Rengeteg olvasót hoz anélkül, hogy meg kellene írnod: a VIRAL cikkről

Kategória: Több olvasó | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A tematika, a felépítés és a módszer is teljesen ugyanaz sok tízezer oldalnál, akik ugyanezt a technikát használják Amerikában, amiről most itt szó lesz. Mégsem unalmasak, hiszen abból élnek, hogy naponta százezrek olvassák őket.

Fontos, hogy szakértővé is válj a saját piacodon, de induláshoz, ugródeszkának, gyorsítónak, önbizalomnövelőnek viszont tökéletes ez a különleges cikktípus, amit mozaikszóban VIRAL-nak neveztem el. Mi a titka és hogyan épül fel?

 

Rengeteg olvasót hoz anélkül, hogy meg kellene írnod: a VIRAL cikkről

 

Rengeteg olvasót hoznak anélkül, hogy meg kellene „írnod” őket. Miért az egyik legtökéletesebb cikktípus a blogod indulásakor?

 


 

A tudatlanok önbizalmával és nagy lelkesedéssel vetetted bele magad a blogolásba.

Mégis úgy érzed még van mit tanulnod és unalmas vagy.

Az unalom viszont veszélyes.

Mert olyan egyetemes élmény, melyet gyakran egyhangúságot jelent az elmében, a Psychology Today csak úgy hívja, hogy a „vágy krízise” itt olvashatsz róla.

 

Amikor írsz, akkor az olvasói vágy teljesítése a célod (információra vágyik, megerősítésre a döntésében, szórakoztató tartalomra vagy kételyei eloszlatására).

 

Ha jól választod meg a célcsoportodat, akkor már eleve megvan bennük a vágy arra, amiről a cikkeid szólnak, legfeljebb még nem tudják, hogy tőled kaphatják meg az adott választ.

Azonban, ha egy tartalom fogyasztása helyett vannak izgalmasabb alternatívák, akkor valószínűleg azokat választják az emberek.

Mit tehetsz ellene, főleg a blogod kezdeti startjánál?

 

 

Rengeteg olvasót hoznak anélkül, hogy meg kellene „írnod” őket

 

Egy olyan cikktípust mutatok neked, amivel akkor is sikeres lesz, ha direkt szabotálni akarnád. A legjobb az egészben, hogy ezek olyan cikkek, melyek rengeteg olvasót hoznak, anélkül, hogy meg kellene „írnod” őket.

 

Miről van szó? Elneveztem őket VIRAL cikkeknek.

 

V, mint várj, mindjárt mondom.

I, mint igyekszem, csak tarts ki.

R, mint rendkívüli a hatása.

A, mint azonnal látni fogod, mitől működik ennyire

és

L, mint …leírom, mindjárt írom, csak most ez lett a dobpergés helyett:

 

Szóval…

 

A titok, hogy nem egy cikket írunk, hanem több cikkből készítünk egyet. Méghozzá, olyan cikkeket használunk fel, amikről tudjuk, hogy korábban már sikeresek voltak.

 

Ezt úgy képzeld el, mint a kötelező olvasmányok összefoglalóit.

Azokat mindenki imádja.

 

Ezek olyan cikkek, amik egy helyre, felsorolásszerűen szedik össze a fontos tudnivalókat.

Keresel egy népszerű témát, vadászol hozzá cikkeket vagy infógrafikákat és készítesz egy olyan VIRAL cikket, amiben pontokba szedve publikálod a gyűjteményed.

Mint a főiskolai jegyzetek, amiket kincsként adnak körbe a diákok.

A témaválasztást sem bízzuk a véletlenre.

Pontosan tudni fogod, hogy a cikk témája érdekli a célpiacodat. Mert valami olyan dologról szól, ami érdekes, és ami megoldást kínál egy nagy problémájukra vagy kielégíti a kíváncsiságukat.

 

 

Egy ilyen VIRAL cikk így néz ki

 

Amúgy azért viral, mert magától terjed, mint a vírus.

A legfontosabb elemek:

 

1. Egy ütős címsor.

2. Egy gyors bevezető a tartalomról. Csak pár sor, egy bekezdés.

3. Jön az első cikk címsora és a cím alá a kép. Minél színesebb, élénkebb a kép, annál hatékonyabb.

4. A kép alá jön egy leírása a cikknek és a link az eredeti cikkre.

5. Majd jön a következő cikk címe, a kép, alá a leírás és az eredeti

poszt linkje.

 

 

Ebből készítünk minimum négy darabot vagy többet.

Minél több, annál jobb.

A cikked annál ütősebb lesz, minél több tartalomból állítod össze.

Minél több kép és minél több rövid leírás van benne, annál hatásosabb. Ha te már ebből is megértetted a lényeget, akkor erre születtél.

 

 

Hogyan épülnek fel a VIRAL tartalmak, jöjjenek a részletek

 

A tartalmat nem Te gyártod, hanem a netről szeded össze. Lényegében újragyártod a tartalmakat, külföldi vagy hazai források alapján.

Több tartalomból gyúrsz össze egy új és használható cikket.

Ez nem tartalomlopás, hiszen a forrást minden esetben feltünteted a cikkeidben. Így sem jogilag, sem erkölcsileg nincs akadálya a módszer használatának, hiszen akit jobban érdekel, akár még az eredeti cikkeket is elolvashatja (nem fogják).

 

Ennek a módszernek a két legismertebb nemzetközi szereplője a viralnova.com és a buzz feed.com. Ők dollármilliókat keresnek azzal, hogy csak ilyen cikkeket publikálnak.

 

 

Nem érdemes egy az egyben másolnod őket, mert a céljaitok nem azonosak. Ők sok látogatót akarnak, mert reklámokból élnek. Te minőségi látogatókat akarsz, mert a termékedet akarod eladni.

Őket csak azért hoztam fel példaként, hogy lásd, mennyire működik ez a módszer.

Kevés szöveggel és sok képpel vagy videóval dolgoznak. Minél színesebb, minél több a kép, annál jobb.

 

A VIRAL cikk felépítése:

 

  • Fordíts időt a cikk címének megírására (Miért fontos a cikked címe?).
  • Téma gyors bemutatása.
  • Használd az első cikk címét alcímként és tegyél képet a címsor alá.
  • Használd a második cikk címét alcímként és tegyél képet a címsor alá.

 

(És így tovább.)

Mit tegyél a cikk végére? Könyvemben erre is adok tippet.

A cikked címe után a bevezető következő, amit elolvasnak az emberek.

Ez olyan, mint a Google találati listáján az a pár sor, amiből könnyebben el tudd dönteni, érdemes-e rákattintanod vagy sem.

A VIRAL cikknél a bevezető talán pont olyan fontos, mint a címsor.

A statisztikák alapján az emberek 28%-a csak a bevezetőt olvassa el a cikkből. Ami leginkább azt jelenti, hogy a bevezető nem győzte meg őket vagy pont azt, hogy mindent elárult, így az olvasó elvesztette az érdeklődését, hogy tovább olvasson.

 

 

Érdekelnek gyakorlati példák?

 

A VIRAL cikkek úgy vannak felépítve, hogy gyorsan fogyaszthatóak, könnyen átláthatóak legyenek azáltal, hogy egy helyre gyűjtik össze az érdekes információkat.

Arról, hogyan érdemes ezt használnod és miért a legegyszerűbb módszer a friss hírekről vagy frissítésekről történő értesítés, egy külön fejezetben is foglalkozom vele a könyvemben.

 



 

Sőt, mutatok három olyan cikket, amik a felvázolt elvek alapján készültek el, így talán könnyebben meg tudod érteni a koncepció lényegét.

Igényes, kemény borítós, fűzött könyvem végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv. Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.

A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt.

 

Vissza

Címkék : olvasó, tartalommarketing, cikktípusok, VIRAL

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.