A legtriviálisabb lehetőség új olvasók szerzésére: a SEO (Keresőoptimalizálás). Amikor a Google kereső hoz a blogodra új olvasókat. De léteznek olyan SEO finomságok, amikkel elkényeztetheted a Google keresőt és ezáltal több látogatót szerezhetsz?
Milyen technikákkal szerezz látogatókat a blogodnak?
Blogcikkeid olvasók nélkül annyit érnek, mint három tepsi bejgli fogadóbizottság nélkül. Nincs, aki fogyassza, nincs, aki dicsérjen; nincs, akiben jó benyomást kelthetnél remek szakácsi tehetséged kapcsán.
De a való életben pénzt és megrendeléseket is veszítesz, mert nincs haszna az írásodnak. Tudom, hogy milyen érzés, amikor szorít a cipő, amikor az izmosodás folyamatát szeretnéd megtapasztalni a szakmai blogodban, de zsákutcába kerülsz.
Milyen technikákkal szerezz látogatókat a blogodnak?
Ha valami igaz a tartalommarketingre, akkor ez az.
A Google imádja.
Alapvetően nehéz a SEO szakma és napról napra nehezebb lesz egy adott kulcsszóra előre kerülni. A Google évente több mint 3200 algoritmusváltoztatást hajt végre. Mindig számíthatunk változásra.
Szerencsére nem is a kulcsszóverseny a célod.
A cél az, hogy minél több ember találjon rá a blogodra az írásaidon keresztül. Ehhez pedig stratégia szükséges, mert a marketingstratégiában sincs olyan, hogy „majd menet közben kitaláljuk”, hogyan tovább.
A Forrester szerint:
„A tartalommarketing olyan marketingstratégia, ami márkaigényt teremt és érdeklődést kelt fel, kapcsolatot ápol a fogyasztóival azáltal, hogy olyan tartalmat hoz létre (vagy oszt meg), amelyek közvetlenül értékesek és a fogyasztói érdeklődést elégítik ki.”
A SEO szakemberek szerint a keresőoptimalizálásban a pezsgőbontásra érett siker alapvetően két dolog eredménye: linkek és tartalom.
A tartalom nélkül nem tud rangsorolni egy honlap. Arra, hogy bizonyos témákra egy adott tartalom jöjjön fel egy kereső személynek olyan technikai részletek is szerepet játszanak, mint például az URL-struktúra átláthatósága és kulcsszavakban gazdag mivolta vagy a multimédiás tartalmak nélkülözése (pl. Adobe Flash Player).
A Google szemében a piros pontok leginkább:
A magas minőségű tartalom és a linkek kiépítése a két legfontosabb tényező, amelyet a Google egy weboldal rangsorolásához használ. (Forrás: Search Engine Watch, 2016) Andrey Lipattsev, a Google keresési minőségügyi vezetőjének véleménye.
Tartalmaidat illetően folyamatosan újak születnek, rengeteg szöveg, kép és videó kerül a honlapodra? Nos, a Google robotnak ez maga a digitális orgia, nem győz vele betelni és néha még az elfojtott nyögéseit is hallani.
Viszont, ha a látogatód szinte azonnal visszafordul és nem tölt időt az oldaladon, nem olvas, nem jár vissza, akkor nincs az a SEO-trükk, amivel előrébb kerülhetnél. Ha jól írsz, akkor az emberek, rátalálnak az üzleti blogodra, ott időt töltenek, olvasnak, kattintgatnak, talán még vissza is járnak hozzád.
Ettől a Google teljesen magabiztossá válik abban, hogy téged kell előre tolnia a találati listán. A Google sosem vált volna az első számú keresőmotorrá a világon anélkül, hogy a felhasználói élményt ne tette volna prioritássá.
Gyárts tartalmat, mindegy, hogy milyet, mert a tartalom a király.
Nos, nem egészen.
A legtöbb karakterrel még nem fogsz örömittasan nyerni. Ha nem csupán a mennységre, de a minőségre is törekedsz, máris nagyobb eséllyel indulsz neki a küldetésnek.
Szeretik vagy imádják a cikkeidet?
Ma viszont zajban kommunikálsz. A Google szerint Légy ott!, Légy hasznos!, Légy gyors! Az emberek az azonnali releváns és minőségi információ keresését kezdeményezik.
A forgalom illetve a látogatók tehát a blogod számára az éltető oxigént jelentik! Új érdeklődőket ad, edukálja a célcsoportodat, bizalmat hoz létre bennük, választ ad a potenciális vásárlók kérdéseire, ápolja a kapcsolatot velük
…és termeli a bevételt, neked.
A felhasználói élmény ráadásul 2021-től a Google rangsorolási tényezőjévé válik. A Google hivatalos blogoldalán jelentette be új algoritmusát: az Oldal-élmény algoritmust, mely aloldalszintű lesz (minden aloldalad, minden cikked URL-szerűen górcső alá kerül).
A Google célja ezzel az, hogy „a felhasználók elkötelezettebbé váljanak és kevesebb fennakadással tudjanak tranzakciókat folytatni.”
Alapszabály, hogy amit az olvasóid imádnak, azt a Google is imádja és még több olvasót küld ajándékba. Vannak persze olyan technikák, amikkel ezt csiszolhatod, finomhangolhatod és még többet hozhatsz ki a keresőből.
Hogyan szerezz egyre több olvasót? Íme a SEO finomságok, amikkel elkényeztetheted a Google keresőt.
Beszédes URL címek
Fontos a kereső számára a cikked URL címe. Nem mindegy, hogy a „12 tökéletes palacsintarecept” című cikked URL címe beszédes vagy nem beszédes.
Ilyen a beszédes URL:
www.oriaspalacsinta.hu/12-tokeletes-palacsintarecept
Ilyen a nem beszédes URL:
www.orispalacsinta.hu/cikkek.php?item=21
Gyakorlatilag erről nincs is mit írni, ezt szinte minden blog tudja.
(Amelyik nem, azt felejtsd el!). A legtöbb szoftver arra is képes, hogy nemcsak automatikusan alakítja beszédes URL címmé a cikked címsorát, de saját magad is kitalálhatsz egyedi elnevezést.
Senki sem olvassa a cikkeidet? A megoldás a speciális cikkek feltuningolása, hogy még több olvasód legyen.
Még ne öld meg a blogod! – ehelyett egy különleges módszerrel adj neki defibrillátoros újraélesztést.
Az ötletet Brian Dean-től vettem, aki egy részletes cikket szentelt e különleges módszernek, ugyanis a hatékonysága elképesztő.
Neki 206,7 %-os forgalomnövekedést hozott ingyen, csak a Google keresőből. Olvass a lépésekről bővebben ebben a cikkemben.
Kíváncsi volnál még további SEO-technikákra?
Gyakorlatias, konkrét példákkal és képernyőfotókkal hoztam neked hasznos mankókat a könyvemben. Mert van egy klassz hírem: TOVÁBB OLVASHATSZ.
Élvezet lesz a kezedbe venni az igényes, kemény borítós, fűzött könyvemet, amiben bővebben olvashatsz arról, hogy:
1. Legyen beszédes a cikkeid URL címe.
2. Használj automatikusan frissülő sitemap.xml és news sitemap.xml–t.
A lényege, hogy a blogod tartalmáról készül egy speciális xml fájl, ami tartalmazza az összes cikked URL címét. Ezt kell beküldened a Google Webmaster Tool-ba, hogy minden cikkedet szinte azonnal megtalálja a Google.
És a Google-nek van egy hírkeresője, ami meglepően népszerű. Nem egyszerű bekerülni oda, de ha sikerül, akkor teljesen új kapuk nyílnak meg előtted.
3. Legyen AMP verziója a cikkeidnek, ez arról szól, hogy a Google egy új HTML szabványt dolgozott ki mobiltelefonokra. Mivel az üzleti blogod erősen hírjellegű oldal, ezért neked is használnod kell az AMP technológiát. Mutatom, hogyan.
4. Töltsd ki a képek leírását (alt tag), hogyan és miért fontos ez?
5. Használj címkéket a cikkeidnél, WordPress esetén címkefelhőt.
6. Ne használj erőszakos linképítést, mit jelent ez? Linképítés mítosza. Csináld vagy ne csináld?
7. Frissítsd és tuningold fel a cikkeidet, mégis hogyan, milyen lépéseket kövess?
8. Találd meg a megfelelő cikkeidet, ezt hogyan csináld?
9. Frissítsd az elavult információkat, miért fontos ez?
10. Tedd hatékonyabbá a cikked felépítését, hogyan állj neki? Hogyan jön itt a képbe a történetmesélés, az olvasói kérdések, a vizuális feltunningolás, az újrapublikálás vagy a bónuszlépések adása az olvasók részére?
Végre olyan könyvet tartasz a kezedben, ami végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.
Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató. Ráadásul olvasmányos, baráti csevejre emlékeztető lazasággal megspékelt tartalmat olvashatsz minden fejezetben.
A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt: tartalommarketingagyakorlatban.hu/
Akár 1 munkanap és ott is lesz nálad.
Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:
https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.
Adatkezelési szabályzat | ASZF