Mindenki részt vesz a Headline (címsor) Olimpián, és ha nem hozod el az aranyérmet, akkor nyögvenyelősen fogod felkelteni a célközönség figyelmét.
Itt nem csak a blogbejegyzésekről beszélünk – mert esetleg még nem írsz blogot –, de a közösségi médiában közzétett bejegyzések címsorairól, hírlevélre való feliratkozási csalikról és még rengeteg mindenről. A legjobb címek arra késztetik az olvasókat, hogy folytassák az olvasást. Hogyan teszi ezt az előnyt kínáló direkt tartalom?
A címsorok beindítják bennünk a kognitív folyamatot. Hogyan bírnak olvasásra a direkt címsorok?
A blogcikkek kapcsán az egyik megoldandó problémám a kezdetek kezdetén az volt, hogyan lehetne olyan címeket adni a cikkeimnek, amikre felfigyelnek az emberek.
Ha megfigyeled a közösségi médiát, egy nyomtatott újságot, látni fogod, hogy a címsor megpróbálja összefoglalni a témát, megpróbál érdeklődést kelteni, azonnali igényeket kielégíteni és felhívni a figyelmet.
Még egy hír esetében is igaz, hogy az első ízelítője a főcím.
A címsorok bemutatják, keretezik és kontextusba helyezik a tartalmat. Jelentőséget adnak „valaminek” (egy témának), kommunikálnak.
A főcím az első benyomás és kritikus barométer az olvasók számára a cikket tartalmazó információkkal kapcsolatban.
Egy cikk címéből bizonyos következtetéseket vonunk le. Hiába jó és hasznos a tartalom, ha ez nem derül ki a címéből.
Ogilvy, a reklámszakma híres személye egy tesztet végzet még az internet kora előtt a címsorokkal kapcsolatban. Tipikus címsorai még ma is, tehát a social media világában is működnek.
Azt emberi pszichére hatnak.
Meglátása szerint a hasznos mindig hatásosabb lesz a friss hírnél, és az újdonság is a kíváncsiság felkeltésénél.
Ezért olyan sikeres az előnyre épülő címsoradás.
Mit szeretnél, ha olvasód kivonna a tartalomból?
Útmutató címsoroknak is nevezik a direkt címsorírást.
Az ilyen típusú címsor megtanítja az olvasóknak, hogyan tanulhatnak meg új készségeket vagy oldhatnak meg egy problémát a cikkben felsorolt lépéseken keresztül.
A „hogyan kell” címsorokhoz segíthetsz rávilágítani arra is, hogy az adott cikk miért lehet számukra előnyös.
Biztosan te is találkoztál már hasonló címekkel, csak a tudatosságot nem fedezted fel bennük.
Amikor érdekes igéket és mellékneveket adnak hozzá.
„A legfontosabb termék, amelyet ma a bio piacon vásárolsz.”
Ebben a címsorpéldában egy melléknevet főnévvel kombinálunk. Próbálj meg egy nem szokványos jelzőt választani, hogy a címsor igazán egyedi legyen.
Esetleg mindezt tedd úgy, hogy kérdést teszel fel vagy összehasonlítást végzel.
Alternatív megoldásként kimondanak egy ellentmondásos véleményt.
Mac vs PC: melyik a gyorsabb?
A legjobb címek némelyike egy összehasonlítást pedzeget. A fogyasztók általában úgy döntenek egy termékről a vásárlásnál, hogy egy terméket összehasonlítanak a versenytársával, és nagyjából ugyanúgy döntik el azt is, hogyan töltik az idejüket.
Elérnek egy fájdalompontot.
Csökkentsd zsírzónáid: Fogyj 7 kg 7 nap alatt
A súlyfelesleggel küzdők állandó keresztje.
Íme, amit nem tudsz az elektromos autókról, amelyek tönkretehetik a költségvetésed
Azt akarja, hogy az olvasó tudja, hogy azzal, hogy nem képezi magát, veszélyes vagy bizonytalan helyzetbe hozza magát.
Direkt címsorok.
Ezek az előnyt tartalmazó címsorok nemcsak figyelemfelkeltőek, értéket kínálnak az olvasónak, de előkvalifikálják az olvasót. Ha nem érdekes számára például a „megtakarításának növelése”, akkor nem nyitja meg a cikket.
Azok, akik megnyitják, nagyobb arányban fognak átkattintani, feliratkozni a csali termékedre vagy rendelni a belépő termékedből.
A cikk címe előkvalifikálja, vagyis leválogatja az olvasókat.
Hozzád már csak az értékes réteg jut el.
1. [szám] valamilyen [könnyű, gyors, egyszerű, kreatív] módszer/út/mód, hogy csinálj valami érdekeset
Példák erre a címsor típusra:
Ezekben a címsorokban az a közös, hogy egy előnyt kínálnak fel, méghozzá gyorsan emészthető, megszerezhető formában. Ha foglalkoztat az adott probléma, és kevés időm van (mindenkinek), akkor ellenállhatatlanul fog vonzani az ilyen címsor.
Azok lesznek a legjobb vevőid, akiket ezekkel a címsorokkal vonzol be az üzleti blogodra.
Ez az egyik legjobb cím, amikor érdekes tanácsokat adsz az olvasóidnak. Ha tudod a fájdalompontját – nyert ügyed van, nincs idő! nincs pénz! nincs energia! – a cikkel segíteni fogsz az embereknek megoldani.
Koncentrálj egy súlyos fájdalompontra!
Mi viszket nekik igazán?
Amint a fenti példákból látható, ezzel a címsorral lehetsz konkrét vagy homályos. Nem az a fajta homályos, amely zavarba ejti vagy érdektelenné teszi az olvasókat, hanem az, ami inkább kíváncsiságot kelt.
Figyelj! Mert lehetsz túl homályos és túl konkrét is.
Nem mindegy, hogy ígéretet adsz a címsorokban, és okot ad az olvasóknak a kattintásra; vagy lelövöd a hírt, a poént. Ha túl konkrét vagy, még a legjobb címekre sem fognak kattintani, mert az olvasók nem gondolják, hogy mást is tanulni fognak abból, mint a címben leírt „lényeg”.
SEGÍTŐ FELADAT: Írj ide 4 olyan direkt címsort a saját piacodnak, ami erre a mintára épül
12 könnyű …
7 gyors…
16 egyszerű …
31 kreatív …
A másik legnépszerűbb címsor a hogyan.
2. Hogyan csinálj valamit …
Példák erre a címsor típusra:
• Hogyan add el a kézzel készített termékeid?
• Hogyan nevelj avokádót, magról?
• Hogyan tartsd borotvaélesen a konyhakéseid?
• Hogyan írj ütős címsorokat?
• Hogyan érem el, hogy tovább olvasd a példamondataim?
• Hogyan lesznek új vevőid, amint elkezdesz üzleti blogolni?
• Hogyan szerezz 1.000 új olvasót a blogodnak 30 perc alatt?
Ezekben a címsorokban az a közös, hogy előnyt kínálnak fel, méghozzá megoldással. Ha foglalkoztat az adott probléma és szeretnéd megoldani, akkor érdekel minden információ a témával kapcsolatban.
SEGÍTŐ FELADAT: Írj most 3 olyan direkt címsort a saját piacodnak, ami erre a technikára épül: Hogyan….
Íme néhány tipp a sikeres címsorok megírásához:
A célcsoport feltérképezéséhez, a címsorírás gyakorlatias és egyszerű lépéseinek megismerésében, az olvasók megszerzésében és megtartásában segít a könyvem.
Sikeres cikkekhez tudnod kell, hogy mitől lesz igazán jó a cikked címsora és hogyan írj ilyet. Ebben segítek neked a Tartalommarketing a gyakorlatban c. könyvemmel, amely egy Útmutató is az izgalmas szakmai tartalomíráshoz.
Olyan kérdéseket pásztáz és előnyöket kínál, mint
Mindezekre (is) választ kaphatsz a könyvemből.
Kemény borítós, fűzött könyv, melyben nemcsak a válaszokat találod meg, de azt is megtudhatod:
Végre olyan könyvet tartasz a kezedben, ami végig fogja majd a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv.
Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.
A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt: https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.
Adatkezelési szabályzat | ASZF