalmad.
Amikor készen vagy a tartalmad frissítésével, akkor jön az utolsó, ám ugyanolyan fontos lépés, mint az előzők.
Már csak pár apróság és jöhetnek is az olvasók tömegei
A cikk publikálási dátumát állítsd át az aktuális napra, így a posztod ismét előre kerül az oldaladon és a Google is észre fogja venni a frissítést.
A cikket aztán oszd meg a social média felületeiden is. Posztold ki a Facebookra, a Google + oldalara, a LinkedIn-re, a Pinterest-re.
Ha nincs sitemap.xml fájlod, amit összekötöttél e Google Search Console felületével, akkor érdemes kézzel is beküldened. Remélem nem kézzel kell megtenned, amit automatizálni is lehet, de ha mégis, akkor ide kattintva küldheted be az új tartalmad URl címét a Google keresőnek.
Van olyan tartalmaid, amelyet a Google-on szeretnél viszontlátni? Íme egy néhány módszer a tartalom beküldésére.
Forrás: Google support
Néha érdemes rákeresned a Google-ban, hogy ki az, aki írt hasonló témáról és felvenni vele a kapcsolatot. Hátha a cikked pont jól kiegészítené az ő cikkét is. Mond el nekik, hogy miért érdemes nekik is frissíteni a régen megírt tartalmaikat. Ha ezt megteszi és hivatkozik a te részletes cikkedre, akkor máris kaptál új és értékes linkeket és egy szeletet az olvasóiból.
Ha korábban még nem készítettél, akkor itt az ideje, hogy egy YouTube videót készítsd a cikkedről és onnan is hivatkozz erre a tartalomra. A YouTube videókról szóló részben jobban belemegyek ebbe az izgalmas témába.
Végül küldd ki a hírlevél listádra is ezt a felújított cikket.
Ha tetszett a cikk oszd meg, ha pedig több hasonló tudást szeretnél megszerezni és átlátni az egész folyamatot, ahogyan a tartalom lelkes vevőket hoz neked, akkor vásárold meg a Tartalommarketing a gyakorlatban című könyvemet
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.
Adatkezelési szabályzat | ASZF