Új olvasók a blogodnak, a SEO finomságok segítségével

Kategória: Google | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A legtriviálisabb lehetőség új olvasók szerzésére: a SEO (Keresőoptimalizálás). Amikor a Google kereső hoz a blogodra új olvasókat. De léteznek olyan SEO finomságok, amikkel elkényeztetheted a Google keresőt és ezáltal több látogatót szerezhetsz?

 

Új olvasók a blogodnak, a SEO finomságok segítségével


Milyen technikákkal szerezz látogatókat a blogodnak?


Blogcikkeid olvasók nélkül annyit érnek, mint három tepsi bejgli fogadóbizottság nélkül. Nincs, aki fogyassza, nincs, aki dicsérjen; nincs, akiben jó benyomást kelthetnél remek szakácsi tehetséged kapcsán.

De a való életben pénzt és megrendeléseket is veszítesz, mert nincs haszna az írásodnak. Tudom, hogy milyen érzés, amikor szorít a cipő, amikor az izmosodás folyamatát szeretnéd megtapasztalni a szakmai blogodban, de zsákutcába kerülsz.

Milyen technikákkal szerezz látogatókat a blogodnak?

 

 

A tartalommarketing a Google nyíltan vállalt szeretője

 

Ha valami igaz a tartalommarketingre, akkor ez az.

A Google imádja.

Alapvetően nehéz a SEO szakma és napról napra nehezebb lesz egy adott kulcsszóra előre kerülni. A Google évente több mint 3200 algoritmusváltoztatást hajt végre. Mindig számíthatunk változásra.

Szerencsére nem is a kulcsszóverseny a célod.

A cél az, hogy minél több ember találjon rá a blogodra az írásaidon keresztül. Ehhez pedig stratégia szükséges, mert a marketingstratégiában sincs olyan, hogy „majd menet közben kitaláljuk”, hogyan tovább.

 

A Forrester szerint:

 

„A tartalommarketing olyan marketingstratégia, ami márkaigényt teremt és érdeklődést kelt fel, kapcsolatot ápol a fogyasztóival azáltal, hogy olyan tartalmat hoz létre (vagy oszt meg), amelyek közvetlenül értékesek és a fogyasztói érdeklődést elégítik ki.”

 

 

A SEO szakemberek szerint a keresőoptimalizálásban a pezsgőbontásra érett siker alapvetően két dolog eredménye: linkek és tartalom.

A tartalom nélkül nem tud rangsorolni egy honlap. Arra, hogy bizonyos témákra egy adott tartalom jöjjön fel egy kereső személynek olyan technikai részletek is szerepet játszanak, mint például az URL-struktúra átláthatósága és kulcsszavakban gazdag mivolta vagy a multimédiás tartalmak nélkülözése (pl. Adobe Flash Player).

 

A Google szemében a piros pontok leginkább:

  • a minőségi tartalomra
  • és a látogatói elégedettségre járnak.

 

 

A magas minőségű tartalom és a linkek kiépítése a két legfontosabb tényező, amelyet a Google egy weboldal rangsorolásához használ. (Forrás: Search Engine Watch, 2016) Andrey Lipattsev, a Google keresési minőségügyi vezetőjének véleménye.

 

 

Tartalmaidat illetően folyamatosan újak születnek, rengeteg szöveg, kép és videó kerül a honlapodra? Nos, a Google robotnak ez maga a digitális orgia, nem győz vele betelni és néha még az elfojtott nyögéseit is hallani.

 

 

Viszont, ha a látogatód szinte azonnal visszafordul és nem tölt időt az oldaladon, nem olvas, nem jár vissza, akkor nincs az a SEO-trükk, amivel előrébb kerülhetnél. Ha jól írsz, akkor az emberek, rátalálnak az üzleti blogodra, ott időt töltenek, olvasnak, kattintgatnak, talán még vissza is járnak hozzád.

Ettől a Google teljesen magabiztossá válik abban, hogy téged kell előre tolnia a találati listán. A Google sosem vált volna az első számú keresőmotorrá a világon anélkül, hogy a felhasználói élményt ne tette volna prioritássá.

 

 

Ne hozz létre tartalmakat, ha így állsz hozzá

 

Gyárts tartalmat, mindegy, hogy milyet, mert a tartalom a király.
Nos, nem egészen.

A legtöbb karakterrel még nem fogsz örömittasan nyerni. Ha nem csupán a mennységre, de a minőségre is törekedsz, máris nagyobb eséllyel indulsz neki a küldetésnek.

Szeretik vagy imádják a cikkeidet?

 


Középszerű ötletrohanások, vagy komoly kutatómunka áll mögöttük? Ha a blogod csupán generálja a tartalmakat – tartalommarketing-stratégia nélkül – az hamis elégedettségérzést okoz benned: te igenis írsz.

 

Ma viszont zajban kommunikálsz. A Google szerint Légy ott!, Légy hasznos!, Légy gyors! Az emberek az azonnali releváns és minőségi információ keresését kezdeményezik.

A forgalom illetve a látogatók tehát a blogod számára az éltető oxigént jelentik! Új érdeklődőket ad, edukálja a célcsoportodat, bizalmat hoz létre bennük, választ ad a potenciális vásárlók kérdéseire, ápolja a kapcsolatot velük

 

…és termeli a bevételt, neked.

 

A felhasználói élmény ráadásul 2021-től a Google rangsorolási tényezőjévé válik. A Google hivatalos blogoldalán jelentette be új algoritmusát: az Oldal-élmény algoritmust, mely aloldalszintű lesz (minden aloldalad, minden cikked URL-szerűen górcső alá kerül).

 

A Google célja ezzel az, hogy „a felhasználók elkötelezettebbé váljanak és kevesebb fennakadással tudjanak tranzakciókat folytatni.”

 

 

Mik azok a technikák, amire a Google még több olvasót küld ajándékba?

 

Alapszabály, hogy amit az olvasóid imádnak, azt a Google is imádja és még több olvasót küld ajándékba. Vannak persze olyan technikák, amikkel ezt csiszolhatod, finomhangolhatod és még többet hozhatsz ki a keresőből.

Hogyan szerezz egyre több olvasót? Íme a SEO finomságok, amikkel elkényeztetheted a Google keresőt.

 

 

Beszédes URL címek

 

Fontos a kereső számára a cikked URL címe. Nem mindegy, hogy a „12 tökéletes palacsintarecept” című cikked URL címe beszédes vagy nem beszédes.

 

 

Ilyen a beszédes URL:

www.oriaspalacsinta.hu/12-tokeletes-palacsintarecept

 

Ilyen a nem beszédes URL:

www.orispalacsinta.hu/cikkek.php?item=21

 

Gyakorlatilag erről nincs is mit írni, ezt szinte minden blog tudja.

(Amelyik nem, azt felejtsd el!). A legtöbb szoftver arra is képes, hogy nemcsak automatikusan alakítja beszédes URL címmé a cikked címsorát, de saját magad is kitalálhatsz egyedi elnevezést.

 

 

Senki sem olvassa a cikkeidet? A megoldás a speciális cikkek feltuningolása, hogy még több olvasód legyen.

 

Még ne öld meg a blogod! – ehelyett egy különleges módszerrel adj neki defibrillátoros újraélesztést.

Az ötletet Brian Dean-től vettem, aki egy részletes cikket szentelt e különleges módszernek, ugyanis a hatékonysága elképesztő.

Neki 206,7 %-os forgalomnövekedést hozott ingyen, csak a Google keresőből. Olvass a lépésekről bővebben ebben a cikkemben.

 

 

Kíváncsi volnál még további SEO-technikákra?

Gyakorlatias, konkrét példákkal és képernyőfotókkal hoztam neked hasznos mankókat a könyvemben. Mert van egy klassz hírem: TOVÁBB OLVASHATSZ.

 

 

Élvezet lesz a kezedbe venni az igényes, kemény borítós, fűzött könyvemet, amiben bővebben olvashatsz arról, hogy:

 

1. Legyen beszédes a cikkeid URL címe.

 

2. Használj automatikusan frissülő sitemap.xml és news sitemap.xml–t.

A lényege, hogy a blogod tartalmáról készül egy speciális xml fájl, ami tartalmazza az összes cikked URL címét. Ezt kell beküldened a Google Webmaster Tool-ba, hogy minden cikkedet szinte azonnal megtalálja a Google.

És a Google-nek van egy hírkeresője, ami meglepően népszerű. Nem egyszerű bekerülni oda, de ha sikerül, akkor teljesen új kapuk nyílnak meg előtted.

 

3. Legyen AMP verziója a cikkeidnek, ez arról szól, hogy a Google egy új HTML szabványt dolgozott ki mobiltelefonokra. Mivel az üzleti blogod erősen hírjellegű oldal, ezért neked is használnod kell az AMP technológiát. Mutatom, hogyan.

 

4. Töltsd ki a képek leírását (alt tag), hogyan és miért fontos ez?

5. Használj címkéket a cikkeidnél, WordPress esetén címkefelhőt.

6. Ne használj erőszakos linképítést, mit jelent ez? Linképítés mítosza. Csináld vagy ne csináld?

7. Frissítsd és tuningold fel a cikkeidet, mégis hogyan, milyen lépéseket kövess?

8. Találd meg a megfelelő cikkeidet, ezt hogyan csináld?

9. Frissítsd az elavult információkat, miért fontos ez?

10. Tedd hatékonyabbá a cikked felépítését, hogyan állj neki? Hogyan jön itt a képbe a történetmesélés, az olvasói kérdések, a vizuális feltunningolás, az újrapublikálás vagy a bónuszlépések adása az olvasók részére?

 

Gyakorlatias, részletes válaszokat találsz a könyvemben.

 



 

Végre olyan könyvet tartasz a kezedben, ami végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.

Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató. Ráadásul olvasmányos, baráti csevejre emlékeztető lazasággal megspékelt tartalmat olvashatsz minden fejezetben.

 

A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt: tartalommarketingagyakorlatban.hu/

Akár 1 munkanap és ott is lesz nálad.
Csatlakozz a zárt Facebook-csoportunkba is, hogy segítséget kaphass az olvasottak gyakorlatba ültetésével kapcsolatban:

 

https://www.facebook.com/groups/tartalommarketingagyakorlatban

 

Vissza

Címkék : seo, olvasó, látogatószerzés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.