White paper a tartalommarketing-stratégiában

Kategória: Ötletből - Siker | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A white paper népszerű és hatékony eszköz a tartalommarketing számára. Felhasználható arra, hogy márkádat gondolatvezetőként pozicionálhasd, hasznos és meggyőző kutatásokkal és információkkal szolgálj a termékeidről és szolgáltatásaidról. Miért jelent a white paper marketing jelentős kiegészítést a tartalommarketing stratégiádban és mi is ez pontosan?

White paper a tartalommarketing-stratégiában

 

Mi az a fehér könyv? Tudod mit, maradjunk a white papernél, így fogsz vele találkozni gyakrabban.


Ha keresed a lapát nyelét…

Egy white paper egészen más, mint egy blogbejegyzés, vagy egy sima standard e-book. Mégis a tartalommarketing szempontjából ő is fenn van a fedélzeten; és tolhatja neked a hátszelet rendesen. Mert a tartalommarketingről talán már te is tudod, hogy a gyakorlatban hatékony, innovatív, profitábilis.

A white paper egy mélyreható jelentés vagy útmutató egy adott témáról és az azt körülvevő problémákról.

Oktat. Segít.

Segít egy kérdés megértésében és megoldásában.

 

 

A white paper nem egy blogcikk?

 

A white paper meghatározása iparágonként nagyon eltérő, ami kissé zavaró lehet azok számára, akik vállalkozásuk részére létre akarnak hozni végre egy white papert.

Most inkább a marketing oldaláról érdekes a számunkra, a marketing világában tulajdonképpen egy hosszú tartalom, hasonlóan az e-könyvhez. A kettő közötti különbség az, hogy a white paper általában technikai jellegű és mélyrehatóbb. A benne szereplő tényeket és véleményeket gyakran eredeti kutatások vagy statisztikák támasztják alá, amelyeket megbízható forrásokból gyűjtenek össze.

Hosszabb, velősebb, mélyrehatóbb az ebédszünetben összetákolt középszerű gondolat-ömlengés helyett.

 

A white paper könnyen felismerhető olyan módon is, hogy táblázatokban, grafikonokban, és más módon jeleníti meg az adatokat.

 

Amióta a tartalommarketing színpadra lépett, az üzleti érdeklődés felkeltését célzó nem promóciós tartalmak létrehozása és terjesztése mellett a white paperek is népszerűek lettek.

 

A white papered tehát legyen meggyőző, hiteles, egy mélyreható jelentés egy adott témáról, amely problémát jelent az olvasóknál és megoldást kínál.


Általa tömören tájékoztathatod az olvasókat egy összetett kérdésről, B2B (business-to-business) területén használhatod ügyfelek generálására, gondolkodási attitűd kialakítására, illetve a potenciális ügyfelek tájékoztatására és meggyőzésére.

 

A white paper a tartalommarketing egyik formája.

 

 

A „háttér” típusú white paperrel mélyebben ismertetheted meg a terméked, szolgáltatásod vagy módszertanod előnyeit.

De közelíthetsz vele a problémamegoldás felől is, amelyben egy, a szakmádat érintő általános probléma megoldásán keresztül vezeted végig az olvasódat. Egyszerűen összefoglalhatod a hasznos statisztikákat és információkat is a területed vagy iparágad állapotáról.

 

Erre jó példa a Tartalommarketing Intézet 2018. évi tartalommarketing-költségvetése és trendei.

 

Bármilyen típusú anyagot is gyártasz, a tartalom mindig arra szolgál, hogy bemutassa szakértelmed egy adott területen. A célcsoportod információt és hiteles forrást keres – egy vállalkozást, amelyről úgy gondolja, hogy alapos ismeretekkel rendelkezik egy témában.

 

A legjobb marketing az, amelyikről nem érzed, hogy marketing. – Tom Fishbourne

 

Az Eccolo Media B2B technológiai tartalomfelmérésében részt vevő válaszadók több mint fele arról számolt be, hogy egy white papert olvasott egy vásárlási döntés meghozatala előtt.

 

 

Hogyan ne dőlj neki egy white papernek?

 

A white paper célja az, hogy tények és bizonyítékok alapján meggyőzze a bírót.

Érted, ugye?
Bizonyítod. Meggyőződ az olvasódat.

Nem pedig elmondod a világnak, miért kell az embereknek most megvásárolniuk a termékedet.
 

NEM. ÍGY. MŰKÖDIK.

 

 

1. Válaszd ki a megfelelő témát

Pofonegyszerű. Záptojásból nem lesz finom rántotta.

Az olvasóiddal rezonáló téma nélkül valószínűleg nem fogja elolvasni egyikük sem. A megfelelő téma kiválasztásakor három fontos szempontot vegyél figyelembe:
 

  1. Olyan téma legyen, amiről képes vagy írni.
  2. Olyan téma, ami a közönség érdeklődését kiváltja.
  3. Olyan téma, amely körül még kevés tartalom készült, és ezzel kitöltöd a " tartalmi rést ".

 

 

2. Határozd meg közönséged, az olvasótáborod

A közönség meghatározása kéz a kézben jár az előző ponttal. Szóval milyen emberek olvassák el a white papert? Profi szakemberek, akik kívülről fújják a témát? Vagy elveszettek benne, mint Tom Hanks a Számkivetett c. filmben?
 

Ennek ismerete elősegíti a használni kívánt „hang” meghatározását és azt, hogy az iparág-specifikus zsargon megfelelő lesz-e. Szűkíti vagy épp tágítja a bevonandó kutatás körét.

A white paper tartalomjegyzéke körülbelül így néz ki:

 

Bevezetés

Problémanyilatkozat

I. megoldás

II. Megoldás

III. Megoldás

Következtetés

 

 

3. Tartsd észben, hogy különbözik a blogbejegyzésektől és az e-könyvektől

 

A tartalommarketing zászlója alatt tulajdonképpen itt sincs sales.

Rengeteg hasznos információt adsz, amely értékes lesz az olvasók számára, még akkor is, ha nem válnak vásárlóvá azonnal.

Ha rapid és interaktív módszert keresel az értékek bemutatására, akkor a white paper nem az egyetlen lehetőség. Vannak e-könyvek és blogbejegyzések is – ezek mindegyikének különbsége van a white paperhoz képest.
 

Ami igazán megkülönbözteti ezeket az írásokat, az az egyes tartalmak mérete, megjelenése és a ráfordított idő is. Míg a blogbejegyzések és az e-könyvek írása néhány órától néhány hétig tarthat, addig egy klassz white paper tanulmány néhány hét és néhány hónap közé eshet.

 

Komolyabb hangnem. Mélyebb kutatás, mint egy blogbejegyzés vagy egy e-könyv esetében.

 

Illusztrációkkal, táblázatokkal és hivatkozásokkal együtt címoldallal, tartalomjegyzékkel, rövid összefoglalóval, a probléma taglalásával, egy megoldás vázolásával és következtetéssel megspékelve.

 

Profi, komoly, jól megírt és szerkesztett.

 

Ha profi vagy, akkor grafikussal tervezteted az oldal elrendezését, képeinek, betűtípusainak és színének megtervezését is.

A white paper részletesebb és alaposabb, mint a blogbejegyzések vagy az e-könyvek. Ez miatt szárazabb és formálisabb lehet, ám ez nem azt jelenti, hogy unalmasaknak is kell lenniük.

Létezik egy népszerű csapda velük kapcsolatban, mellyel könnyen megcsúszhatsz itt is, és máris a nyúlüregben találhatod magad:

ha a statisztikákat mankóként használod és nem tartod fenn az érdeklődést.

 

White paper-készítés kapcsán bővebb infót olvashatsz a Hubspot blogjában.
A White paper elkészítése során vulkánként előtörő hibákról pedig bővebben a Foleon cikkében.

 

 

Néhány példa a white paperre

 

Adatvédelemről szóló white paper

A BDO és a Scripta kreatív ügynökség jól előállított különkiadása hihetetlen munkát végez azzal, hogy egy hagyományosan unalmas témát olyan tartalommá változtat, amely magával ragadja és életre kelti azt.

 

Eseményről

Ez a fehér könyv az események tervezésével foglalkozik, és a 10 legfontosabb kérdéssel, amelyeket fel kell tenned magadnak, hogy tartós hatást érhess el.

 

IT White paper

Bemutatja egy 2018. évi fejlesztői munkafelmérés eredményeit és azt, hogyan kell készíteni egy white papert.

 

Pénzügyi White paper

Statisztikákat mutat be a Virág- és Élelmiszer szektorban, animáció és szín felhasználásával, hogy életre keltse a témát.

 



 

 

Elméletben könnyű írni, a gyakorlat kicsit izzasztóbb.

 

A bizonytalanság legsötétebb bugyrai láttán inkább ismerkedj meg további 29 cikktípussal, hogy mindig legyen miről írnod A Tartalommarketing a gyakorlatban c. könyvemből.

Olyan könyvet tartasz majd a kezedben, ami végig fogja a kezed a tartalomírástól, az olvasókhoz való eljutáson keresztül a technikai mizériákig. Nem egy elméleti, hanem gyakorlati könyv. Rakás elmélet helyett valódi példákkal dúsított gyakorlati útmutató.

 

A rendelést egyszerűen, kb. 2 perc alatt kivitelezheted itt:

https://tartalommarketingagyakorlatban.hu/

 

Vissza

Címkék : szövegírás, white paper, tmgy, tartalommarketing

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Arról írok, hogyan lehetnek kézzel fogható eredmények az üzleti célú blogolásból.

Kapcsolódó cikkeink:

 
 



Hírlevél

 

Adatkezelési szabályzat | ASZF

Címkék

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.