Száraz céges adatok, hogyan és miért használd fel az információkat a bizalomépítésre?

Kategória: TartalomMarketing | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

23 éves, kék a szeme és szereti a dinnyét.
Csupán információk sora egy emberről, mert információk, jellemzők, tények és adatok mindenkiről születnek. Rólad is.

Ehhez hasonlóan a vállalkozásod elsőre látszatra száraz infók listáját képes magából kiizzadni, holott valójában potenciális bizalomépítő lehetőségek tárháza. Vajon a legtöbben a maximális értéket és hasznot hozzák ki belőlük? Olyan cikktípust hoztam, amihez oly kevesen nyúlnak. Ugyanis nem tartják jó alapanyagnak. Kétféle vállalkozó létezik: aki tudja, hogyan használja fel őket és aki nem.

 

Száraz céges adatok, hogyan és miért használd fel az információkat a bizalomépítésre?


Mit kezdj a látszatra unalmas céges infókkal, hogy azzal támogasd a tartalommarketingedet és bizalmat építs?


Mielőtt belevágnék ebbe a cikkbe, muszáj kihangsúlyozni, hogy a tartalommarketing nem kampány, amit akkor veszünk elő a szekrényből, amikor szükségünk van rá.

Ez egy olyan szemlélet, ami meghatározza a vállalkozásod mindennapi kommunikációját. Nem noszogat, nyaggat, nyomul, hanem inkább motivál, inspirál, választ és értéket ad.

Egy módja annak, hogy rávedd egy cselekvésre, egy feléd megtett lépésre a bizalom útján az olvasókat, amely nem erőszakos, hanem a kiérdemelt figyelemre hajt.

A blogodnak és benne a cikkeidnek a legfontosabb szerepe, hogy tudást, értéket adjanak át. Itt jön a képbe egy olyan lehetőség, amire csak kevesen gondolnak. Azt vettem észre, hogy számos vállalkozó ezt a lehetőséget elveti, mert száraznak, érdektelennek és unalmasnak tartják.

Vagy úgy érzik, nem kellene villogniuk ezzel.

Más esetekben pedig példák tucatjait látom, mint jó példa. Nem véletlenül került bele a könyvebe is, mint cikktípus.
 

 

 

Befolyásolás és meggyőzés pusztán a cégadatokkal?

 

Tapasztalatom szerint a cikkeknél a legnagyobb nehézséget két dolog szokta okozni: az egyik az, hogy miről is írjál, a másik nehézség az, hogyan is írd meg az adott témát.

Ezért könyvemben összegyűjtöttem neked egy csokorba a legjobb cikktípusokat, hogy megkönnyítsem a tartalomírást. Ezt a részt még sokszor elő fogod venni, mert olyan, mint egy ötletgyűjtemény az ihlet mentes napokra.

 

A 29 cikktípusból most olyat emelek ki neked ebben a cikkben, amihez oly kevesen nyúlnak. Nem tartják jó alapanyagnak.

 

Robert Cialdini 6 alapelvet gyűjtött össze a befolyásolás meggyőzés eszközeire.

„Influence” (Hatás) című könyvében olyan igazságokat fektet le, amit te is tudsz kamatoztatni a kommunikációdban és abban, hogy megértsd az emberek hogyan és miért úgy viselkednek, ahogy.

Cialdini üzletkötők potyaáldozata volt a múltban, akik játszi könnyedséggel adták el neki a termékeiket; mígnem a szituáció arra sarkalta, hogy elkezdje keresni az emberekre ható pszichológiai elveket.

C.I.A. ügynököket megszégyenítő módon "beépített ügynökként" PR-cégeknél, adománygyűjtő szervezeteknél dolgozott; de még ingatlanügynök is volt. Tapasztalatai és kutatómunkái eredményeit „befolyásolási alapelvekként” fektette le.

Miért hoztam fel most ezt?

 

Száraz céges adatok, hogyan és miért használd fel az információkat a bizalomépítésre?

 

Ebben a cikkben megmutatom, hogyan miért is kellene felhasználnod a céges infókat magadról és hogyan gyűjtsd őket. Milyen infókat gyűjts össze a jövőben cikkalapnak és hogyan tálald azokat. Irány a labormunka. 

 


 

 

1. Adatok, eredmények, események – mit kezdj velük azon kívül, hogy léteznek?

 

Mindig lesznek Nálad nagyobb sztárok.

DE ha ezért nem publikálod a vállalkozásod eredményeit, óriási ziccert hagysz ki. Mert bizalomépítési eszközöket teszel kispadra.

Néha érdemes olyan posztot készítened, ami hasonló, mint a nagy start-up cégek negyedéves jelentései.

 

Ebben leírhatod,

  • hogyan teljesített a vállalkozásod,
  • mennyi új ügy feled lett,
  • mennyi számlát állítottál ki
  • és mekkora forgalmat értél el.

 

Ezek az adatok amúgy is nyilvánosak, így bárki utána tud nézni, aki csak akar. Egyszerűen csak fel kell mennie erre a kormányzati oldalra:

e-beszamolo.im.gov.hu.

Így semmi értelme titkolni az adatokat, inkább kovácsolj belőle előnyt és posztold ki saját magad. Ezzel azt kommunikálod, hogy átlátható a működésed és sikeres vagy. Mindenki egy sikeres céggel akar együtt dolgozni.

 

 

2. Száraz adatok jól és jó helyen tálalva

 

Száraz, számodra unalmas adatok, tények és számok.

Mennyit ver a pulzusod a legizgalmasabbtól? Pedig a legtöbbje magukért beszél. Gondolj csak bele,

 

  • a rendezvény, amire tavaly már a meghirdetett jegyvásárlási határidő lejárta előtt 12 nappal elfogytak a jegyek.
     
  • a kétszer annyi megrendelés a kampányod végén.
     
  • a tréning, aminek a végén 45%-kal elégedettebbek voltak a résztvevők, mint korábban.
     
  • a cég, ahol az ügyfelek 75%-a minimum 5 éve törzsvásárlónak számít.

 

 

Neked talán unalmasnak hat, de nézzük meg közelebbről, a pszichológia szemszögéből miért lehetnek égetően fontos kapaszkodók az olvasóid számára.

Létezik egy izgalmas elnevezés.

 

  • A hálózat-hatás, amely pszichológia ráhatásként hat mindannyiunkra.

 

Pontosan azt jelenti, hogy egy termék értéke annál nagyobb, minél több felhasználó használja.

Ha egy szoftvert már 3 millióan használnak (ennyi ember nem lehet hülye), sokkal nagyobb bizalmat nyújt, mintha csupán háromszázan használnák.

Így emelkedett anno fel a Skype, a Facebook, de már az Instagram is. Mi ebből a tanulság? Profibbnak, jobbnak és megbízhatóbbnak tűnsz az emberek szemében, ahogy nő a felhasználói bázisod.

 

 

Mit gyűjts és hogyan tálald?

Szoftvereid, programjaid segítségével gyűjtsd le a statisztikákat, jelezd a meglévő és a leendő felhasználóknak, hogy hányan használják a terméket, hány előfizetőd van, hányan értek el a termékeddel már több milliós bevételt.

Vagy hány főre emelkedett 1 hónap alatt a zárt Facebook-csoportod (ahol értéket adsz, hasznos tanácsokat), vagy éppen hányan vannak online, hányan olvasták a cikket – attól függően, hogy neked melyik passzol a folyamatodhoz. Váljon szokásoddá ezeknek az adatoknak a gyűjtése, használd fel őket a landing oldaladon, hírleveleidben, de akár egy cikkben is, ha a termékedről írsz. Hozd a számokat.

 

 

  • A társadalmi bizonyíték használata pontosan arról szól, hogy nem te mesélsz a termékedről, mert az marketing.

 

Hanem a vásárlód, mert az társadalmi bizonyíték.

Közösségben élő lények vagyunk, nagyobb bizalmunk van olyan termékek felé, amiket már mások kipróbáltak és pozitívan nyilatkoztak róla.

Nézd meg az eBay-t, ami remekül felhasználja a társadalmi bizonyítékok széles skáláját. A vásárlók véleménye segít a bizonytalan érdeklődőknek dönteni a vásárlásról.

Sőt, létezik egy helyi szolgáltatáskereső a Yelp. Ahol a statisztikák szerint 1 csillagnövekedés, mint értékelésnövekedés 6-9%-os bevételnövekedést eredményez.

A legtöbb ember úgy kerül rá a radarunkra, mint egy Tour de France potenciális sztár a dopping-teszten vagy átmegy rajta, vagy nem. Jellemző ránk, hogy egy szimpatikusabb személy kérése sokkal nagyobb aktivitást vált ki bennünk, adunk a szavára, mert van bennünk közös.

Hasonló az öltözetünk, hasonlóak a gesztusaink, az értékrendünk, a stílusunk.

A te célcsoportodra is bizonyára jellemző jó néhány momentum: hasonló viselkedés, szófordulat vagy gondolkodásmód.

 

 

Mit gyűjts és hogyan tálald?

Gyűjtsd a felhasználói visszajelzéseket az elégedett vásárlóktól, mert ezek a leggyakrabban használt társadalmi bizonyítékok. Ehhez pedig csak kérned kell.

A Facebook oldaladon is megkérheted a követőidet, hogy hagyjanak ott értékeléseket rólad.

Amikor ajánlást, visszajelzést helyezel ki a felületeidre, adj egy címsort, emeld ki a visszajelző adatait, jellemzőit, vágyait, félelmeit: ugyanis mindenki a magához hasonló embereket fogja keresni ezek közül.

 

 

  • Megbízhatósági plecsnik: ISO, EZO és társai

 

Talán nálad is fel van tüntetve az ISO, EZO és társai plecsnije.

De vajon van hozzáfűzni valód is, vagy csupán az információt helyezted ki? Bisnode ‘AAA’ Tanúsítvánnyal rendelkezők például Magyarországon csak cégek 0,63 százaléka jogosult.

Ez rettentően kevés.

Tehát ha bekerülsz ebbe a társaságba, annak oka van. Vér, veríték áll mögötte.
Hiszen a Bisnode előrejelző cégminősítése független szakértőként ismeri el céged stabilitását és megbízhatóságát. Amihez általában több száz változót vesz figyelembe.

Kiváló hitelképességet és rendkívül alacsony pénzügyi kockázatot jelent a gyakorlatban. Látod leírva mennyivel más? Ha egy webshopban kell kártyával fizetned, megadod az adataidat. Mert az online fizetésnél az elfogadóhely valamilyen tanúsítvánnyal rendelkezik.

Ez pedig bizalmat generál.

 

Mit gyűjts és hogyan tálald?

A különböző plecsniket sose csupán egy logókén tálald egyetlen felületeden se. Mindig legyen körítés, mit takar, miért előnyös a vásárlónak. Mit is jelent ez a valóságban a vásárlód szemszögéből.

Időben utal egy partner? Nincsenek fennakadások a rendelésben? Mérget vehet rá, hogy kézhez kapja a rendelt terméket?

 

 

  • Elért mérföldkövek: a haladás és fejlődés bizonyítékai

 

A növekedést és a céljaid elérését kivel szoktad megünnepelni? Emesével az asszisztenssel, a munkatársakkal vagy a követőiddel?

Ahogy a díjakat, úgy az elért mérföldköveidet is érdemes megosztanod a csatornáidon. Egyrészt visszajelzés arról, hogy fejlődsz, mész előre, nem egy stagnáló vállalkozás vagy. És arról, is, hogy céljaid vannak, amiket el is érsz.

A jövőben is számíthatnak rád, nem lehúzni készülsz éppen a rollót. Ez a cél lehet egy kitűzött mennyiségű bevétel, tanúsítvány megszerzése, valamekkora követőszám vagy rendelési mennyiség is.

 

Mit gyűjts és hogyan tálald?

Fotókat, videókat, tanúsítványokat, emléklapokat és mindennemű bizonyítékát az adott elért mérföldkőnek. Tálald egy cikk formájában, hogyan ünnepeltétek a 40. születésnapot, a 150. dolgozót, a tanúsítvány megszerzését, ami azt jelenti, hogy te már ennek és ennek számítasz.

 

 



Mihez kezdj a száraz céges információiddal, adataiddal?

 

Belegondoltál már, hogy miért olyan meggyőző egy tartalom, céges infó, honlapszöveg, illetve mitől ér el óriási eredményeket a tulajdonosa?

 

  • NEM azért, mert feltűnő színnel és fonttal van írva.
     
  • NEM azért, mert „az illetőnek kapcsolatai vannak, szerencsés, őt mindenki ismeri,” ő már így született. Több ezres követőtáborral.
     
  • NEM azért, mert rikító feltűnő dizájnnal van tálalva a tartalom.

 

 

Azért, mert meggyőző, eleme tudatosan átgondolt és tervezett. A tartalom mögött ott a tudás, ismeret, hogy az emberek hogyan működnek.

Vágyak, érvrendszerek, döntések. Jegyezd meg!

Minden impulzus, ami ér minket, befolyásol is minket, épp így van ez egy tudatosan felépített cikkel is.

Befolyásolási technikák alkalmazása, döntéselméletek ismerete nélkül ma nem tudod meggyőzni az embereket (mert mindenkinek vannak mozgatórugóik). Meggyőzés nélkül pedig nem leszel sikeres a bizalom megszerzésében, az értékesítési folyamatok lezárásában.

 

Az, hogy mitől értékesebb valami, számos részlettől függ.

 

Értéktöbbletet nyújthat maga az anyag is.

Egy aranyból készült fülbevaló többet ér egy fafülbevalónál, annak ellenére, hogy esetleg előállítása ugyanannyi időt vesz igénybe.

Léteznek értéktöbbletek, a kommunikáció célja pedig ezek láthatóvá tétele. Hogy megmutasd az olvasóidnak azt, mi a céged, vállalkozásod, terméked, szolgáltatásod értéktöbblete, ami más hasonló, alternatívában nem található meg.

Írj néhány céges eredményt, amit megoszthatnál a piacoddal!

Olyat, amire büszke vagy és az látszik belőle, hogy sikeres vagy.

 

Lehet ez bevételnövekedés, olvasók száma, cikkek száma, eladott termék, gyártott termék, díjak, szereplések.
 

 

Hogyan írj ezekből konkrét cikket? Ebben legkomplexebben könyvem lehet a segítségedre.

Élvezet lesz kézbe venned, mert igényes, kemény borítós, fűzött és végre olyan könyvet tartasz a kezedben, ami végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig.

Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.

Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató. A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt:

 

https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
 

https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban

 

Vissza

Címkék : márka építés, cikktípusok, szövegírás

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.